Citat:
Ursprungligen postat av
Madagascar
Hur går det för smittade kvinnan i Jönköping? Död? Frisk? Är hon isolerad på sjukhus fortfarande? Det är mer än 3 veckor sedan som hon rapporterades sjuk. Hon kanske blivit någon slags labbråtta där på sjukhuset :-/ Om hon fortfarande ligger inne på sjukhuset tre veckor efter att hon diagnostiserats så kan man lägga det till i beräkningarna när man ska utröna hur god kapacitet sverige har ifall vi också skulle drabbas av ett större utbrott.
Jag vet att de sa att de inte löpande kommer uppdatera om hennes hälsotillstånd. Men man tycker ju att de borde uppdatera om hon friskförklarats. Så därmed antar jag att hon inte är friskförklarad. Men om hon ligger inne på sjukan eller har isolerats i sitt eget hem vågar jag inte göra något antagande om.
Det är patientsekretess och ingen info kommer att komma. Så funkar det i Sverige. Däremot kan du genom några klick ta reda på hur mycket en person tjänar, var hen bor, om hen är gift, dömd för brott, har bil, vilken bil...etc etc. Men om en anonym patient är kvar på sjukhus...nej det är för känslig information.