2020-02-25, 08:36
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Viruset har redan kommit hit. Vi lär inte se något större utbrott här. Men visst är vi överens om att vi inte kan hantera ett större utbrott.

Du uppvisar här ett tankemönster påfallande likt PK-vurmarna och påminner mycket om deras agerande gällande invandringen 2015. Reflektera över det en stund. "Vi litade på forskningen", "Vi lyssnade bara på vad media förmedlade", "Vi såg det inte komma", "Vi har varit naiva".
Citera
2020-02-25, 08:37
Medlem
ia015s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haralltidundrat
Det är en hel del som tillfrisknat. Har sjukdomen gått över av sig själv utan åtgärder då?

Att Wuhan återförsätter alla i karantän igen då vissa fortfarande visar positivt så är man nog lite naiv att säga att dom är tillfrisknade.
Citera
2020-02-25, 08:41
Medlem
Sharm0tas avatar
Över 1 000 turister sätts i karantän på Teneriffahotell – minst två svenskar där

https://omni.se/over-1-000-turister-satts-i-karantan-pa-teneriffahotell-minst-tva-svenskar-dar/a/lA0kko
Citera
2020-02-25, 08:41
Medlem
Madagascars avatar
Hur går det för smittade kvinnan i Jönköping? Död? Frisk? Är hon isolerad på sjukhus fortfarande? Det är mer än 3 veckor sedan som hon rapporterades sjuk. Hon kanske blivit någon slags labbråtta där på sjukhuset :-/ Om hon fortfarande ligger inne på sjukhuset tre veckor efter att hon diagnostiserats så kan man lägga det till i beräkningarna när man ska utröna hur god kapacitet sverige har ifall vi också skulle drabbas av ett större utbrott.

Jag vet att de sa att de inte löpande kommer uppdatera om hennes hälsotillstånd. Men man tycker ju att de borde uppdatera om hon friskförklarats. Så därmed antar jag att hon inte är friskförklarad. Men om hon ligger inne på sjukan eller har isolerats i sitt eget hem vågar jag inte göra något antagande om.
Senast redigerad av Madagascar 2020-02-25 kl. 08:46.
Citera
2020-02-25, 08:44
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Hur går det för smittade kvinnan i Jönköping? Död? Frisk? Är hon isolerad på sjukhus fortfarande? Det är mer än 3 veckor sedan som hon rapporterades sjuk. Hon kanske blivit någon slags labbråtta där på sjukhuset :-/ Om hon fortfarande ligger inne på sjukhuset tre veckor efter att hon diagnostiserats så kan man lägga det till i beräkningarna när man ska utröna hur god kapacitet sverige har ifall vi också skulle drabbas av ett större utbrott.

Jag vet att de sa att de inte löpande kommer uppdatera om hennes hälsotillstånd. Men man tycker ju att de borde uppdatera om hon friskförklarats. Så därmed antar att hon inte är friskförklarad. Men om hon ligger inne på sjukan eller har isolerats i sitt eget hem vågar jag inte göra något antagande om.
Hennes status kan säga något om vår beredskap, kanske därför som de inte säger ett pip?
Citera
2020-02-25, 08:48
Medlem
Citat:
Det är en hel del som tillfrisknat. Har sjukdomen gått över av sig själv utan åtgärder då?

Ja, de flesta med normalt fungerande immunsystem blir friska av egen kraft.
Citera
2020-02-25, 08:49
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Hennes status kan säga något om vår beredskap, kanske därför som de inte säger ett pip?

Ja, det verkar som vi nätt och jämnt kan vårda en person. Tänk dig helvetet när vi har 10 000 personer med samma vårdbehov som Jönköpingkvinnan. Fy fan!
Citera
2020-02-25, 08:52
Medlem
Citat:
Ja, de flesta vet inte ens om att de varit sjuka. Mörkertalet är stort då de flesta tror de bara haft en vanlig förkylning och sen blir de friska.
Citera
2020-02-25, 08:53
Medlem
Citat:

Jag vet att de sa att de inte löpande kommer uppdatera om hennes hälsotillstånd. Men man tycker ju att de borde uppdatera om hon friskförklarats. Så därmed antar jag att hon inte är friskförklarad. Men om hon ligger inne på sjukan eller har isolerats i sitt eget hem vågar jag inte göra något antagande om.

Det är patientsekretess och ingen info kommer att komma. Så funkar det i Sverige. Däremot kan du genom några klick ta reda på hur mycket en person tjänar, var hen bor, om hen är gift, dömd för brott, har bil, vilken bil...etc etc. Men om en anonym patient är kvar på sjukhus...nej det är för känslig information.
Citera
2020-02-25, 08:53
Medlem
Skunken666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Jag letar men hittar bara rapporter om två:
https://apnews.com/cc5d1db9353b21297d987ef594f0facc?utm_medium=AP&utm _source=Twitter&utm_campaign=SocialFlow

Dom berättade det på nyheterna på radion.
Nu är det säkert fler..
Citera
2020-02-25, 08:56
Medlem
different_trips avatar
Citat:

Hon har begärt sekretess så ingenting kommer ut mer än att läkarna förväntade sig fullt tillfrisknande.

Jag vet inte hur heder är förekommande i Kinesisk kultur men det begreppet finns i ryktet jag hört om varför hon vill vara anonym.
Citera
2020-02-25, 08:58
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Hon kanske är hemskickad men ej friskförklarad. Man säger inget om det av patientsekretess och undvika att hon utsätts för skit...

Jag vet inte. Det kanske tar drygt 3 veckor att bli helt frisk eller smittfri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in