Citat:
Ursprungligen postat av
Hamsterboll
Men det betyder ju att man är helt nöjd med hur livet är, hur det blev.
Jag ångrar MASSOR. Killar jag låg med, knark jag testade, drinkar jag drack, kurser jag pluggade, kurser jag inte pluggade, resor jag inte gjorde, saker jag gjorde. Jag är visserligen nöjd med livet, men jag är övertygad om att jag kunde gjort bättre val! Jag kunde pluggat något annat, jag borde väntat på min man, jag borde lämnat staden tidigare, vi borde begärt kejsarsnitt redan med första barnet, jag borde inte jobbat så mycket...
Håller med TS. Hur kan man INTE ångra NÅGONTING?!
Du kan se det kort och du kan se det långt.
Klart jag ångrar mig om jag åt något som fick mig att kräkas, men 15 år senare sitter jag inte och tänker att det var jävligt dumt att jag åt den där maträtten för 15 år sedan.
Om du ska ångra saker så hade du fått en annan man och du hade fött ett annat barn, det är en resa genom livet som hade blivit annorlunda om du gjort annorlunda.
För min del så har jag ett stort mål, ett stort uppdrag/ett kall som jag inte vet om jag någonsin uppnår. Men resan ditt måste man begå misstag , jag måste utsättas för svårigheter för att utvecklas och även om saker känns skit så kan det ge mig förståelse och visdom i efterhand.
Det finns ingen karta för mig hur jag skall navigera mig själv genom livet, det finns ingen guide hur man ska göra rätt, jag utforskar livet på egen hand med öppna ögon.
Vad ska jag ångra? jag utforskar livet och påstår mig inte veta vägen till lycka.