2020-02-25, 03:34
Medlem
Omtankes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja jag gjorde ju det. Wikipedia föklarar ju det där bra. Sedan finns det undantag, HIV, är ett sådant. Corona är det inte.

Tjaa du får ju ha vilka teorier du vill, men saken kvarstår, du kan inte hitta någon källa att man kan bli immun mot coronavirus, annat än tillfälliga antikropapr.
Citera
2020-02-25, 03:36
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ja fast den där Indiska studien är tillbakadragen av författarna. Små sekvenser som liknar sekvenser av HIV kan man hitta litet varstans i olika viru och till och med i bakterier.

Jepp... vet att de drog tillbaka den efter att folk satt ord i deras mun
sägandes att viruset skulle vara labtillverkat mm.

Orkade du titta på artikeln jag länkade till?
Citera
2020-02-25, 03:37
Medlem
Citat:
Nej jag tror att de man misstänker åtetinsjuknar, har varit infekterade hela tiden men lämnat falska negativa provsvar på virus. På grund av att man använt kortikostereoider har man, tillfälligt, tryckt tillbaka virus (tillsammans med antivirala lkm) men inte lyckats halt, virus har börjat föröka sig igen och kortikostereoiderna har då förorsakat skador på vävnader så man bli än sjukare.

Det är vad jag förstår efter att ha läst runt litet, om det här.

Citat:
Ursprungligen postat av hulkenberg
Duktigt och påläst av dig att komma fram till denna slutsats. Kan mycket väl stämma i många fall.

Det fanns ju dock beskrivet fall från Kina på någon som inte fått medicin vid första insjuknandet men som har fått nya symptom efter att ha friskförklarats. Kan ju fortfarande bero på att man misslyckats att trycka tillbaka viruset tillräckligt och varit för tidiga med att friskförklara patienten ifråga.

Har ändå läst två artiklar där det påstås kraftigt att man kan insjukna två ggr i detta virus. Hur är det i dom andra coronavirusen? Blir man motståndskraftig om man har insjuknat i någon av dom?
Alltså, visst, jag kan ha fått allt om bakfoten men det vore en medicinsk sensation om man inte fic immunitet mo det här viruset. Däremot kommer det säkert tillbaka som ett säsongsvirus, efter att ha muterat.

Jag är INTE här för att absolut ha rätt, jag är här för att lära mig. Kan jag sedan kanske förmedla nåt litet kuskapskorn, är jag jätteglad för det.
Citera
2020-02-25, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Det vet jag.
Men jag undrade varför och vilken typ man har använt mot Corona. Jag förstår inte varför man skulle använda just det i Coronafallen?
Men det är alltså kortison man har satt in mot coronavirus?

Vanligt att man ger kortisonspray till patienter med infektioner i lungorna.
Citera
2020-02-25, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Jepp... vet att de drog tillbaka den efter att folk satt ord i deras mun
sägandes att viruset skulle vara labtillverkat mm.

Orkade du titta på artikeln jag länkade till?
Jag skummade igenom den när den kom.
Citera
2020-02-25, 03:41
Medlem
Omtankes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Att 80% får milda symptom och kan kurera sig hemma är bekräftat på flera håll. Det är vad siffrorna säger.

Var hittar du att någon kan kurera sig hemma, vilka myndigheter är det som skickar hem konfirmerat smittade patienter, Kina? Källa?
Citera
2020-02-25, 03:42
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbacksuger4
Du är ju verkligen korkad!! Haha.

Aa dagens bästa var när WHO sade att kinas åtgärder förmodligen har räddat mycket och att alla bör göra som dem vid utbrott. Det menar inte hipstertöntarna.

Det kan bli svårt att vidta samma åtgärder som Kina gör för somliga. Men det förstår väl inte en sån som du att det finns resursstarka nationer och resurssvaga.

Vilka "hipstertöntar" har påstått att Kinas åtgärder har varit onödiga och värdelösa? Sprider du falsk information i syfte att kunna känna dig duktig?
Citera
2020-02-25, 03:43
Medlem
Trumpregeringen begär 2,5 miljarder dollar av USA:s kongress i ett budgettillskott för att bekämpa det nya coronaviruset.

Mer än en miljard dollar ska användas för att försöka att ta fram ett vaccin, enligt Vita huset.

Pengarna ska också användas till förberedande åtgärder, svarsåtgärder och att köpa utrustning och förnödenheter.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/b5bBQq/usa-storsatsar-pa-coronavaccin
Citera
2020-02-25, 03:46
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Trumpregeringen begär 2,5 miljarder dollar av USA:s kongress i ett budgettillskott för att bekämpa det nya coronaviruset.

Mer än en miljard dollar ska användas för att försöka att ta fram ett vaccin, enligt Vita huset.

Pengarna ska också användas till förberedande åtgärder, svarsåtgärder och att köpa utrustning och förnödenheter.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/b5bBQq/usa-storsatsar-pa-coronavaccin

Coolt av USA. Satt faktiskt och tänkte på det när uppgifterna om att Sverige avsätter 40 miljoner kronor till WHO. Att dessa pengar skulle kunnat användas för att försöka bidra till att ta fram ett vaccin. Men det är väl smartare att ge WHO pengar och låta dom bedöma vart pengarna gör störst nytta.

Sen har väl USA ganska många fall nu? Inte som Italien och Sydkorea naturligtvis, men det är väl 30-40 fall om jag inte minns fel?
Citera
Medlem
Citat:
Jag skummade igenom den när den kom.

Om viruset har samma om än i mindre omfattning än HIV, förmågan att mummsa i sig T-celler
så är det inte så konstigt att folk inte blir friska och återsjuknar/återsmittas så gott som omedelbart.

Detta virus får värre och värre parametrar, för varje vecka som går......
Citera
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omtanke
Var hittar du att någon kan kurera sig hemma, vilka myndigheter är det som skickar hem konfirmerat smittade patienter, Kina? Källa?
Citat:
80% of cases are mild
Based on all 72,314 cases of COVID-19 confirmed, suspected, and asymptomatic cases in China as of February 11, a paper by the Chinese CCDC released on February 17 and published in the Chinese Journal of Epidemiology has found that:

80.9% of infections are mild (with flu-like symptoms) and can recover at home.
13.8% are severe, developing severe diseases including pneumonia and shortness of breath.
4.7% as critical and can include: respiratory failure, septic shock, and multi-organ failure.
in about 2% of reported cases the virus is fatal.
Risk of death increases the older you are.
Relatively few cases are seen among children.
https://www.worldometers.info/coronavirus/coronavirus-symptoms/
Citera
2020-02-25, 03:47
Medlem
Omtankes avatar
Citat:
Alltså, visst, jag kan ha fått allt om bakfoten men
Citat:
det vore en medicinsk sensation om man inte fic immunitet mo det här viruset.
Däremot kommer det säkert tillbaka som ett säsongsvirus, efter att ha muterat.

Jag är INTE här för att absolut ha rätt, jag är här för att lära mig. Kan jag sedan kanske förmedla nåt litet kuskapskorn, är jag jätteglad för det.

Det är ingen sensation, tillfälliga antikroppar är ingen immunitet. Coronavirus är jäkligt luriga och inte bara muterar de, utan de lurar immunsystemet. Orsaken till att du inte hittar några källor på att man kan bli immun är att forskare helt enkelt inte vet varför. Före SARS ansågs coronavirus som ett milt och ofarligt virus och det behövdes inte lägga stora resurser på att forska på det. Fortfarande var SARS och MERS så små utbrott att det fortfarande inte blev en hit att forska så mycket om det. Men numer har man av naturliga orsaker fått ändra uppfattning om hur pass allvarligt coronavirus faktiskt är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in