Citat:
Ursprungligen postat av
NurseRatched
Nej jag tror att de man misstänker åtetinsjuknar, har varit infekterade hela tiden men lämnat falska negativa provsvar på virus. På grund av att man använt kortikostereoider har man, tillfälligt, tryckt tillbaka virus (tillsammans med antivirala lkm) men inte lyckats halt, virus har börjat föröka sig igen och kortikostereoiderna har då förorsakat skador på vävnader så man bli än sjukare.
Det är vad jag förstår efter att ha läst runt litet, om det här.
Citat:
Ursprungligen postat av
hulkenberg
Duktigt och påläst av dig att komma fram till denna slutsats. Kan mycket väl stämma i många fall.
Det fanns ju dock beskrivet fall från Kina på någon som inte fått medicin vid första insjuknandet men som har fått nya symptom efter att ha friskförklarats. Kan ju fortfarande bero på att man misslyckats att trycka tillbaka viruset tillräckligt och varit för tidiga med att friskförklara patienten ifråga.
Har ändå läst två artiklar där det påstås kraftigt att man kan insjukna två ggr i detta virus. Hur är det i dom andra coronavirusen? Blir man motståndskraftig om man har insjuknat i någon av dom?
Alltså, visst, jag kan ha fått allt om bakfoten men det vore en medicinsk sensation om man inte fic immunitet mo det här viruset. Däremot kommer det säkert tillbaka som ett säsongsvirus, efter att ha muterat.
Jag är INTE här för att absolut ha rätt, jag är här för att lära mig. Kan jag sedan kanske förmedla nåt litet kuskapskorn, är jag jätteglad för det.