Citat:
Ursprungligen postat av
HubertNorlen
Det kan vara samma person som vittnet Palm ser (en ljusklädd man i 25-årsåldern). I sådana fall kommer han från andra sidan vägen och rusar till mordplatsen för att hjälpa. (Det vore i sådana fall inte Skandiamannen)
Ja, det är mycket möjligt.
Bengt parkerar ju ungefär vid posten på västra sidan, och borde ha varit där på 10-15 sekunder om han vänt vid Adolf Fredriks kyrkogata.
Den killen skulle i så fall ha varit på plats väldigt fort.
Dock var han inte den beige klädde som Lisbeth såg.
Detta är alltså ytterligare en observation av ett vittne vi inte kan passa in.
Per V kom över ungefär där han också tillsammans med sin syster, men han hade en mörkare jacka och var mörkhårig.
Per V har f.ö också gjort en intressant iakttagelse som kan stämma hyggligt med Lena Bäséns ljushåriga yngling och flickan som hon tror är ”Anne” men som vi faktiskt inte vet vem det var.
Han berättar följande:
W. Ja, det enda jag ser sedan det är Palme själv liggande på trottoaren.
F: Och hur många fler personer är det bredvid honom just då?
W. Ja, sen när jag kommer fram då man kollar ju på gatan när man springer över, så man koncentrerar sig ju på det också delvis då, men det enda jag riktigt kan komma ihåg, innan det börjar komma fler och fler så här, det är Lisbeth, en tjej som jag upplevde som flinande, och jag sa åt henne, det här är väl ingenting att flina åt, så då vart hon litet stött på mig. Sen var det någon kille i 20-25 årsåldern - jag vet inte riktigt - som stod bakom henne, ljushårig. Det var det som jag liksom först koncentrerade mig på att lägga märke till.