2020-02-24, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Jag förstår inte riktigt hur du menar med å ena sidan och å andra sidan? Det går väl utmärkt ihop att en gilla-markering av någons klädsel är betydelselös för frågan om jäv och att det därför är smutskastning av en sur åklagare som förlorat målet att attackera nämndemannen och den friade misstänkte med det?

Nej, jag ser ingen risk att en gillamarkering och kommentar av en helt orelaterad person klädsel oavsett vad den var skulle påverka nämdemannens bedömning? Det finns inget i det som alls säger att han skulle vara mer benägen att sympatisera med Bandidos än någon annan. Det är två skilda saker.
Men det som är sant är i alla fall att SD nämndemannen ville frikänna Bandidosledaren
Citera
2020-02-24, 19:47
Medlem
A.Ericssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukkarusellen
Rättsapparaten har alltid varit korrupt, oavsett land.
Nyvaken?
Inte alls, men det är så tydligt nu att den mest insomnade svensson måste se det.
Citera
2020-02-24, 19:55
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Restad
Men det som är sant är i alla fall att SD nämndemannen ville frikänna Bandidosledaren

Ja, i brist på tillräckliga bevis, tillsammans med nämndemannen Esra K, en yngre kvinna som numera är färdig jurist, om jag förstår det rätt.

Man kan förstås kritisera den bedömningen, men det finns inget som talar för att det är något märkligt med frikännandet.

Att Ozan Sarikaya med all säkerhet är grovt kriminell är vi nog ense om.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/bilderna-avslojar-bandidos-hemliga-liv-vill-inte-synas/

Det tror jag nämndemännen som friade också är medvetna om. Många anser ju fömodligen att man då bör tänja på lagen och finna att bevisen räcker även om man har uppfattningen att de egentligen inte gör det.

Hur hade du själv gjort om du var övertygad om att en brottsling var skyldig, men lika övertygad om att bevisen inte räcker? Hur bör en nämndeman i den situationen agera?
Senast redigerad av HusvagnSvensson 2020-02-24 kl. 19:58.
Citera
2020-02-24, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Ja, i brist på tillräckliga bevis, tillsammans med nämndemannen Esra K, en yngre kvinna som numera är färdig jurist, om jag förstår det rätt.

Man kan förstås kritisera den bedömningen, men det finns inget som talar för att det är något märkligt med frikännandet.

Att Ozan Sarikaya med all säkerhet är grovt kriminell är vi nog ense om.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/bilderna-avslojar-bandidos-hemliga-liv-vill-inte-synas/

Det tror jag nämndemännen som friade också är medvetna om. Många anser ju fömodligen att man då bör tänja på lagen och finna att bevisen räcker även om man har uppfattningen att de egentligen inte gör det.

Hur hade du själv gjort om du var övertygad om att en brottsling var skyldig, men lika övertygad om att bevisen inte räcker? Hur bör en nämndeman i den situationen agera?
Tro och tyck vad du vill så gör jag detsamma. Ha en bra kväll och var rädd om dig
Citera
2020-02-24, 20:49
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:

Hade det handlat om en vänsternämndeman hade du inte reagerat.
Citera
2020-02-24, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Hade det handlat om en vänsternämndeman hade du inte reagerat.
Jodå tycker lika illasmakande dem som nassar.
Citera
2020-02-24, 20:58
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Jodå tycker lika illasmakande dem som nassar.

Märkligt. Aldrig sett dig kommentera deras friande av kriminella. Har jag missat alla dessa inlägg?
Citera
2020-02-24, 21:11
Medlem
Citat:
Märkligt. Aldrig sett dig kommentera deras friande av kriminella. Har jag missat alla dessa inlägg?
Kan det vara så att vi inte har samma uppfattning om vad som är vänsterextrem. I min värd är man vänsterextrem om man är till vänster om V. Precis som jag tycker ang högerextrema, alla till höger om M.
Citera
2020-02-24, 21:18
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Kan det vara så att vi inte har samma uppfattning om vad som är vänsterextrem. I min värd är man vänsterextrem om man är till vänster om V. Precis som jag tycker ang högerextrema, alla till höger om M.

Haha, ja vi har verkligen olika uppfattning. VPK är ju defiitionen av vänsterextremism. Men det är för en annan tråd...

Men skönt att du har förklarat din ståndpunkt nu. Nu förstår jag varför du aldrig gnäller på när nämndemän från V röstar emot utvisningar av kriminella invandrare, eller röstar för samhällstjänt istället för fängelse för främlingar.

Frågan är mest varför du står bakom de fallen, men reagerar på det här fallet?
Citera
2020-02-24, 21:26
Medlem
Citat:
Haha, ja vi har verkligen olika uppfattning. VPK är ju defiitionen av vänsterextremism. Men det är för en annan tråd...

Men skönt att du har förklarat din ståndpunkt nu. Nu förstår jag varför du aldrig gnäller på när nämndemän från V röstar emot utvisningar av kriminella invandrare, eller röstar för samhällstjänt istället för fängelse för främlingar.

Frågan är mest varför du står bakom de fallen, men reagerar på det här fallet?
Visa gärna några exempel.
Citera
2020-02-24, 22:04
Medlem
Finns det Araber i Bandidos?
Annars röstar Vi Serber på SD då vi INTE vill ha ett nytt Kosovo i Sverige.
Citera
2020-02-25, 07:40
Medlem
Antimentals avatar
Citat:
Vad har islamister a med SD att göra?
Om en representant för SD uttrycker sig så finns det bara en sak, uteslut och ta avstånd från SDaren. Annars tycker SD så. Om en i massan gjort så hade det inte varit så farligt men nu är det en som REPRESENTERA SD i Tingsrätten

Svaret på första frågan finns redan i kommentaren och nyckelordet politiken.

Vad vet du om SD tagit avstånd från detta eller presenterat vad som hänt enligt dem?

Media är ju duktiga på att missvisa händelser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in