2020-01-08, 17:03
Medlem
EliasAlucards avatar
Det är betydligt mer sannolikt att någon Rosengårdsmuslim vandaliserade Zlatan-statyn än att någon sverigedemokratisk väljare gjorde det.
Citera
2020-01-08, 17:08
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Varför så upprördl? Det är väl helt rimligt att gissa att vandalerna också är sverigedemokrater eller värre.. Därav dot rasistiska klottret. Läs bara Flashback-tråden om Zlatan, så får du bekräftat vad SD-svansen tycker om honom.
Det rasistiska klottret var ju zigenare, skrivet på bosniska/serbiska.
Citat:
Framför statyn har det nämligen klottrats "cigani dö", vilket betyder "Zigenare dö".
https://www.gp.se/sport/fotboll/attack-mot-zlatan-statyn-skrevs-rasistiskt-klotter-1.20869409

Tror du, på fullt allvar, att detta var SD?
Citera
2020-01-08, 19:24
Medlem
hesons avatar
Underbar text. Det har givetvis inget med verkligheten att göra. Det är aldrig meningen i en agendasättande tidning.

Men det är en avrunkning av Wolodarski så det lär bli löneförhöjning efter detta.
Citera
2020-01-08, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jaså. Det råder nog delade meningar om det i så fall. Vari tror du DN menar att rasismen ligger i så fall? Rasism mot halvbosnier? Rasism mot "malmöiter"? Rasism mot fotbollsspelare?

Idiot! Det är ju klart han tillhör de kringresande.
Du är kort i huvudet.

Isåfall så vad är dina tankar kring Tyson Fury?
Till skillnad från Zlatan så är han en riktig zigenare.
Men där gjorde media tvärtom.
Media anklagade Fury för rasism.
Citera
2020-01-08, 20:03
Medlem
Vintergrisens avatar
Det skulle även kunna vara Per Svensson som sågat ned statyn för att få något att skriva om, eller hans arbetsgivare som behöver mer material till hattar åt redaktionens personal.
Citera
2020-01-09, 17:34
Medlem
Returpappers avatar
Media spelar dumma och misstolkar för att skapa drev som skriver Kent Ekroth så är det ju. Fantasin är enorm när det gäller att kasta skit på SD. DN går faktiskt i spetsen många journalistdårar jobbar där ch chefredaktören är en va de värre.

Alla förstår att det är före detta Zlatan supportrar ock troligen bara hetlevrade invandrare som ser honom som en svikare. Vi andra skiter i Zlatan och många många skiter i fotboll. Vi ler bara överseende att dårskapen.
Malmö är inte ens SD "orten", de bor inte många kvar och de håller nog en mycket låg profil.

Men kom inte till Stockholm med statyn säger jag bara det är Malmös inte vår svarte Petter.
Citera
2020-02-24, 20:42
Medlem
Vedklyvens avatar
Per Svensson verkar försörja sig på sitt SD-hat. Skriver han över huvud taget något annat än hätska angrepp på SD. Idag när jag skummade DNs Nyhetssajt hade han producerat en artikel om Mattias Karlssons tankesmedja Oikos "Högerradikala ideer kläs som konservativa".
Citera
2020-02-24, 20:45
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyven
Per Svensson verkar försörja sig på sitt SD-hat. Skriver han över huvud taget något annat än hätska angrepp på SD. Idag när jag skummade DNs Nyhetssajt hade han producerat en artikel om Mattias Karlssons tankesmedja Oikos "Högerradikala ideer kläs som konservativa".

Hur fan vet han det, har Oikos ens släppt något idéprogram?
Senast redigerad av ArgusOne 2020-02-24 kl. 20:58.
Citera
2020-02-24, 20:51
Medlem
Vedklyvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Hur fan vet han det, har Oikos ens slätt något idéprogram?

Jag vet inte. Vet inte hur han argumenterade.Jag sitter av princip inte och läser DN-artiklar. Jag vill inte länka heller, men jag såg att DN varit generösa och inte lagt Per Svenssons alster bakom betalvägg.
Citera
2020-02-24, 20:59
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyven
Jag vet inte. Vet inte hur han argumenterade.Jag sitter av princip inte och läser DN-artiklar. Jag vill inte länka heller, men jag såg att DN varit generösa och inte lagt Per Svenssons alster bakom betalvägg.

Var en retorisk fråga. Vi vet nog båda två att han inte har någon insyn i Oikos och att han känslosåsar i förväg.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in