Citat:
Ursprungligen postat av
Nergus
Kan hålla med lite om att det är en onödig diskussion att ta just nu. Just nu borde SD bara koncentrera sig på områden som välfärdens förfall, invandringens kostnader, kommunernas ekonomi, brottslighet osv. Att lägga fokus på mindre områden som abort tidigare och SVT idag har inte visat sig särskilt framgångsrika tidigare, bättre att lägga fokus på de kärnfrågor som får folk att rösta på SD.
SD lade aldrig fokus på abort; media gjorde det. Media kommer kritisera SD oavsett, hade det inte varit SVT/SR hade det varit han som skjuter djur i Afrika. Låt dem kritisera SD för att de vill ha opartisk public service som de gör nu; några kommer se att SD hade rätt. De som redan är SD håller med SD 100 % i detta.
Dessutom tror jag inte att det är taktik, sverigedemokrater blev förbannade på PS vinklingar när det är rasistiskt våld mot svenskar. Det är bra att begreppen lyfts fram, väljarna måste vänja sig vid att svenskar kan utsättas för rasism. SD måste hela tiden flytta dram positionerna inte nöja sig med det som de normaliserade förra året (Som återvandring). I år skall nya begrepp som svenskfientlighet normaliseras.
SD kanske ökar långsammare på kort sikt men på medellång sikt ökar de mer av att ta striden; att hela tiden visa att de är den enda oppositionen (M och KD la sig ju på rygg inför media som vanligt).
Citat:
Ursprungligen postat av
Haddock93
Jo men alla med något IQ kommer ju förstå att det handlar om svartmålning nu när man kritiserat media. Visst det kanske ger media ammunition men jag är inte helt säkert på att den smutskastningen fungerar längre.
Även fast media ger SD en dålig bild så SYNS SD i media och bara det är positivt. ALLA pratar hela tiden om SD, det gnager in i vårat undermedvetna och när samhället sviker så vet alla vart man ska gå. Kan väl kalla detta Trump-effekten.
De flesta vet också att media är vinklade, speciellt SVT, inget nytt under solen där inte. Sen ville ju SD bara ifrågasätta neutraliteten av public service som alla faktiskt är tvingade att betala. Att media och politiker vinklar det till Orban är bara löjligt.
Jag tror inte vi behöver oroa oss att SD förlorar något på detta.
SD ökar av att synas; t.o.m. Lena Melin säger ju det. "Järnrörsskandalen" fick SD att öka (Jag tror inte all publicitet är bra publicitet, men att kritisera etablissemangets media tjänar de på). Deras svacka nu senast var för att media skrev om hur M, KD och V pressade regeringen utan att nämna SD.