Citat:
Ursprungligen postat av
FejkEmran
Underklassturister. Sedan så kan du börja med att visa underlag på att de inte röker och/eller använder droger. Jag har aldrig någonsin hört om någon som varit aktiv och inte rökare eller inte använt narkotika. Har de här tråden gäller levt ett helt liv utan att röka?
Det är du som är väck. Ebba grön var det länge sedan och tråden handlar om en massa vänsteråsikter till försvar där man till och med använder begreppet: Staten. Graffiti är ett krig mot statens ägande och sociala orättvisor, sedan så visade de sina verkliga kapitalistiska ansikten och du förstår inte poängen?
Majoriteten av klottrare är pundare. Tror knappast att det finns en uttalad politisk aktivism i det längre men Jo, den stal showen av vänstern. Och bara för att människor är punkare, raggare, skinheads, hiphopare, mods, emos eller vad helst när de är fjorton så växer majoriteten upp och gissa vad, de skaffar arbeten och familjer.

Du kan uppenbarligen ingenting om livet som inte inser att tonårens aktivism, sällan följer den vuxna människan. Få vill leva som svältande konstnärer och blöda för konst och politik. Det är just det som är det roligaste med hela saken, de försöker gömma sig bakom, eller snarare ni försvarar dem efter tonårsideer. I själva verket är de bara kapitalister. Sedan kan du påstå att majoriteten fick stora framgångar i livet. Från mitt perspektiv räknas inte drogproblem, kriminalitet och dödsfall innan 40 som framgångssagor. Du kan börja lista alla dessa Svenssons och deras tags etc. Du kanske är förståndshandikappad men normala familjfädrar har inte tid för att springa ute på nätterna med sprayburkar och arbeta under dagarna för att sedan fostra barn enligt livspusslet. Känner inte till en enda klottrare som inte varit en jävla loser, även om de lyckats göra tjejer på smällen.
Jag vet inte hur dagens ungdomar är efter rådande ungdomskultur och då graffiti. Jag vet däremot att dem ur min generation oftast är döda eller narkomaner.
Jag har utövat graffiti under många år och jag varken dricker, knarkar eller röker.
Må hända någon cigg och någon öl, men långt under genomsnittet. Därtill känner jag många som inte brukar något utav ovanstående heller och utövar graffiti.
Många jag växte upp med målar aktivt än idag med familj, jobb och barn. Enstaka har hamnar i skiten och vissa jobbat sig ifrån det och mer än hälften undgått det helt. Vissa har bostads sig i andra europeiska länder, såsom Norge och Frankrike och fortsätter måla aktivt.
Sluta generalisera kanske? Du besitter uppenbarligen inte på korrekt fakta.
Samt att folk som brukar röka på lite då och då sällan belastar samhället på pengar i form utav sjukvård.
Alkohol (som icke klottraren häller i sig) kostar BETYDLIGT mer.