2020-02-24, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Inte riktigt. Du kan skapa ett eget företag utan medel men ett AB kräver 50-tusen i aktiekapital.

Inte riktigt. det kräver 25k. Testa googla
Citera
2020-02-24, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Hoppas att de har äktenskapsförord.
Hoppas att deras hustrur sparkar ut dem,när det framkommer hur "häftiga de varit" och hur mycket det kommer att kosta.
Hoppas att stäms på allt de har och de fortsättningsvis får prostituera sig för att kunna överleva.
Hoppas att de blir utfrusna från släkt och vänner.

Rökare då, ska dom gå samma väg till mötes? Dom som dricker alkohol? Eller brukar droger? Som svindlar staten på pengar? Ska dom också gå samma vägen till mötes?
Citera
2020-02-24, 18:57
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Inte riktigt. Du kan skapa ett eget företag utan medel men ett AB kräver 50-tusen i aktiekapital.

Det har ändrats numera krävs endast 25-tusen.

https://bolagsverket.se/om/oss/nyheter/arkiv/nyhetsarkiv-2019/kravet-pa-aktiekapital-ar-nu-25-000-1.20277
Citera
2020-02-24, 19:08
Medlem
Drozds avatar
Fyfan vad deras fruar och barn måste skämmas!

När skadeståndskraven väl dimper ner kommer de här överåriga ligisterna nog konstatera att det fins betydligt billigare adrenalinkickar, typ offshore-racing, konstflygning eller Mount Everest- bestigning....
Citera
2020-02-24, 19:13
Medlem
Herblaws avatar
Kloakråtta behöver ju inte betyda något negativt.

Synd att dom åkte fast, dom har krigat på bra och är trevliga snubbar
Senast redigerad av Herblaw 2020-02-24 kl. 19:57.
Citera
2020-02-24, 19:16
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Det har ändrats numera krävs endast 25-tusen.

https://bolagsverket.se/om/oss/nyheter/arkiv/nyhetsarkiv-2019/kravet-pa-aktiekapital-ar-nu-25-000-1.20277
Helt offtopic men fan vad synd!
Det förklarar dock alla dessa Alibaba-bil & korv AB samt Mohammed bygger allt AB-företag som ploppar upp.....

Ontopic så hoppas jag det svider riktigt ordentligt i dessa herrars plånböcker sen när skadestånd och böter blir utdömt.
Citera
2020-02-24, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FejkEmran
Underklassturister. Sedan så kan du börja med att visa underlag på att de inte röker och/eller använder droger. Jag har aldrig någonsin hört om någon som varit aktiv och inte rökare eller inte använt narkotika. Har de här tråden gäller levt ett helt liv utan att röka?

Det är du som är väck. Ebba grön var det länge sedan och tråden handlar om en massa vänsteråsikter till försvar där man till och med använder begreppet: Staten. Graffiti är ett krig mot statens ägande och sociala orättvisor, sedan så visade de sina verkliga kapitalistiska ansikten och du förstår inte poängen?

Majoriteten av klottrare är pundare. Tror knappast att det finns en uttalad politisk aktivism i det längre men Jo, den stal showen av vänstern. Och bara för att människor är punkare, raggare, skinheads, hiphopare, mods, emos eller vad helst när de är fjorton så växer majoriteten upp och gissa vad, de skaffar arbeten och familjer. Du kan uppenbarligen ingenting om livet som inte inser att tonårens aktivism, sällan följer den vuxna människan. Få vill leva som svältande konstnärer och blöda för konst och politik. Det är just det som är det roligaste med hela saken, de försöker gömma sig bakom, eller snarare ni försvarar dem efter tonårsideer. I själva verket är de bara kapitalister. Sedan kan du påstå att majoriteten fick stora framgångar i livet. Från mitt perspektiv räknas inte drogproblem, kriminalitet och dödsfall innan 40 som framgångssagor. Du kan börja lista alla dessa Svenssons och deras tags etc. Du kanske är förståndshandikappad men normala familjfädrar har inte tid för att springa ute på nätterna med sprayburkar och arbeta under dagarna för att sedan fostra barn enligt livspusslet. Känner inte till en enda klottrare som inte varit en jävla loser, även om de lyckats göra tjejer på smällen.

Jag vet inte hur dagens ungdomar är efter rådande ungdomskultur och då graffiti. Jag vet däremot att dem ur min generation oftast är döda eller narkomaner.

Jag har utövat graffiti under många år och jag varken dricker, knarkar eller röker.

Må hända någon cigg och någon öl, men långt under genomsnittet. Därtill känner jag många som inte brukar något utav ovanstående heller och utövar graffiti.

Många jag växte upp med målar aktivt än idag med familj, jobb och barn. Enstaka har hamnar i skiten och vissa jobbat sig ifrån det och mer än hälften undgått det helt. Vissa har bostads sig i andra europeiska länder, såsom Norge och Frankrike och fortsätter måla aktivt.

Sluta generalisera kanske? Du besitter uppenbarligen inte på korrekt fakta.

Samt att folk som brukar röka på lite då och då sällan belastar samhället på pengar i form utav sjukvård.

Alkohol (som icke klottraren häller i sig) kostar BETYDLIGT mer.
Citera
2020-02-24, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FejkEmran
Jag vet inte hur dagens ungdomar är efter rådande ungdomskultur och då graffiti. Jag vet däremot att dem ur min generation oftast är döda eller narkomaner.
Samma här. De som klottrade i min ungdom var samtidigt väldigt vokala i sin besvikelse över att världen inte var utformad efter deras önskemål. Att ingen stod i vägen för dem att själva skapa en bra tillvaro utan att ligga någon annan till last verkade ändå inte ens föresväva dem. Vad de gör idag vet jag inte men det såg inte ljust ut för någon av dem sist jag såg dem.

Jag har definitivt inte koll på dagens klottrare men kan heller inte förstå varför jag skulle ha det. Att det handlar om kriminalitet genom skadegörelse är väl det enda som spelar roll. Om de är vita, bruna, arbetslösa, framgångsrika entreprenörer, vänsterhänta, doktorander, mm är ganska ovidkommande i mina ögon. Lite som en riktigt trevlig pedofil inte är bättre än en lite jobbig pedofil.
Citera
2020-02-24, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Jag menar att vd säger inte så mycket, 500k i årsinkomst är inte så mycket heller.

Dock blir det hyfsade dagsböter om de döms till det.

Precis. 500k är inget problem att dra in som hantverkare om man vill. Det är lite styvt 41k i månaden. Kanske inte som anställd, men med egen firma som har bra med jobb är det lugnt. Dock brukar de flesta småföretagare lägga sig lågt i lön och nyttja utdelning som man skattar mindre på.
Citera
2020-02-24, 20:03
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boxlunch
Jag har utövat graffiti under många år och jag varken dricker, knarkar eller röker.

Må hända någon cigg och någon öl, men långt under genomsnittet. Därtill känner jag många som inte brukar något utav ovanstående heller och utövar graffiti.

Många jag växte upp med målar aktivt än idag med familj, jobb och barn. Enstaka har hamnar i skiten och vissa jobbat sig ifrån det och mer än hälften undgått det helt. Vissa har bostads sig i andra europeiska länder, såsom Norge och Frankrike och fortsätter måla aktivt.

Sluta generalisera kanske? Du besitter uppenbarligen inte på korrekt fakta.

Samt att folk som brukar röka på lite då och då sällan belastar samhället på pengar i form utav sjukvård.

Alkohol (som icke klottraren häller i sig) kostar BETYDLIGT mer.
Jag kanske inte bor i Piteå eller var det du säger är verklighetens klottrares huvudstad efter bilden du målar upp. Men lustigt att du kände dig nödgad att dra in just deras drogpropaganda om den farliga alkoholen och harmlösa jointen. Som sagt, många döda sådana klottrare och inte av alkohol i slutändan ändå.
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Samma här. De som klottrade i min ungdom var samtidigt väldigt vokala i sin besvikelse över att världen inte var utformad efter deras önskemål. Att ingen stod i vägen för dem att själva skapa en bra tillvaro utan att ligga någon annan till last verkade ändå inte ens föresväva dem. Vad de gör idag vet jag inte men det såg inte ljust ut för någon av dem sist jag såg dem.

Jag har definitivt inte koll på dagens klottrare men kan heller inte förstå varför jag skulle ha det. Att det handlar om kriminalitet genom skadegörelse är väl det enda som spelar roll. Om de är vita, bruna, arbetslösa, framgångsrika entreprenörer, vänsterhänta, doktorander, mm är ganska ovidkommande i mina ögon. Lite som en riktigt trevlig pedofil inte är bättre än en lite jobbig pedofil.
Du har helt rätt. Vad ovan citerade person missar är just även att det i klippet hänvisas till att vissa inte växte bort från beteendet. Det är det enda skälet till att vissa lyckades skapa ett annat liv vid sidan av smältdegeln av kriminalitet, narkotika och olika politiska åsikter. Den enda politiska åsikt klottrare egentligen fört är rättfärdigat att förstöra statens egendomar och att få knarka som de önskar. Egentligen inte mycket politiska åsikter när det enbart handlar om att rättfärdiga något och just därför gissar jag att det sällan blir politiker av dem.
Citera
2020-02-24, 20:19
Medlem
Dum titel på den här tråden dock, tror folk verkligen att ingen över 18 klottrar?
Jag skulle säga att större delen av folk som klottrar är så kallade vuxna människor
Citera
2020-02-24, 20:40
Medlem
Svantevits avatar
Tänk om alla medborgare var lika bra på att vandalisera och slösa skattepengar. Då hade vi nått stenåldersstandard på nolltid!

Bra att de åkte fast! Alla miljoner de slösat bort hade gjort större nytta inom akutsjukvården t.ex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in