2020-02-24, 17:54
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Hade fliken kvar uppe och här är skärmdumpen:
https://imgur.com/lQX9OjY

Ah, fan - det var jag som rörde ihop SVT och SR, det var SR's artikel som länkades i tråden som jag kollade på
Citera
2020-02-24, 17:58
Avstängd
SVT anpassar sig efter araberna. Det är araberna och deras "lag" som styr på gatan i stora delar av Sverige. Jag hoppas att de berättar varför de flyttade debatten. - Vi på SVT anpassar oss efter araberna precis som alla andra.
Citera
2020-02-24, 18:04
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosegutten
Exakt.
Åtminstone vet vi att kommunen anser att det är kronogårdsligisterna som har övertaget i våldsmonopolet, inte polisen.

Edit: såg i en post ovan att kommunen konfererat med polisen och på deras inrådan bytt lokal. Då är det polisen som abdikerat från våldsmonopolet. Och det på WO. (walk over).

Var ser du det?
Jag ser bara att Ulrika Strandroth Frid haft samråd med polisen. Vet vi vad polisen svarat?
Citera
2020-02-24, 18:11
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
SVT tvingas bort från Kronogården – "kan öka stigmatisering"

SVT:s redaktion fick först tummen upp från kommunen om att sända från biblioteket på Kronan, men efter att kommunen haft samtal med polis så har de nu ändrat sig.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=7414693

Ingen som undrar varför de svartmuskiga i orten blir kränkta av en debatt på ett bibliotek? Är det för att de inte kan sälja droger där då?
Citera
2020-02-24, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det handlar självklart inte om stigmatisering, det handlar om att man inte vill ha stenkastning, upplopp & kaoz i direktsändning.

För det skulle gynna "fel" krafter.

Spot on. Det var nog mångas spontana tanke, här på flashback då..
Citera
2020-02-24, 18:22
Medlem
Fridfullts avatar
Tråd finns:

Sverige möts: Direkt
Citera
2020-02-24, 18:30
Medlem
Haddock93s avatar
Vilka är de som sitter på våldsmonopolet i samhället? Vilka styr i Trollhättan?

Inte är det Sverige i alla fall.
Citera
2020-02-24, 18:33
Medlem
Är detta en så kallas Go Go Zon som Ygeman kallade det? Go Go någon annanstans...
Citera
2020-02-24, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
SVT anpassar sig efter araberna. Det är araberna och deras "lag" som styr på gatan i stora delar av Sverige. Jag hoppas att de berättar varför de flyttade debatten. - Vi på SVT anpassar oss efter araberna precis som alla andra.

Det är inte araberna som är problemet i Trollhättan. Det är NEGRERNA.
Citera
2020-02-24, 18:37
Medlem
Varför denna rädsla för just dessa hyenor i Trollhättan? Är de extra farliga eller? Hur kommer det sig att just Trollhttan har så farliga hyenor?

Problem? Ring Putin!
Citera
2020-02-24, 18:42
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Om de tycker att la motte är ”obehaglig” så kan de väl ta den duktige Janne J i stället. Honom har dessutom fler förtroende för. Men han måste nog ligga långt sedan han ”samtalade” med de ”trevliga och belevade” invånarna i nån av Göteborgs no go zoner.
Varför gör inte SVT fler reportage om förorten? Intervjuar vanligt folk därute? Muslimerna? ungdomarna, imamnerna? De är väl rädda att de ska säga fel saker... så att svennen ska få sina fördomar bekräftade... ja usch och fy,
det stör mig inte så mycket att la motte just inte får vara med i SVT, det som stör mig är att de inte sätter sin fot o no go zonerna. Det är som en blind fläck i deras utbud.
Citera
2020-02-24, 18:43
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det handlar självklart inte om stigmatisering, det handlar om att man inte vill ha stenkastning, upplopp & kaoz i direktsändning.

För det skulle gynna "fel" krafter.

Intressant att även SVT ser framför sig kaoz och skrik! För några år sedan var det bara vi ”nazister” som förutsatte kaoz från en dylik sändning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in