2020-02-24, 17:30
Medlem
bagarn29s avatar
I dag är det 110 år sedan MFF bildades. Grattis. 2010 tog vi guld så vi hoppas på guld 2020.

Drar mig tillbaka.
Citera
2020-02-24, 17:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Allting är alltid svart eller vitt vettu. Just nu tycker jag det ser skrämmande lovande ut, vi har inte gjort en likadan halvlek som vi gjorde i första igår sedan 2012. Det mest intressanta var hur bra Jasse och Söderlund hittade varandra och hur finurliga dom var. Jag tror vi har både 1:an och 2:an i skytteligan där.

Njae inte ännu. Men det börjar blekna litegrann , sålänge man inte gör fler dumheter så kan det nog bli bra på sikt.

Jävligt målsnål säsong då du ska nog vara glad över ifall Tuominen stänker in fem baljor i år. Förresten hur har det gått för Maric? Hann tyvärr inte se er igår.
Citera
2020-02-24, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillemes
Sådär ser det väl ut hemma hos gnagare när de inte tilldelats en straff efter 90 minuter + tillägg.

haha... vem vet! Otroligt kul video.

Riktigt så illa som den mest dampiga snubben i den videon får man ju vara glad över att man inte är, men det har ju hänt att jag skrämt t ex min tjej när jag glott på Blåvitt, plötsliga raseriutbrott/glädjefnatt.

Någon gång har man ju känt själsdödande tomhet också... så kände jag mot HJK, var en riktigt svart dag, sedan vände det i Helsingfors men efter matchen hemma var det ju bara mörker.

Fotboll är underbart, men det är tur att det bara är typ 90 minuter i veckan och att den mest intensiva känslostormen oftast har lagt sig ca 30 minuter efter matchen är över.
Citera
2020-02-24, 17:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Jävligt målsnål säsong då du ska nog vara glad över ifall Tuominen stänker in fem baljor i år. Förresten hur har det gått för Maric? Hann tyvärr inte se er igår.

Käften på dig! Maric platsade inte ens i bruttotruppen igår och Youseff var den enda (?) som fick lämna bruttotruppen.

Om du nu missade matchen så får du åtminstone ta och se sammandraget. Obligatorisk tittning! Helt ärligt så är inte ens en tredjedel av höjdpunkterna med men du kan se vad jag är ute efter iallafall.

https://www.fotbollskanalen.se/svenska-cupen-1/yasin-petades-kandes-inte-bra---inte-bra-alls/
Citera
2020-02-24, 18:01
Bannlyst
Är det tänkt att den där karl holmberg ska göra målen för djuuuu? Kommer sluta i total katastrof.
Citera
2020-02-24, 19:01
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av La Belva
Är det tänkt att den där karl holmberg ska göra målen för djuuuu? Kommer sluta i total katastrof.

Absolut. Ser för jävligt ut. Blott ett mål senast.
Citera
2020-02-24, 19:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Absolut. Ser för jävligt ut. Blott ett mål senast.

Ni blir 5a iår
Citera
2020-02-24, 19:02
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av La Belva
Ni blir 5a iår

I publikligan?
Citera
2020-02-24, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Johanneshov-laget! Väldigt mycket DIF
Man vill och har ju byggt ihop det mer eller mindre. Tror de som bor vid Gullmars gärna vill tillhöra innerstan.

Svårt att bygga ihop över vatten
Men vafan, vi säger att Sätra och Bredäng ligger på Södermalm också, det går ju ändå vägar mellan stadsdelarna, plus att Nya Bajen Hockey väl spelar i min fina gamla hemmaplan, M/B-hallen.
Citera
2020-02-24, 20:22
Medlem
arneankanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Haha, experten har talat! Kujovic har gått från klarhet till klarhet i DIF så här långt. Helt annan spelartyp än Buya. Hammarby var väl annars det lag som överpresterade mest ifjol, sett till förväntningarna.

DIF tippades komma 4-5 ifjol av de flesta inför förra säsongen. Hammarby tippades väl inte ens topp fem?

Att överprestera handlar inte bara om tips inför säsongen. Det handlar överlag om hur poäng plockas jämfört med hur spelet faktiskt ser ut. Hammarby hade den överlägset bästa offensiven i serien förra säsongen, då hamnar man i topp. Djurgården däremot hade den kanske bästa strikern (kom igen nu, Kujovic är inte i närheten lika bra som Buya) och mycket stolpe in.

Klart Kujovic är en annan spelartyp än Buya, men fortfarande inte lika bra. Han kommer inte göra lika många mål och viktiga poäng som Buya gjorde.

Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Danielson. Une Larsson. Berg. Ulvestad. Karlström. Kujovic. Holmberg

SM-guld. Överlägsna.

Av de där spelarna så är endast Två (Berg och Danielsson) utav hög allsvensk klass. Såg du Holmberg förra säsongen? Usel.
Citera
2020-02-24, 20:42
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Näe, men det måste verkligen du vara om du inte kan se skillnaden på blått och svart.

Ok jag får tydligen förklara det hela för dig eftersom du uppenbarligen är utvecklingsstörd.

Tröjan som AIK spelade i var blå. Se länken jag postade.
Djurgårdens tröja är i samma färg..

Alltså ingen av tröjorna är svart.. inte svart.
Citera
2020-02-24, 21:16
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arneankann
Att överprestera handlar inte bara om tips inför säsongen. Det handlar överlag om hur poäng plockas jämfört med hur spelet faktiskt ser ut. Hammarby hade den överlägset bästa offensiven i serien förra säsongen, då hamnar man i topp. Djurgården däremot hade den kanske bästa strikern (kom igen nu, Kujovic är inte i närheten lika bra som Buya) och mycket stolpe in.

Klart Kujovic är en annan spelartyp än Buya, men fortfarande inte lika bra. Han kommer inte göra lika många mål och viktiga poäng som Buya gjorde.

Av de där spelarna så är endast Två (Berg och Danielsson) utav hög allsvensk klass. Såg du Holmberg förra säsongen? Usel.

Berg och Danielson. OK. Plus två skytteligavinnare. Och seriens bästa mittfältare (Ulvestad).

Ingen är nära.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in