Citat:
(det fetade)Rent personlighetsmässigt skulle jag själv inte vilja bli uthängd med mitt privatliv om det såg ut som hennes, med denne gris som make som ljuger, bedrar och bär sig illa åt. Det är ju en orsak till att man inte lämnade ut PDF-filer från fupen. Eftersom det är offentliga handlingar så respekterar jag viss sekretess såsom Bj*örn Lind*én försökte göra: enbart lämna ut i pappersform.
Jag tror faktiskt inte jag kan svara fullt ut på din fråga eftersom en sådan sekretess går ut över offentlighetsprincipen i så fall. Med 3000 sidors konversationer... sitta och svärta allt som rent subjektivt kan vara till men för den enskilde låter sig knappast göras. Bättre då sekretessbelägga hela handlingen - och DET vore emot lagen eftersom vi har ett öppet samhälle. En ryss beskrev det som fruktansvärt ex.vis att vi med en enkel googling kan få reda på en persons hela liv i princip (jobb, bostadsadress, personnummer, lön, bilar, civilstatus etc).
Finns inget enkelt svar på din fråga. Sorry.
Jag tror faktiskt inte jag kan svara fullt ut på din fråga eftersom en sådan sekretess går ut över offentlighetsprincipen i så fall. Med 3000 sidors konversationer... sitta och svärta allt som rent subjektivt kan vara till men för den enskilde låter sig knappast göras. Bättre då sekretessbelägga hela handlingen - och DET vore emot lagen eftersom vi har ett öppet samhälle. En ryss beskrev det som fruktansvärt ex.vis att vi med en enkel googling kan få reda på en persons hela liv i princip (jobb, bostadsadress, personnummer, lön, bilar, civilstatus etc).
Finns inget enkelt svar på din fråga. Sorry.
Jojo, visst kan man förstå Björn Lindén, men kanske tänkte han inte ett helt varv?
Med tanke på hur Flashbacks "armé" av kunniga, generöst donerande och tekniskt begåvade individer har engagerat sig i FUP:et, är min uppfattning att BL bara åstadkommit en papperstiger..
Tack förresten för ditt trevliga, resonerande svar! Håller med dig vad gäller svensk offentlighetsprincip, men det finns folk som skakar på huvet åt den. Som t ex "din" ryss.
I Tyskland, där jag i perioder är verksam, har man en ytterst återhållsam offentlighet vad gäller t ex enskilda personer. Man lärde sig av hur nazisterna kunde utnyttja t ex judiska arkiv. Än idag ser man försiktigheten i vardagen; tysken generellt vill inte lämna digitala spår genom kortbetalningar, utan använder kontanter.
Ledsen för OffT, men utgår från att mod ser och inser att jag försvarar offentlighetsprincipen, den som utgör själva basen för Flashback. Utan den dör detta forum.