2020-02-24, 13:39
Medlem
BirDichzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Bara du har 25k kr så kan du skapa ett aktiebolag och ta vd-rollen.
Fast nu har ju två av dom tjänat 500k per år så tror dom inte bara tagit "vd-rollen"
Citera
2020-02-24, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Grafitti var fränt 1986.

De flitigaste i sthlm på den tiden var ZIP, SNOW och BEAR. ZIP vet jag jobbade senare på en klottersaneringsfirma, om han startade den eller var anställd minns jag inte, men han borde ha passerat 50 vid det här laget.

EDIT: ZIP är enligt uppgift 48 år.
Senast redigerad av Bananrepublikan 2020-02-24 kl. 13:58.
Citera
2020-02-24, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BirDichzz
Fast nu har ju två av dom tjänat 500k per år så tror dom inte bara tagit "vd-rollen"
500 k per år i stockholm är väl precis över gränsen till medelinkomstagare?
Säger väl ingenting det är ju där "Alla" normala tjänstemen ligger typ ingenjörer, lärare, sjuksköterskor och många hantverkare Elektriker, snickare m.fl och diverse Sopåkare.
Så rent principiellt kan det ju vara en frilansande konsult med Aktiebolag vipps VD.
Citera
2020-02-24, 14:18
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BirDichzz

Fast har du ett enmans konsultbolag så är det inga problem att tjäna det.
Min poäng är att det inte säger något egentligen.
Citera
2020-02-24, 14:22
Medlem
Svante / Svenska Klotterfonden? Kan väl räknas som VD i sin enskilda firma

Tråden med Svenska Klotterfonden där domarna låg upplagda trampade tydligen på en öm tå eftersom den är helt borta.
Citera
2020-02-24, 14:26
Medlem
Det är väl bara att de som var barn tidigare och klottrade nu blivit vuxna och fortsätter klottra. Alla mognar inte med åldern eller behöver längre tid på sig.
Citera
2020-02-24, 14:29
Medlem
JASON MEST ATOM OCH GONE var stora på 90 talet kan det vara nån av dom?
Kände GONE och atom litegrann men har ingen kontakt längre.
Citera
2020-02-24, 14:30
Medlem
Jag fick reda på nyss av en gammal målare i AOD som är en bekant att det är ” KLICK, OSIS och ASHER ” som torskat. Hej och hå vilka roliga skadestånd
Citera
2020-02-24, 14:35
Medlem
En VD som klottrar haha.

Citat:
Men de lever dubbelliv: För spänningens skull maskerar de sig och sprejar ned pendel- och tunnelbanetåg.

Hur är detta spänning?
Mer spännande att stjäla saker från matbutiken och komma undan.
Att gå runt i luvor med keps i nattens mörker och spreja på saker är ju så jävla lodisbeteende och inte spännande.
Citera
2020-02-24, 14:36
Medlem
18137s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peppe-Luns
Tror jag vet vem en av männen är iaf. Om resten är som han så är det ett gäng gubbar som klottrade när dom var yngre tonårsgrabbar men som har kört en comeback sista året för skojs skull - inte konstigare än reklambyrågubbarna som kör en vända i skejtparken i Rålis en sommar för att känna sig lite unga igen.

Aftonbladet sensationaliserar ju bara.

Exakt så. Uttråkade 40-plusare som söker kickar. Vissa skaffar motorcykel, vissa åker på festival, vissa börjar med urbex, de här klottrar. Inte så komplicerat. Dyrt däremot.
Citera
2020-02-24, 14:39
Medlem
AstridErikssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rudeboyrocker
Jag fick reda på nyss av en gammal målare i AOD som är en bekant att det är ” KLICK, OSIS och ASHER ” som torskat. Hej och hå vilka roliga skadestånd
De två sistnämnda slutade alltså inte efter att de greps förra året?
Citera
2020-02-24, 14:41
Medlem
AstridErikssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
JASON MEST ATOM OCH GONE var stora på 90 talet kan det vara nån av dom?
Kände GONE och atom litegrann men har ingen kontakt längre.
Hans kompisar greps ju förra året så det förvånar mig inte. Även han tycker om likes på Instagram och sprejar gärna ner ett tunnelbanetåg mitt på ljusa dagen. Allt fur zee likes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in