2020-02-24, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
Tyvärr är det så.. även om JG inte har mördat någon är han SD's bästa vän och Mutter-knucker..
Tvivlar på att han är bästa vännen nu. Inte lätt att se genom skiten när man står för nära heller. Nej, jag har svårt att lägga skulden på JG. Han var lika mycket under SDs nagel som alla andra. Han blev utnyttjad för SDs egen skull. Han ANVÄNDER människor. Han använder t o m sina barn. Han GER aldrig något. Han gör inget osjälviskt. Så fort han gör något, så är det för att få något ut av det själv. Andra existerar inte.
Citera
2020-02-24, 13:37
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
SD går hårt på redan här. Han söker kramar och pussar, skriver att han inte ska fantisera om henne ("Ska inte fantisera för det jag vill fantisera är som äpplet i Eden"), nog tror jag även de började träffas på ett sexuellt sätt i närtid till detta. Lite utdrag, allting från 2011:

9/8: SD: "Missade oljan. Men säg till när du ska vara fin och ragga så kommer jag ner och smörjer in dig. Var du vill. Rent vänskapligt."

5/9: LW vill ha hjälp med något och SD svarar att han vill ha "ersättning".

Det tidigaste spåret på att SD går på LW "sexuellt" är när de skickar bilder till varandra och SD den 15/5 skriver: "det gör inget om du skickar bild utan son och blus". LW ignorerar förfrågan. Hon är ganska passiv i konversationerna men glad och öppen, men jag tycker det är tydligt att SD redan här är ute efter något sexuellt. SD vill ge skenet av att de haft en relation i 2 år bara. Visst det kanske inte var lika intensivt 2011 och kanske det gick i vågor. Men detta är klart mycket tidigare i tidslinjen än vad jag tänkt mig iallafall. Det är nog så som våran Holmes berättat; de hade en sex/kärleksrelation långt tillbaks i tiden.

Ja postaren mirdidjul skrev ju redan i maj 2018:

JDet dom flesta inte vet är att dom också hade ett förhållande i 6 år innan det här hände med mycket hot och kränkningar av Lena.. Men hon hade inte förmågan att ta sig ur alla lönger , Jag sa åt henne många många gånger att anmäla, vilket hon gjorde men som blev avskrivet, men fortsatte träffa Lena regelbundet fast han var gift.”
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

”Nu vet jag att Stefan Davidsson haft ett förhållade med BO i sex år, sen får du tror vad du vill.”

Och apropå den med sanningen så ovarsamt hanterande MrNice.....

”Det här har Stefan Davidsson skrivit på FB under fliken : Religiös åskådning
Tror på: Min fru, Ulf Lundell, Det goda i människan och Mig själv

Kan väl inte riktigt hålla med”

Citera
2020-02-24, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tror man får skylla sig själv lite grand. Uppenbarligen är han skiträdd över att inte tappa ansiktet - han vill ha kontroll. Om man tappar masken i interna konversationer, och inte är den riddare han vill utmåla sig som, då får han skylla sig själv.

Men jag håller till viss del med dig, han drar in hustrun i sina fantasier. Inte snällt. Ingen skugga skall falla över henne, och de flesta vettiga människor begriper ju det.

Här på flashen finns det skrivet för evigt. Och sökbart. Risken är att det blir en oönskad rekyl som drabbar oskyldiga nu och i framtiden.
Jag bara känner mig lite dubbelbottnad här. Men jag väljer bort.
Citera
2020-02-24, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Har pmat,
Hoppas många bidrar nu.
Också PM:at!
Citera
2020-02-24, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
https://minfil.com/z2Aee9c1o1/Aktbilaga_164_del_1_pdf

https://minfil.com/50A8e7cfo3/Aktbilaga_164_del_2_pdf

https://minfil.com/b4Aae6c4o0/Aktbilaga_164_del_3_pdf

Försöker beta av alla aktbilagor så snabbt det bara går. Får absolut INGENTING gjort på jobbet. Ämnar läsa varenda sida.

Behöver dock hjälp med att tyda Aktbilaga 164 del 1 och chatten mellan Stefan och Lena den 8 april 2017 (s. 39-48). Lena är frågvis om Stefans sexliv. Längst ner på sid hänger jag inte med riktigt:

- Är det Hanna eller denna Karin som Stefan haft sex med på soffan? Eller är det kanske båda två dvs trekant (han skriver att Hanna kom ((hem?)) medan Karin var kvar?
- Vem syftar Stefan på när han skriver till Lena "hon hade strap on hon med."?

Tacksam om nån kan förklara. Är en intensiv chat där Lena och Stefan skriver om varandra så inte helt enkelt att hänga med.
Citera
2020-02-24, 13:41
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Du kan inte släta över det. Om det stämmer att SD suttit och Googlat på hur man dödar ett spädbarn (som är hans eget) och får det att se ut som en olycka då är man totalt jävla pantad i skallen och skall inte vistas ute i friheten. Någonsin.

Det kan slätas över eftersom tanken aldrig övergick i handling. Det stannande vid en sjuk tanke som endast uppstod för att paret levde under en otroligt psykiskt pressande livssituation.
Du skulle bli förvånad över vilka sjuka tankar t o m ganska vanliga människor med ordnad trygg livssituation har ibland.🙈
Citera
2020-02-24, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
I Aktbilaga 164 del 1, sid 10(68) kan man se att någon har loggat in på LWs Google konto 7 okt-18 och gjort sökningar på bla Stef*an, H*anna, goolge maps, vi i femman 14 maj.-18 osv.

En sökning gäller Min aktivitet, 11/5,11/5,12/5, 13/5, 14/5, 15/5 -18!

Ytterligare en inloggning har gjorts 10 nov-18.

Kanske finns svar någonstans vem som gjort detta?

Eller är det SD?
SD tror jag på. Vilken tid var detta - kan man se det?
Citera
2020-02-24, 13:45
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
I Aktbilaga 164 del 1, sid 10(68) kan man se att någon har loggat in på LWs Google konto 7 okt-18 och gjort sökningar på bla Stef*an, H*anna, goolge maps, vi i femman 14 maj.-18 osv.

En sökning gäller Min aktivitet, 11/5,11/5,12/5, 13/5, 14/5, 15/5 -18!

Ytterligare en inloggning har gjorts 10 nov-18.

Kanske finns svar någonstans vem som gjort detta?

Eller är det SD?
Var det inte något om att UW hade sagt till polisen att han hade lösenord till LW:s konto och kunde logga in och ändra det.
Tror att det tog polisen nästan ett halvår innan de lyssnade på honom eller innan de juridiska aspekterna på detta hade utretts.
Jag tror att jag skrev någon kommentar om detta.
Det var någon av de första dagarna innan hela FUP:en hade lagts upp.
Jag kommer inte ihåg vilket konto det var, om det var Google eller något annat.
Senast redigerad av hoppsann 2020-02-24 kl. 13:48.
Citera
2020-02-24, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalaSthlm
Försöker beta av alla aktbilagor så snabbt det bara går. Får absolut INGENTING gjort på jobbet. Ämnar läsa varenda sida.

Behöver dock hjälp med att tyda Aktbilaga 164 del 1 och chatten mellan Stefan och Lena den 8 april 2017 (s. 39-48). Lena är frågvis om Stefans sexliv. Längst ner på sid hänger jag inte med riktigt:

- Är det Hanna eller denna Karin som Stefan haft sex med på soffan? Eller är det kanske båda två dvs trekant (han skriver att Hanna kom ((hem?)) medan Karin var kvar?
- Vem syftar Stefan på när han skriver till Lena "hon hade strap on hon med."?

Tacksam om nån kan förklara. Är en intensiv chat där Lena och Stefan skriver om varandra så inte helt enkelt att hänga med.
Vi diskuterade det för en stund sen. NÅN hade strap on, enligt SD. Vi gissar på en trekant i alla fall. Men vi kan också tänka att SD jävlas med LW och säger saker som faktiskt inte finns. Han ljuger och svänger sig med olika saker som enbart han begriper syftet med. Nu vill han vara elak och då drar han till med sånt här. Han begriper att han sårar LW och det är det som han är ute efter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det kan slätas över eftersom tanken aldrig övergick i handling. Det stannande vid en sjuk tanke som endast uppstod för att paret levde under en otroligt psykiskt pressande livssituation.
Du skulle bli förvånad över vilka sjuka tankar t o m ganska vanliga människor med ordnad trygg livssituation har ibland.🙈

Hade det övergått i handling hade han/de naturligtvis haft ett långt fängelsestraff att sitta av (om inte googlingen gått vägen förstås). En sak att tänka kanske till och med prata dem sinsemellan men att övergå till fysisk handling är en helt annan. Och tro mig jag vet. Men detta är bra mycket sjukare steg och inte ok någonstans. Om du upplevt liknande situationer så hoppas jag att du anmält dessa så personerna och deras omgivning kan räddas i tid.

Bland annat detta som visar att SD är bra mycket sjukare i huvudet än vad jag trodde. Och då visste jag ändå om en hel del.
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Mycket möjligt. Är ändå väldigt nyfiken på hur cachen gick sönder den 5de. Kan SD ha varit så slug att han tog sönder den och därigenom fick LW att flytta på den, för att förbereda fyndplatsen? Jag vet. Rubbad tanke; brottsoffret blev behjälpligt i sitt eget mord. Kroppen hittades inte förrän efter 4 dygn och mycket teknisk bevisning på kroppen gick säkert till spillo.

Fullständigt tänkbart efter allt som kommit fram om honom hittills.

Kontroll och planering är han van vid i sitt arbete som kontrollansvarig byggnadsinspektör.
Noggrann planering... mätningsteknisk nogrannhet...

Video från Mätcenter ”Passion för precision”
https://m.facebook.com/maetcenter/videos/10152290345770338/
Citera
2020-02-24, 13:51
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vi diskuterade det för en stund sen. NÅN hade strap on, enligt SD. Vi gissar på en trekant i alla fall. Men vi kan också tänka att SD jävlas med LW och säger saker som faktiskt inte finns. Han ljuger och svänger sig med olika saker som enbart han begriper syftet med. Nu vill han vara elak och då drar han till med sånt här. Han begriper att han sårar LW och det är det som han är ute efter.

Inget förvånar mig när det gäller SD. Det som chockar mig är att Lena är föga förvånad och dessutom vill ha the juicy details. Självplågeri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in