2020-02-24, 11:47
Medlem
Myndigheterna i Sverige håller just nu sina tummar blåa för att Sverige bara ska få 10 fall eller mindre för då kommer deras beredskap fungera ypperligt och kan sedan trycka upp i våra ansikte att ”titta vi klarade Corona-krisen också”
Men överstiger siffran ett visst tal är vi så körda.
Citera
2020-02-24, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Myndigheterna i Sverige håller just nu sina tummar blåa för att Sverige bara ska få 10 fall eller mindre för då kommer deras beredskap fungera ypperligt och kan sedan trycka upp i våra ansikte att ”titta vi klarade Corona-krisen också”
Men överstiger siffran ett visst tal är vi så körda.

Precis, det man vill veta är hur många fall klarar svensk sjukvård per månad utan att det spårar ur.
Det är inget annat än vanlig konsumentupplysning och det minsta man kan kräva ur ett informationsperspektiv av svenska myndigheter.
Citera
2020-02-24, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clowerzs
Pressträffen imorse var ju ett skämt. Varför kunde hon inte svara på hur många vårdplatser Sverige har i dagsläget? Nä då avbröt hon allt istället efter bara två frågor
Citat:
”Den mer detaljerade nedbrytningen utifrån inventeringen är belagd med sekretess OSL 18 kap. 13 §”

https://www.dagenssamhalle.se/blogg/2020/02/svensk-vard-kan-varda-100-corona-fall-sen-tar-det-stopp-31588
Citera
2020-02-24, 11:52
Medlem
Verkar som att Österrike stoppar fortfarande tåg från Italien. Vad jag förstår av ÖBBs twitterkonto @unsereOEBB
Citera
2020-02-24, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uteliggarn
"Tack Sverige för att ni tar ledarskapet för global hälsa, sa Tedros Adhanom Ghebreyesus."

Man vet inte om man ska skratta eller gråta

WHO är alltid ute och tigger.
Citera
2020-02-24, 11:53
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Två frågor:

Jag har full privat sjukvårdsförsäkring. På vilket sätt ger det mig fördelar vid ett eventuellt insjuknande?

Vid överbeläggning på svenska sjukhus så kan du skickas till Polen för vård.

Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Har en militär gasmask modell M 90 tror jag den heter. Är den effektiv mot virus?

Bara i ett par timmar. Sen måste du byta filter.
Citera
2020-02-24, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Gjorde vi? Det råder delade meningar om det. Fråga kommunerna som håller på att gå i konkurs.

Det var inte många flyktingar som fick sova under bar himmel om jag förstått det rätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGeeky
Sparar kanske pengar, men de tar inte bort virus:
För att veta hur aktuell luftkvalitet är används en lasersensor som identifierar partiklar ned till 0,3 μm. På så sätt anpassas fläkthastigheten till det direkt behov och värdet visas samtidigt på OLED-displayen.

Källa: https://www.mistore.se/sv/kampanj/mi-air-purifier-2s

Coronavirus har en storlek på 0.125μm.

Har du någon länk på SARS2 virusets storlek? Jag söker men hittar inget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
😊😊

Dessa tar dock inte bort virus, utan endast bakterier.
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Senaste från FT.

Blir spännande att se hur mycket den amerikanska marknaden kommer att falla om ett par timmar. Ändå rätt intressant att de asiatiska börserna inte har gått ner lika mycket idag, framförallt efter att Sydkorea har klassat upp till nödläge.

Det stödhandlas i Asien.
Något jag har svårt att tro kommer ske i USA. Där är det småspararna o fond/pansionssparare som får ta stöten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Senaste från FT.

Blir spännande att se hur mycket den amerikanska marknaden kommer att falla om ett par timmar. Ändå rätt intressant att de asiatiska börserna inte har gått ner lika mycket idag, framförallt efter att Sydkorea har klassat upp till nödläge.
Omx Stockholm är ner -4.9%
Detta blir historiskt
Citera
2020-02-24, 11:55
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NormanRosemont
Kan ju vara så att vi har ett bra lager med liksäckar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in