2020-02-24, 11:37
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Ja men vi vet ju också inte exakt när mordet ägde rum så länge polisen håller inne med det så kommer vi aldrig veta säkert. Några vittnen finns det nog tyvärr inte.

Sedan är det ju också intressant med vilken härkomst mannen har. Det skulle klarna upp bilden betydligt.

Som sagt så har man god översikt vid parkeringen intill klubbhuset, så det är ju detta jag menar att någon kan se. Någon som tycker det är konstig tid att vara där, rädd för inbrott och ringer polis exempelvis. Aldrig påstått att någon gått med hund på Reträttvägen.
Citera
2020-02-24, 11:37
Medlem
Sörbyskogen är ett tillhåll för män som gillar män på samma sätt som Oset och Rävgången.
Citera
2020-02-24, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NormanRosemont
"Kollar man karta är platsen absolut inte skyddad från sydvästliga vindar."

Ja kan stämma eftersom personen som ringde SOS Alarm tydligen inte kunde/ville/vågade gå fram och kolla kroppen närmare.

Du kan titta på dina kartor bäst du vill, jag har bott i området och känner väl till terrängen..
Citera
2020-02-24, 11:51
Medlem
Elof.Eldslukares avatar
Citat:
Ja men vi vet ju också inte exakt när mordet ägde rum så länge polisen håller inne med det så kommer vi aldrig veta säkert. Några vittnen finns det nog tyvärr inte som det verkar som.

Nej precis, däremot kan vi ju avgränsa tiden för när det är möjligt att kroppen dumpats/personen mördats ganska rejält. Fr.o.m att det blev mörkt på lördagen (18-tiden) till tidig morgon söndag.
Citera
2020-02-24, 11:54
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Som sagt så har man god översikt vid parkeringen intill klubbhuset, så det är ju detta jag menar att någon kan se. Någon som tycker det är konstig tid att vara där, rädd för inbrott och ringer polis exempelvis. Aldrig påstått att någon gått med hund på Reträttvägen.

Jag tror nog jag vet vem det är eller huset mordoffret bodde i och det kan vara inbrott med i bilden.

Om så är fallet så kan det vara öststatare som varit på inbrottsturné. Dessa är extremt farliga! Vi har tyvärr sett detta alltför många gånger de senaste åren. Jag hoppas verkligen jag har fel och att mordoffret inte kom från varken huset eller området.
Citera
2020-02-24, 11:55
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Jag tror nog jag vet vem det är och det kan vara inbrott med i bilden.

Om så är fallet så kan det vara öststatare som varit på inbrottdsturné. Dessa är extremt farliga! Vi har sett detta alltför många gånger de senaste åren. Jag hoppas verkligen jag har fel och att mordoffret inte kom från huset eller området.

Då var min terori inte så dum som du tyckte förut.
Citera
2020-02-24, 11:57
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Då var min terori inte så dum som du tyckte förut.

Jag kan medge att jag hade förmodligen hade fel. Fast det är aldrig fel att spekulera men nu när jag tänkte på det så faller pusselbitarna på plats. Det är ju inte helt säkert att det stämmer men teorin är väldigt trolig.

Har faktiskt inte hjälp att det byggts väldigt mycket hus i anslutning till denna plats eller golfbanan som helhet. Öststatare eller annat kriminellt folk har fått bra uppsikt eller rört sig i området då husen ligger så nära.

Kanske inte omöjligt att de (ev arbetskraft från öststaterna) som jobbar på ena av byggarbetsplatserna i direkt anslutning till golfbanan och karldalsallén och är en av gärningsmännen. De har om något fått bra uppsikt över detta ställe. Sedan förfriskat sig denna helgnatt och gått och mördat denna människa då de såg lukrativt stöldgods.

Ren spekulation men ingenting är omöjligt, detta är ju Flashback trots allt.
Senast redigerad av Klappasäften 2020-02-24 kl. 12:04.
Citera
2020-02-24, 11:59
Medlem
Elof.Eldslukares avatar
Citat:
Jag tror nog jag vet vem det är eller huset mordoffret bodde i och det kan vara inbrott med i bilden.

Vet du detta baserat på adressökningar i området eller har du fått höra någonting? Finns det något svar på varför anhöriga underrättades så sent?? Vet inte om de är underrättade än ens.
Citera
2020-02-24, 12:04
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Jag kan medge att jag hade förmodligen hade fel. Fast det är aldrig fel att spekulera men nu när jag tänkte på det så faller pusselbitarna på plats. Det är ju inte helt säkert att det stämmer men teorin är väldigt trolig.

Självklart är min teori bara en teori. Men platsen känns bara helt fel för en dumpning. Tiden får utvisa detta helt enkelt.
Citera
2020-02-24, 12:06
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elof.Eldslukare
Vet du detta baserat på adressökningar i området eller har du fått höra någonting? Finns det något svar på varför anhöriga underrättades så sent?? Vet inte om de är underrättade än ens.

Ja min teori kan nog slås hål på direkt om de haft svårt att få tag på anhöriga. Om en av husen som ligger i direkt anslutning till brottsplatsen fast då inte reträttvägen utan vägen nedanför som går längs golfbanan tillhörde brottsoffret så borde ju det vara lätt att kontakta dem tänker man.

Men jag kan ha helt fel och jag har förmodligen det, polisen hade för längesedan spärrat av huset. Det huset var förmodligen en av de första polisen kom till för att reka området. Så jag har nog fel trots allt ändå.
Senast redigerad av Klappasäften 2020-02-24 kl. 12:09.
Citera
2020-02-24, 12:10
Medlem
Dom sa på nyheterna att dom sent igårkväll hade fått tag på anhöriga och att misstankarna hade stärkts om mord då han var så illa tilltygad och fynd påmordplatsen.
Citera
2020-02-24, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NormanRosemont
Kollar man karta är platsen absolut inte skyddad från sydvästliga vindar.

Ja kan stämma eftersom personen som ringde SOS Alarm tydligen inte kunde/ville/vågade gå fram och kolla kroppen närmare.

Kan meddela att det inte alls är så.
Pulsen kollades. Säker källa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in