2020-02-24, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
I en av källorna jag referade till häromnatten. Men ska hitta exakt sida till dig om 2 timmar när jag kommer hem. Nu blev jag lite osäker eftersom du tolkat annorlunda men det var så jag tolkade det iaf.
Jag kan mycket väl ha tolkat fel. Men jag tror ju allt om de här människorna!
Citera
2020-02-24, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Möjligt att man senare insåg oklarheterna kring uppgifterna om SD:s cyklande, och att det kanske snarare var polisen som hade varit ute och cyklat vid förhören. Kollar man i stämningsansökan så verkar inte de här "cykelturerna" vara något som ingår i åklagarens bevisning mot SD.

Hur resonerar du kring de beslagtagna delarna från cykel?
Citera
2020-02-24, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Jag citerar

Går att finna Aktbilaga 164 (B2705-18 Aktbilaga 164 (p. 1-99, 139-305)
Stooort tack!
Citera
2020-02-24, 11:25
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Stooort tack!

Lugnt, kör ctrl F och skriv in rätt sök ord. Hoppas du finner. Men vem är denna K*rin då? Trekant med HD och SD, blir bara mer och mer snask i detta gäng.
Citera
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fubbikan
SD varit hemma, bytt om... lagt kläder och LW.s mobil i påsen. Gått via brottsplatsen och kontrollerat så inga bevis fanns kvar. Tagit röret eller vad nu som varit vapen för att sen vandra norrut och göra sig av med. Vad finns norrut?
Jag tycker det låter osannolikt att det var mördare som vittnen såg vid 02.10-tiden. Om man begått ett mord ger man sig inte ut, gående, på en motorväg? Fullt synlig för alla trafikanter. Dessutom reagerar man extra när man ser någon på en motorväg, enligt larmoperatören ska det handla om flera olika larm som alla vittnar om samma sak.
Citera
Medlem
Min andra hälft kommer tillbringa drygt 10 timmar i bilen och många mil. FUP kommer levereras till @ Krmkr under kvällen.
Efter lunch kommer något från Stefan D försvars advokat in till Örebro Tingsrätt som inte kommer va med i FUP då den är under transport.
Jag kommer få den via post i veckan men då den är offentlig hoppas jag någon kan ta sig tid att ringa och få den under dagen.
Citera
2020-02-24, 11:26
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Jag citerar

Går att finna Aktbilaga 164 (B2705-18 Aktbilaga 164 (p. 1-99, 139-305)

Oj då. Ja Karin var visst med. Missade Lenas fråga om Karin var framme eller bakom 🤮

Men SD har en kusin som heter Karin också, därför jag trodde hon var på besök
Senast redigerad av Rosamund 2020-02-24 kl. 11:29.
Citera
2020-02-24, 11:27
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Jag tycker det låter osannolikt att det var mördare som vittnen såg vid 02.10-tiden. Om man begått ett mord ger man sig inte ut, gående, på en motorväg? Fullt synlig för alla trafikanter. Dessutom reagerar man extra när man ser någon på en motorväg, enligt larmoperatören ska det handla om flera olika larm som alla vittnar om samma sak.

Finner det också osannolikt, varför utmärka sig så mycket? Hade varit smidigare att springa över motorvägen och sen upp i skogen vid Baronbackarna, vips borta.
Citera
2020-02-24, 11:28
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Aktbilaga 164. Sid 179

På 21 min sänder LW 23 st meddelanden mitt i natten utan att få svar. Visar på ett utpräglat stalkingbeteende och hur besatt Lena Wesström var att få ta över Stefan Davidssons.

LW,s beteende ger samma rysningar en hemsk skräckfilm.

Det som fortfarande tvivlar på motivet till mordet kan väl sluta tvivla nu.
Allt SD var en omogen knöl som gick på LW är inte tu tal om men det som honom att framstå som ett psykfall startade med LW hot om att berätta för HD.

SD ville knulla runt att ha kul bakom ryggen på sig fru. Föga kunde han ana att hondjävulen LW hade långt seriösare planer att t.o.m rasera hans liv.

Hon vet att han lagt av för kvällen och skriver det hon vill han ska läsa på morgonen. Jag uppfattar inte att hon stalkar honom där. Hon försöker uttrycka sin besvikelse och sorg över hans svikna löften. En konsekvens av hans beteende.
Citera
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Oj då. Ja Karin var visst med. Missade Lenas fråga om Karin var framme eller bakom 🤮

Har du efternamn på K*arin? Försöker få en bild av vilka som var i detta gäng. Undra om Herr G också fick vara med och böka i rövarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puttenot
Min andra hälft kommer tillbringa drygt 10 timmar i bilen och många mil. FUP kommer levereras till @ Krmkr under kvällen.
Efter lunch kommer något från Stefan D försvars advokat in till Örebro Tingsrätt som inte kommer va med i FUP då den är under transport.
Jag kommer få den via post i veckan men då den är offentlig hoppas jag någon kan ta sig tid att ringa och få den under dagen.
Kära nån. Wow. Det blir nog ännu fler timmar än så om jag räknat rätt. Krmkr berättade om advokatens inlaga. Fan - detta är ju en thriller!! Vore nästan läge om de skickade direkt till Krmkr?
Citera
2020-02-24, 11:31
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld

Aktbilaga 163 del 14

SD pratar i chat med JG om alibi och visar upp ett passande tillfälle för honom när mordet ska ha skett; tidigt på tisdagen, eller på måndagen. Men förstår att tidigare på måndagen inte går, då hon ska ha varit på chatten 23.17. Då uttrycker SD något som skiljer sig från vad han sagt i förhör som senare ledde till en cykelrekonstruktion:

"(..)och då var jag ensam hemma. Packade mm."

Förmodligen så har SD fått reda på i senare förhör att han uppgett detta till bland annat JG och att det strider mot hans tidigare förhörsutsagor. Därav så ändrar han hållning helt plötsligt under själva cykelrekonstruktionen. Precis sådär ska man INTE hålla på, för det är precis så som skyldiga mördare håller på; de undanhåller viktig information, ljuger och ändrar sina utsagor efterhand för att försöka anpassa den till verkligheten som en utredning visar på. Han är väldigt körd om detta är något vi kommer att se under resten av allt material. Så körd att jag börjar skifta lite i vad jag tidigare trott kommer att bli det slutgiltiga domslutet.

Generellt: SD fortsätter att visa kyla när LW kommer på tal, anmärkningsvärt när det sker i samband när det handlar om att hon hittats död. Han anstränger sig ens inte för att försöka verka berörd av det. Det är lite märkligt. Han kanske är en dålig skådespelare. Men inte bara det, han pratar ens inte om hur det känns för honom att LW är död, utan det är fokus på honom, Hanna och barnen och att han inte har tillgång till sina leksaker pga. beslag, med ett extra fokus på att "längtar till detta lösts", "vore skönt med avslut" osv.

Ja man baxnar.

MoralensVäktare hade alldeles rätt... han är ytterst manipulativ...i klass med Johanna Möller och Helge Fossmo....

” Utan att känna HD närmare så kan jag till hennes försvar, säga att SD är en oerhört manipulativ människa som får folk omkring sig att tro på det han säger och då är det väldigt svårt att urskilja vad som är sant eller lögn. Även för rutinerade poliser. Man faktakollar allt han sagt i förhören för att se vad som stämmer och vad man kan avfärda som lögner. Det är otroligt svårt att hantera sådana personer. Tro mig. Jag kan jämföra SD med Helge Fossmo eller för den delen Johanna i Arboga.”
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in