2020-02-24, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
Ny artikel i NA.. läs medans den är öppen (Provläs till 11:07)
Länk: Hjärtskärande skrik https://www.na.se/artikel/hjarstamordet-vittne-vaknade-av-skrik-pa-mordnatten-gav-sig-ut-for-att-leta-det-var-hjartskarande

Lite citat:

Tilägg Citat:
”Enligt förhöret ska en polis ha svarat att det var bra att de var ute och åkte men att de inte skulle skicka några poliser till platsen. Hon fick då till svar att de kunde fortsätta cirkulera. Om de hörde något mer skulle de ringa igen.”

Skrämmande nonchalans. minst 3 missar: flera samtal till polisen vid mordtillfället och sedan ännu ett dagarna efter då en dam ringde om en stark odör bakom planket. Samma åtgärd: NADA. NOLL.

”Kvinnan är också kritisk mot hur polisen skött utredningen.
– Jag brukar gå här med min hund, säger hon och sveper med armen bort mot stängslet där kroppen hittades.
– Jag gick förbi någon dag efter hon försvann. Jag kände en konstig lukt och ringde polisen och berättade, men det var ingen som tog det på allvar.”
https://www.na.se/artikel/grannarna-i-hjarsta-efter-atalet-hoppas-nu-bara-det-ar-ratt-person-de-gripit

Örebropolisen har sannerligen en hel att klandra sig själv för

Ja, vilka jävla nötter. Frågan är om det är JJ som var yttre befäl då. Han som nu stått åtalad för narkotikabrott och våldtäkt.
Citera
2020-02-24, 11:04
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De hade en trekant, han, K*rin och HD den gången han berättar om. Är det inte S*illen (*=e) du menar? Det var HDs nye gubbe. Om han tillhörde GC-gänget vet jag inte - men det vet kanske nån annan. Jo, visst är det lite sektliknande. Alla ligger med alla, alla ljuger, alla vänstrar.... känns jäkligt osunt.

Va nej? Det var en Anna-K*rin. Här berättar SD om att HD kommit hem och de varit intima i soffan och hon hade strap ons på. (Efter Lena frågade efter detaljer: Vad HD hade på sig, om det blev sprut mm). Innan dess var Karin hans kusin hos dem.
Citera
2020-02-24, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Va nej? Det var en Anna-K*rin. Här berättar SD om att HD kommit hem och de varit intima i soffan och hon hade strap ons på. (Efter Lena frågade efter detaljer: Vad HD hade på sig, om det blev sprut mm).
Då måste jag ha missuppfattat. Har du länken till det samtalet?
Citera
2020-02-24, 11:07
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
De hade en trekant, han, K*rin och HD den gången han berättar om. Är det inte S*illen (*=e) du menar? Det var HDs nye gubbe. Om han tillhörde GC-gänget vet jag inte - men det vet kanske nån annan. Jo, visst är det lite sektliknande. Alla ligger med alla, alla ljuger, alla vänstrar.... känns jäkligt osunt.

Är du säker, någon här över skrev att K*arin (vad är hennes efternamn, fler K*arin i alla dokument) och SD var kusiner? Men inget förvånar i detta gäng. Just fan, tack, det är S*illen jag menade. Fick för mig att han var med och GC med SD och HD. Ja verkligen, lär vara många som skämts riktigt mycket när detta kommer ut. Stackars jävla barn som ofrivilligt dragits in i denna härva. Hur gamla är barnen Dav*dsson?

När man läser meddelande mellan HD och SD om barnen, fyfan att ha en sådan farsa. Konstigt att barnen mår dåligt.
Citera
2020-02-24, 11:08
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Va nej? Det var en Anna-K*rin. Här berättar SD om att HD kommit hem och de varit intima i soffan och hon hade strap ons på. (Efter Lena frågade efter detaljer: Vad HD hade på sig, om det blev sprut mm). Innan dess var Karin hans kusin hos dem.

HD hade strapon på?
Då gillar SD att bli rövknullad iaf, då är han bi kanske. Då kommer frågan upp hur intima han och Joikarainen och JG egentligen var.
Citera
2020-02-24, 11:08
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Aktbilaga 164. Sid 179

På 21 min sänder LW 23 st meddelanden mitt i natten utan att få svar. Visar på ett utpräglat stalkingbeteende och hur besatt Lena Wesström var att få ta över Stefan Davidssons.

LW,s beteende ger samma rysningar en hemsk skräckfilm.

Det som fortfarande tvivlar på motivet till mordet kan väl sluta tvivla nu.
Allt SD var en omogen knöl som gick på LW är inte tu tal om men det som honom att framstå som ett psykfall startade med LW hot om att berätta för HD.

SD ville knulla runt att ha kul bakom ryggen på sig fru. Föga kunde han ana att hondjävulen LW hade långt seriösare planer att t.o.m rasera hans liv.
Det fetade:
Hon visste att hon inte skulle få svar just då:

"2017-04-12 00:32 - Stefan Davidsson: Nattis menade jag
2017-04-12 00:32 - Lena Wessström: Jag berättar klart, du får läsa i morgon, är vik1igt
och känsligt"
Citera
2020-02-24, 11:09
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Då måste jag ha missuppfattat. Har du länken till det samtalet?

I en av källorna jag referade till häromnatten. Men ska hitta exakt sida till dig om 2 timmar när jag kommer hem. Nu blev jag lite osäker eftersom du tolkat annorlunda men det var så jag tolkade det iaf.
Citera
2020-02-24, 11:12
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Det är 1 eller 2 timmar mellan meddelandet om Karin och strap-ons. Det är HD och han som varit intima under denna tid. (Karin har hunnit lämna innan får man hoppas. Hon är kusin till SD.)

Nej, du är inte den enda som fått Knutby-vibbar.

Oj, missade det. SD kanske lät HD knulla på honom i anus för att vara beredd på det han planerat ang LW, kan åklagaren se detta som ett bevis? Skoja.

Vilket jävla gång detta är alltså, tror det finns mer av detta, alla har knullat med alla och ingen vet om något förutom de som talat till andra. Nej, Knutby 2.0.
Citera
2020-02-24, 11:14
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Oj, missade det. SD kanske lät HD knulla på honom i anus för att vara beredd på det han planerat ang LW, kan åklagaren se detta som ett bevis? Skoja.

Vilket jävla gång detta är alltså, tror det finns mer av detta, alla har knullat med alla och ingen vet om något förutom de som talat till andra. Nej, Knutby 2.0.

Har du vilken sida denna chatten är till Picasso? Jag kommer inte åt min FUP som är hemma på min privata mac.
Citera
2020-02-24, 11:18
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Det är inte alls konstigt att han inte vet. Han har ju inte varit ute och cyklat på vägarna. Att dikta upp något, komma ihåg detta, och fortsätta på det spåret i månader. Det går bara inte. Han måste ha ett fantastiskt minne för att komma ihåg de lögner han har lämnat tidigare. HAR han varit ute och cyklat, då minns hjärnan det. Då är det inga problem.
Möjligt att man senare insåg oklarheterna kring uppgifterna om SD:s cyklande, och att det kanske snarare var polisen som hade varit ute och cyklat vid förhören. Kollar man i stämningsansökan så verkar inte de här "cykelturerna" vara något som ingår i åklagarens bevisning mot SD.
Senast redigerad av Draifos 2020-02-24 kl. 11:20.
Citera
2020-02-24, 11:19
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Ok, tack för den infon. Vet du var i Fup man kan läsa om denna konversation mellan Lena och H? Det du refererar till om att ägna hela sitt liv åt att söka bekräftelse och trygghet och löften om att stanna för evigt överensstämmer med loggarna.

Lena återkommer i dessa många gånger till att Stefan sagt att han ville ha henne och dela det fortsatta livet med henne. Det är ett av de återkommande mantran hon konfronterar honom med det sista 1,5 åren av sitt liv.

Kring detta svek bär hon en oerhörd besvikelse, grämelse, bitterhet och förtvivlan. Så det var nog ett svart hål för henne utan botten, att han så att säga övergav henne och de löften han gett henne angående saken, och hon blev den förfördelade parten, medan Hanna vann guldet och de gröna skogarna.

När människor, precis som Lena gör i loggarna visar tecken på att jämföra sig med Hanna, är det ibland ett tecken på dålig självkänsla. Bara en sådan sak att inleda ett förhållande med en redan upptagen man kan ingå i den kategorin. Själva utmaningen i att tävla och jämföra. Vem ska mannen välja och föredra av de två kvinnorna? Vem är roligast, snyggast, bidrar med bäst sex, bakar godast kaka, är bäst på geocaching och dylikt?

Att i en sådan relation finns förutsättningar för ett pågående tävlingsmoment och ett aldrig sinande sökande och behov efter bekräftelse är lätt att upptäcka. Det syns också i loggarna att Lena är mycket svartsjuk att Hanna har bibehållit den åtrådda positionen som Lena längtat efter och värderat så högt. Lena närde en gigantisk förhoppning om att ersätta Hanna i Stefans liv. Detta hade Stefan redan lovat Lena. Därför saknar sveket proportioner enligt hennes perspektiv. Detta vägrar hon acceptera, hellre väljer hon krig, och hon har laddat upp med en hel vapenarsenal för att få övertaget i den kommande konflikten. Detta är tydligt i loggarna, att Lena periodvis vägrar böja sig och backa, hon ska istället tvinga, hota, konfrontera och avslöja Stefan.

Människor som härbärgerar mycket smärta och sår från barndomen brukar ha stora utmaningar att lyckas undgå problem inom det känslomässiga spektrat och psykisk invidalitet om de inte får hjälp att bearbeta kris- och stressreaktioner när de hamnar i traumatiska situationer senare i livet. På ett annat plan handlar det också om att som vuxen med en fri vilja lyssna och följa goda råd.

Så ja, du har rätt- det är ett djupt tragiskt och destruktiv narrativ som kommer upp till ytan och synliggörs.

Tillägg: Det typiska för exp narcissister när de motvilligt avslöjas och hängs ut, är att de brukar sällan ta kränkningar av det slaget på ett godmodigt vis, de kan bli besatta av tankar om hämnd och vedergällning.

Den här tråden exempelvis är antagligen mycket kränkande för alla inblandade, i synnerhet för Stefan.

Ännu en mycket bra tolkning och sammanfattning av situationen.

Men han har själv bäddat för detta. Och jag ser det som ett sätt att öppna ögonen på såväl dom som är i hans närhet, och de ”nyttiga idioterna”, och alla andra som kommit i kontakt med honom.

Och om det mot alla odds skulle falla sig så att han får ett kortare fängelsestraff. Då tjänar denna tråd, med tillgång till FUP som en offentlig varning för hans farliga person. I vår tid brännmärker vi inte folk numera, men en tatuering med ”Varning, farlig person” skulle annars passat bra mitt i pannan på honom.
Citera
2020-02-24, 11:22
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Har du vilken sida denna chatten är till Picasso? Jag kommer inte åt min FUP som är hemma på min privata mac.

Jag citerar

Citat:
2017-04-08, 01 :14 - L*na Wesström: Var K*rin framför eller bakom? 2017-04-08, 01: 15 - L*na Wesström: Tg som tog initiativ? 2017-04-08, 01:15-St*fan Davidsson: Hon hade strap-on hon med 2017-04-08, 01 :15- St*fan Davidsson: Ja

Går att finna Aktbilaga 164 (B2705-18 Aktbilaga 164 (p. 1-99, 139-305)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in