2020-02-24, 09:14
Medlem
oeomums avatar
Regeringen (socialminister Lena Hallengren och minister för internationellt utvecklingsarbete Peter Eriksson) har bjudit in till pressträff med anledning av Coronaviruset kl 09.30 idag. WHO:s generaldirektör Dr Tedros Adhanom Ghebreyesus är med på länk. Liveströmmas här om 15 min: https://www.youtube.com/watch?v=acwyEvLrYRg
Citera
2020-02-24, 09:15
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Du förstod rätt. Min egen släkt är inte mer värd än alla barn de skall vara med när de kommer hem från Thailand. Snarare är de mindre värda då de är mycket äldre.

Jag förväntar mej inte att en sån som du skall förstå det. Du saknar tydligen empati för barn och bryr dej bara om din egen släkt inskränkta inavel.

Jag är inte ett barn längre som är beroende av min släkt likväl älskar jag dom och ibland kan förlusten av pengar väcka upp en person till mer helhetssyn. Barn är min passion då de inte ljuger och är så närvarande. Men det förstår nog inte du.

Svenska barn kan vara vår trygghet vid god uppfostran men att vara ett flaxande exempel på en idioti som är att resa till TH nu i virustider kan jag inte stödja. Och vad du eller jag tycker om det kommer inte alls att påverka deras liv men resan till TH gör att viruset kan fraktas till S. Förstår du det? Din makt är begränsad tokstolle och även min.

Att det finns såna PK hjon som dej stör mej faktiskt då jag måste betala din medicin, sjukvård och förvirring du sprider till nästa generation. Allt hänger ihop, serru.

Du måste var trådens mest hysteriska drama-queen. Man kan också bara önska att Thailand har 35 fall som de rapporterat och smittan under kontroll. Man kan hoppas att släktingarna får en skön semester och att smittan inte tilltar i Thailand. Sådant önskar de flesta som inte är empatistörda ditt PK-arsel.
Citera
2020-02-24, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Ja en annan skribent skrev att den eminenta engelskspråkiga tidsskriften Global Times(Får the economist att se ut som något några skolpojkar har skrivit) har bevisat att detta virus minsann inte kommit från att man haft levande fladdermöss på någon färskmatsmarknad i Wuhan.

Ja varken itallienare, perser eller koreaner har en kultur som är 6000 år gammal och är inte lika renliga av sig. Är ganska smutsigt i Seoul jämfört med Peking eller Shanghai men där var det även någon tokig sekt som inte vet hygien eller smittspridning.

Men många kineser ska stämpla in på sina jobb nu för att ta ansvar för världsekonomin. Inte hade kina gjort det om det inte är säkert utan man vet vad man gör och har agerat starkt och resolut för att lösa detta till skillnad från övriga länder.

Man kan i princip säga att kusten är klar i kina, där återgår till livet i normalt medan vi nu smutsiga europeer får lära oss att hantera, men om vi ber Kina kommer någ Kina skicka resurser för att hjälpa oss.

Så mycket skitsnack. Koreaner är bland de mest hygieniska folket i världen har varit i båda länderna frekvent och Seoul är bara snäppet smutsigare än Tokyo vilket är nästan slickbart på gatan.
Kina är bra mycket mer smutsigare på alla sätt.
Vad som blev deras fall var sekten och deras störda ledare, jag tror dock att de fortfarande kan få det i tyglarna nu när de vet vilka syndabockarna är.
Citera
2020-02-24, 09:21
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Börsen kraftigt ner. Trodde siffrorna i natt skulle lugna börsen men icke. Undrar om man kan lita på de glädjande coronasiffrorna eller om de var kamoflerade? Lugnet före stormen?

Det kan ju vara så att många börshajjar vet något som de flesta inte vet. Det är ju inget ovanligt.

I deras branch är det ju sådant som är hårdvaluta, att ligga steget före helt enkelt.

Vad detta kan vara kan vi bara spekulera om, men de verkliga siffrorna kan det ju t.ex vara.
Citera
2020-02-24, 09:25
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Det kan ju vara så att många börshajjar vet något som de flesta inte vet. Det är ju inget ovanligt.

I deras branch är det ju sådant som är hårdvaluta, att ligga steget före helt enkelt.

Vad detta kan vara kan vi bara spekulera om, men de verkliga siffrorna kan det ju t.ex vara.

Jag tvivlar starkt på att någon sitter på de verkliga siffrorna. Har svårt att se poängen med att mörka 80-90 %. Vem skulle det gynna? Skulle det gynna kommunistpartiet i Kina, och i så fall hur då?
Citera
2020-02-24, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Svensk kvalitetssjukvård är ju bara 6-7 timmars flygresa bort.

Svensk kvalitetssjukvård? Var har du varit de sista 15 åren? Får vi ett utbrott här i landet finns det inte sjukhusplatser för att ta hand om patienterna. Det kommer att bli totalt kaos.
Citera
2020-02-24, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oeomum
Regeringen (socialminister Lena Hallengren och minister för internationellt utvecklingsarbete Peter Eriksson) har bjudit in till pressträff med anledning av Coronaviruset kl 09.30 idag. WHO:s generaldirektör Dr Tedros Adhanom Ghebreyesus är med på länk. Liveströmmas här om 15 min: https://www.youtube.com/watch?v=acwyEvLrYRg

Sent ska syndaren vakna!
Citera
2020-02-24, 09:31
Medlem
Citat:
De reagerade för att corona sprider sig i Europa helt klart.

Helt klart är det så. Nästan panik i Italien nu.
Citera
2020-02-24, 09:32
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
De reagerade för att corona sprider sig i Europa helt klart.

Ja, att siffrorna i Italien verkar dubblas dag till dag kan det ju helt klart oxå vara.
Citera
2020-02-24, 09:33
Medlem
Undrar vad för ”nyhet” som ska presenteras på pressträffen?
Citera
2020-02-24, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mickey-D
Sent ska syndaren vakna!
På vilket vilket sätt sent? Vad skulle de ha pratat om innan, den där bruden i Jönköping, det enda fallet hittills i Sverige? Jag vet inte vad de ska prata om nu heller, vi har myndigheter och tjänstemän som ska sköta det där. Blir du verkligen lugnare av att en svetsare och lärare som aldrig arbetat som lärare har en mysstund med pressen?
Citera
2020-02-24, 09:35
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickey-D
Svensk kvalitetssjukvård? Var har du varit de sista 15 åren? Får vi ett utbrott här i landet finns det inte sjukhusplatser för att ta hand om patienterna. Det kommer att bli totalt kaos.

Jag är fullt medveten om läget i landet. Det är därför jag har privat sjukförsäkring för normala omständigheter.
Och det är därför jag nu planerar att gå in i frivillig exil i mitt hem så fort de första fallen rapporteras.

Det med kvalitesvård är snarare en pullfaktor baserad på andra faktorer.
Offentlig sjukvård i mellanöstern (undantaget Israel kan tänkas) är troligtvis bedrövlig även en solig måndag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in