2020-02-24, 08:53
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonada
Ja, både HD och SD är rätt öppna med det i sina konversationer om det.

Här är ett exempel. Finns fler från SD och HD.

Aktbilaga 163, del 13

SD: Eskoereras av polis
SD: På Heahtrow nu
CF: I England? Varför då?
SD: Åkte till usa semester planerad sedan i höstas
SD: Blev ej insläppt
CF: Men jösses
SD: Hamnade ett dygn i häkte och skjutsas nu hem
Hamnade ett dygn i häkte skriver han.
Hamnade båda i häkte eller bara SD?
Citat:
Här är lite mer info kring händelsen. Aktbilaga 165, sidan 331.

HD
Blev ingen semester. Nekades inträde i USA och är nu påväg hem. Vet inte om det har att
göra med L men en god gissning.
2018-05-18 11:36:37(UTC+2)

HD
Sitter på planet hem. Landar om en stund i London
2018-05-18 11 :37:00(UTC+2)
Hon skriver bara att de nekades inträde och hon vet inte om det har att göra med L.
Om SD hamnade i häkte måste väl HD ändå fatta att det har med LW att göra.
Hittade SD bara på det där med häktet?
Citera
2020-02-24, 08:54
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Men inte det numret. Tack för ingenting som vanligt.

Ingenting? Hur står det till med din slutledningsförmåga? Om Lena är "mamman" på s. 522 borde det inte vara svårt för dig att räkna ut vem som är "mamman" med det andra mobilnumret.

SD hade som du vet både LW och HD som "mamma".

OT: Det är inget slut på dina otrevligheter mot vissa postare i såväl denna som andra trådar. Märkligt nog råkar samtliga dessutom vara postare som är av utländsk härkomst.
Citera
2020-02-24, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Jag köper inte den här analysen rakt av - jag ser istället en snubbe som desperat försöker ha en utväg vad som än händer. SD är uppenbart osäker på hela situationen med HD; han kan omöjligt veta att hon kommer välja att ta tillbaka honom. Därför ägnar han sig åt en oerhört komplicerad balansakt med LW. Hon får inte störa hans försök att återupprätta relationen till HD, men han kan inte heller tillåta henne att helt släppa honom, eftersom han måste ha henne som utväg om relationen till HD inte skulle visa sig vara en framkomlig väg. SD verkar vara en oerhört osäker typ, och visar faktiskt, i motsats till vad många i tråden verkar tycka, väldigt få uppenbart "psykopatiska" drag. Snarare får jag ett intryck av att han har oerhörda anknytningsproblem, vilket t.ex manifesteras bland annat i svåra problem att sätta gränser. Han kan inte säga ifrån ordentligt till LW, som kör med honom i all oändlighet, och han verkar (om jag förstår dom mycket oskarpa textkonversationerna med diverse personer rätt) , låta HD i mycket hög grad ha kontroll över hans sociala medier. Hans förhållande med den precis lika anknytningsstörda LW är närmast löjligt stereotyp för en relation mellan två dylika personer.

Svårare blir det dock att hitta en anledning till att han skulle banka LW sönder och samman i sådant vredesmod, och vad faktiskt synes som ganska plötsligt. Jag får inte riktigt ihop det. Han måste ha upplevt sig själv vara i existentiell fara. Varför? Vad hände mellan slutet på februari och maj?

Uppmärksamt att du ser osäkerheten mellan S och H. Jag har aldrig trott att det skulle fungera igen mellan dem. H har berättat för andra att hon totalt tappat förtroendet för S. Han är dessutom för
j-ig mot henne och barnen. Aldrig att hon hade gått tillbaka men givetvis försöker hon hålla honom lugn för att allt ska funka "normalt". Fan trot om de hade något intimt på gång!
Han avbryter inte heller med L. Undrar om det finns något mer som inte kommit fram ännu, någon hållhake som L har på honom?
Citera
2020-02-24, 09:09
Medlem
Citat:
Om jag inte minns fel, så säger han i ett förhör att han va ute och cyklade 3 gånger. Det va något med att han justerade sina växlar på sin cykel.

Dock inte i första förhöret. Det lade han till/ändrade andra gången de hörde honom.
Citera
2020-02-24, 09:10
Medlem
nonadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Hamnade ett dygn i häkte skriver han.
Hamnade båda i häkte eller bara SD?
Hon skriver bara att de nekades inträde och hon vet inte om det har att göra med L.
Om SD hamnade i häkte måste väl HD ändå fatta att det har med LW att göra.
Hittade SD bara på det där med häktet?

Vad jag förstår så var det endast SD som blev nekad och häktad.

Lite mer från en Viber-konversation mellan HD och JS. Aktbilaga 165, sida 659.

HD
Påväg mot gaten nu
2018--05-16
12:27:47(UTC+2)

HD
De ville ha datorn.
2018--05-16
12:28:04{UTC+2
)

JS
Mm
Vad händer om S inte släpps in i USA?
Och du gOr det
2018--05-16
12:28:18(UTC+2)

JS
Åklagaren tog det beslutet
2018--05-16
12:28:33(UTC+2)

JS
Det ar okonstruktiva J som frågar
2018-0$-16
12:29:17(UTC+2)

HD
Ja du. Vad gör jag då?
2018-0$-16
12:29:30(UTC+2)

HD
Stannar nog
2018-0S-16
12:29:37(UTC+2)

HD
Möter upp andra sim ska på GIGA?
2018-0$-16
12:29:49(UTC+2)
Citera
2020-02-24, 09:10
Medlem
nonadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Dock inte i första förhöret. Det lade han till/ändrade andra gången de hörde honom.

Aha, väldigt intressant!
Citera
2020-02-24, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alamos
Är det rimligt att en oskyldig SD inte skulle minnas om han var ute och cyklade mordnatten?

Helt orimligt, anser jag! Han slirar eftersom han inte vill riskera att göra bort sig. Hade han varit oskyldig skulle han ha kunnat berätta sanningen upprepade gånger.
Citera
2020-02-24, 09:15
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof

Just att man lägger till behöver inte betyda något för det är mänskligt att man inte minns allt man gjort. Man får betänka att människor som är oroliga och rädda när de förhörs kan glömma viktig information.
Om SD är oskyldig kan han ju ha varit orolig för sin vän LW och därför hjärnan låst sig.

Men det jag ifrågasätter är varför någon skulle mecka med cykel mitt i natten dagen innan en resa? Varför var det så viktigt att fixa cykeln just då? Han skulle ju inte behöva den på flera veckor. Han hade enligt egen utsago redan väldigt mycket annat att göra som packning, jobbmejlande och andra förberedelser inför resan.
Citera
2020-02-24, 09:24
Medlem
Lillarumys avatar
När i tid var trekanten, och vem var den tredje, förutom SD och HD? Man eller kvinna?
Citera
2020-02-24, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Just att man lägger till behöver inte betyda något för det är mänskligt att man inte minns allt man gjort. Man får betänka att människor som är oroliga och rädda när de förhörs kan glömma viktig information.
Om SD är oskyldig kan han ju ha varit orolig för sin vän LW och därför hjärnan låst sig.

Men det jag ifrågasätter är varför någon skulle mecka med cykel mitt i natten dagen innan en resa? Varför var det så viktigt att fixa cykeln just då? Han skulle ju inte behöva den på flera veckor. Han hade enligt egen utsago redan väldigt mycket annat att göra som packning, jobbmejlande och andra förberedelser inför resan.

Själv anser jag det vara suspekt. Inga avgörande bevis men helt klart suspekt. Men det hänger väl lite på vad han sagt i övrigt också. Den informationen finns kanske att tillgå i FUP? Om han tex sagt att han kom hem, mejlade, chattade och sedan gick och la sig så är det mycket märkligt att lägga in reparation utav cykel på sovtiden så att säga.
Citera
2020-02-24, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alamos
Är det rimligt att en oskyldig SD inte skulle minnas om han var ute och cyklade mordnatten?

Nej, särskilt inte om man haft ett nära förhållande med den som försvunnit, varit bland de sista som haft kontakt, tar sig på eget bevåg till polisen för att visa upp en chatt och åker iväg på semester fast allra bästisen är försvunnen.

Inte alls rimligt att man glömmer någonting i en sån situation. Han kommer ihåg exakt vad som hände, men är sämre på att komma ihåg sina uppdiktningar?

Har försökt plöja lite till i FUP, men känner mig som en hyena och mår dåligt av att se SD:s maktfullkomlighet. En vidrig domptör av högre rang som växlar mellan god-ond och charmig-osympatisk. Helt avsaknad av samvete och empati.

Nu tänker jag inte läsa mer i alla mängder av chattar. Ser däremot fram emot att läsa förhör med JG och HD.
Har inte hittat något med HD ännu. Kanske kommer i nästa del?

Tipsar om att dokumenten som laddas upp döps om så de inte hamnar högst upp vid googling på målnumret.
Citera
2020-02-24, 09:26
Medlem
nonadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund

Exakt detta har jag också funderat på. Nu är vi alla människor inte lika, men jag hade inte prioriterat att fixa min cykel natten innan jag skulle resa till USA. Om det inte va så att jag hade lovat att låna ut cykeln under tiden jag skulle vara borta eller liknande. Om jag inte minns fel så vattnade SD även gräsmattan mitt i natten. Min gissning är att han spolade av något snarare än att vattna gräset. Dock ska man ha i åtanke att denna sommaren va en väldigt varm sommar och SD kanske tänkte att det va klokt att vattna gräsmattan kvällstid istället för på dagen så att inte allt bara förångades i solen. Men tycker ändå att det finns några frågetecken här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in