Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-24, 01:34
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
* Hade halv-lång rock , mössa/keps , en sorts liten handväska (bögslunga),
* Mördaren var spänstig (SE hade militär bakgrund)
*SE kan bindas till mordplatsen vid tidpunkten
* Val av mordplats (utanför Skandiahuset där SE jobbade)
* Tillgång till revolvrar
* Palmehatare
* Vittnet LJ, som såg mördaren från nära håll, menar att det är "mycket möjligt" att SE var den person han såg
* SE har vid flera tillfällen ändrat sin historia om vad han gjorde på mordkvällen.
* SE säger att han var * ett av de första vittnena på mordplatsen, och att han då placerade den skjutne OP i framstupa sidoläge, vilket inte stämmer överens med vad andra vittnen har berättat.
*MP har efter LP:s död vittnat om att det mycket väl kan ha varit SE han såg utanför Grand
*SE begick självmord 2000

Exakt hur kan folk bara avfärda SE så enkelt?

Nej fan folk ska svamla om walkie-talkie-snubbar och PKK och CP och allt annat istället.
Du har snöat in dig på SE och ser bara det som är till fördel för honom som GM. Du vet ingenting eller på sin höjd ytterst lite om andra spår.
Citera
2020-02-24, 01:39
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Du har snöat in dig på SE och ser bara det som är till fördel för honom som GM. Du vet ingenting eller på sin höjd ytterst lite om andra spår.

Finns inga andra spår som är mer intressant för tillfället än SE man börjar ju förstå nu varför det aldrig fått någon lösning det är för många ej relevanta teorier och att alla tror på ditten och datten utan att komma med konkreta indicier.
Citera
2020-02-24, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Felaktiga uppgifter Sigge. Däremot fanns likadana i samband med Mockfjärdstevolvern och skall ha funnits både hemma hos Ö som också hade en ombyggd 38 som försvann så vitt vi vet men han handlade ju olagligt med vapen också. Det var få patroner sålda då det ej är en ammunition lämplig för målskytte och därför inte så efterfrågad. Det köptes som regel i lösa askar som kuriosa eller i personskyddssyfte. Går man runt med ett vapen laddat med denna ammo är man inte ute efter att skjuta prick. Att ha en 357 och särskilt en kortpipig var inte så vanligt och inte lätt att få licens på. Mycket vanligare idag.

"en kortpipig"
You mean the size that Don Meadows would carry in his hip/belt holster while serving?
That size?
There's a name drop!
I told you I was not the only one who knows about the S&W
Plus he knows more about the gun AND ammo that was given in 1980/81 than I will ever know.
You think PU has a weapon tested. Will be interesting to see where they got it.

Go ahead, tell me it's a fantasy again!
You seem pretty stuck on that conclusion, like some old man who complains about everything...
Citera
2020-02-24, 01:41
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Finns inga andra spår som är mer intressant för tillfället än SE man börjar ju förstå nu varför det aldrig fått någon lösning det är för många ej relevanta teorier och att alla tror på ditten och datten utan att komma med konkreta indicier.
Du påstår att du är mycket väl insatt i alla andra spår. Vill bara uppmärksamma dig om det.
Citera
2020-02-24, 01:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Vart har du något belägg för att Stig Engström skulle umgåtts med nazister?
Var har jag påstått det?
Citera
2020-02-24, 01:43
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Du påstår att du är mycket väl insatt i alla andra spår. Vill bara uppmärksamma dig om det.

Nej jag sätter mig bara in i spår som verkar intressanta i dagsläget och att läsa igenom allt material säger dom skulle ta 10 år det tycker jag är lite väl bortkastad tid av mitt liv faktiskt.
Citera
2020-02-24, 01:43
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 86spanare
"en kortpipig"
You mean the size that Don Meadows would carry in his hip/belt holster while serving?
That size?
There's a name drop!
I told you I was not the only one who knows about the S&W
Plus he knows more about the gun AND ammo that was given in 1980/81 than I will ever know.
You think PU has a weapon tested. Will be interesting to see where they got it.

Go ahead, tell me it's a fantasy again!
You seem pretty stuck on that conclusion, like some old man who complains about everything...
Varför skriver du inte på svenska?
Citera
2020-02-24, 01:44
Bannlyst
Problemet med SE-förespråkarna är att de vägrar se nackdelarna med honom som GM. De blundar för det eftersom de vet att ingenting går ihop annars.

Det starkaste skälet är att SE i förhör sett LJ i gränden. GM kan inte ha gjort det då LJ var gömd bakom baracken.

SE har alltså vetat att makarna korsat Sveavägen och gått förbi Skandia runt 23:20, samma tid som SE traskar ner ut på gatan. Hur vet han det inifrån Skandia om han nu är GM?

Åldern stämmer inte in.

SE är inne i Skandia 23:40 och berättar för väktarna vad han varit med om. Inget blod på kläderna enligt vakten. SE bör ha blod på sina kläder om han med påsittande skott skjutit Palme (vilket teknisk bevisning medger att skottet var påsittande)

Finns så mycket mer man kan lägga till men fantasifulla stollar kommer fortfarande hävda att SE är gärningsman.
Citera
2020-02-24, 01:45
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Nej jag sätter mig bara in i spår som verkar intressanta i dagsläget och att läsa igenom allt material säger dom skulle ta 10 år det tycker jag är lite väl bortkastad tid av mitt liv faktiskt.
Att läsa allt material är inte samma sak som att vara insatt i alla spår. Du kan inte påstå att SE är det mest intressanta spåret om du inte är insatt i andra spår.
Citera
2020-02-24, 01:49
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte
Problemet med SE-förespråkarna är att de vägrar se nackdelarna med honom som GM. De blundar för det eftersom de vet att ingenting går ihop annars.

Det starkaste skälet är att SE i förhör sett LJ i gränden. GM kan inte ha gjort det då LJ var gömd bakom baracken.

SE har alltså vetat att makarna korsat Sveavägen och gått förbi Skandia runt 23:20, samma tid som SE traskar ner ut på gatan. Hur vet han det inifrån Skandia om han nu är GM?

Åldern stämmer inte in.

SE är inne i Skandia 23:40 och berättar för väktarna vad han varit med om. Inget blod på kläderna enligt vakten. SE bör ha blod på sina kläder om han med påsittande skott skjutit Palme (vilket teknisk bevisning medger att skottet var påsittande)

Finns så mycket mer man kan lägga till men fantasifulla stollar kommer fortfarande hävda att SE är gärningsman.

Fy fan vad gott om KP lägger fram SE som mördaren då ska jag skratta gott åt er besserwissrar men är det inte han jaha vad bravi får aldrig någon lösning på Palmemordet för utredningen läggs ner . Sen ska ni privatspanare få fortsätta i denna evighetstråd själva för då kommer jag inte bry mig mer om Palmemordet .
Citera
2020-02-24, 01:51
Medlem
Citat:
Varför skriver du inte på svenska?

Who cares...
Try looking at the info.
Let's hope PU tested the S&W
Citera
2020-02-24, 01:51
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Att läsa allt material är inte samma sak som att vara insatt i alla spår. Du kan inte påstå att SE är det mest intressanta spåret om du inte är insatt i andra spår.

Varför skall man vara insatt i massa spår? Inte ens nuvarande Palmegruppen är det dom jobbar med färska tips och saker som framkommit .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in