Citat:
Ursprungligen postat av
Grollaren
haha vilken rolig beskrivning!
Skicka den till Armani. Jag har en sida som samlar upp nyheter från hela världen om viruset, och det är irriterande när det läggs upp sådana nyheter som "Armani ställer in fashionweek italien på grund av Corona". Jag fattar inte att det skrivs om det, vem fan bryr sig liksom...
Men med din idé kan de ju göra ett nytt mode

Ja men i teorin skulle det vara sjukt effektivt, skulle ju totalt kväva smittspridningen. Nu är det lite sent att börja tillverka flera miljarder såna dräkter men i framtiden (om det blir någon sådan efter det här! Hehe) skulle det kunna vara värt att tänka på. Att typ staten har ett lager med såna för att kunna ges ut.
Italien verkar ordentligt handlingskraftiga och ställt in diverse evenemang, så på så vis är det intressanta nyheter - för det visar hur omvärlden tar det här på allvar.
Man börjar också tänka på hur samhället bör agera vid en nästintill kollaps. Jag menar vad är livsnödvändigt? MAT, VATTEN, EL, POLIS, RÄDDNINGSTJÄNST, SJUKVÅRD! Allt annat måste ju kunna "frysa" eller? Om alla företag som ej producerar och erbjuder absolut livsnödvändiga grejer stängs tillfälligt - tillsammans med alla andra företag av liknande typ - så borde man kunna koncentrera alla människors kraft och förmåga på just sjukvård och andra saker. Det känns liksom som att TV-försäljare kan stanna hemma i karantän om det blev en vild pandemi med samhällskollaps som följd. Det går att organisera men det kräver handlingskraft och beslutsamhet.