Citat:
Han uttrycker själv att han är ett offer i det gräl som han hade med HD och som verkar ha pågått i flera dagar.
Jag tänker att HD här visar sitt mogna föräldraskap och stort tålamod med SDs otroligt barnsliga sätt att hantera situationen. Att det hela pågår under så lång tid och barnen används som redskap i konflikten tolkar jag (nu väldigt fritt från det illa jag hittills hunnit läsa) som att SD inte klarar av skilsmässan, barnens tonårsutveckling (med allt det innebär) och "problemen" med L*ena.
Han verkar klart svartsjuk och kontrollerande mot HD, som ständigt säger att hon älskar honom (trots att hon faktiskt har tagit ut skilsmässa och flyttat). Han kräver av henne att hon ska redogöra för sina förehavanden och om det har utvecklats ett mer intimt förhållande mellan henne och som jag förmodar att han menar Sill*en. Visst, de har barn ihop, men det är egentligen inget han kan kräva av henne att få veta.
Vem som helst mår dåligt av en skilsmässa. Särskilt om man inte vill. Och han medger visserligen att han svek HD, men samtidigt ljuger han när han säger att han ångrar sig och låtsas som att det är avslutat kapitel.
Han beter sig som ett stort barn som sitter i sandlådan och inte vill dela sina spadar och hinkar med någon. Han ska ha allt. Annars är de andra dumma.
Tror att det inte är det minsta konstigt att HD mått dåligt under de år hon har varit gift med HD. Hoppas att hon får det bättre med S*illen och att han är en mognare och mer kärleksfull person.