Citat:
Ursprungligen postat av
DrSilverdufva
Ok. Håller med om att det känns långsökt med vapensamlaren och att Engström skulle ha lånat ett vapen.
Men tror du isåfall Engström införskaffat ett vapen i syfte att mörda statsministern eller hade han den bara ändå?
Hade han vapnet i förvaring på kontoret på Skandia, hade han det alltid med sig eller brukade han förvara det hemma?
Det kan jag knappast ha en uppfattning om, kan ju ha haft vapnet var som helst, ganska ovidkommande också tycker jag.
Jag tror på en konspiration, och då är det inte osannolikt att SE tillhandahölls ett vapen.
Han kan ju också ha ägt ett olagligt vapen, inget konstigt, många som har vapen utan tillstånd.
Och var han del av någon hemlig organisation säger det sig nästan själv att han kan ha haft ett vapen som inte kunde kopplas till honom.
Jag förstår faktiskt inte hur man utan bevis kan hävda att det är uteslutet att SE var en del av en hemlig organisation. Jag påstår inte att han var det, men vissa utesluter att han var det, jag undrar, på vilka grunder då?
GM kan ha varit någon annan, jag vill understryka det, men just nu tycker jag att det är intressant att titta på SE och hur han eventuellt kan ha varit en del av en konspiration.