Citat:
Ursprungligen postat av
amanojaku91
Skojar du med mig?
Viruset hade aldrig kunnat uppkomma i Europa. Inget europeiskt land tillåter försäljning av levande fladdermöss – de kan bära på rabies – och i synnerhet inte som någon typ av delikatess.
Man kan inte heller påstå att Kina är särskilt transparenta. Istället för att agera omgående när läkare slår larm så beskyller man folk för ryktesspridning och stänger ner deras sociala konton.
Därför så står vi nu här inför hotet om en ny pandemi. Även den förra uppkom i landet där man äter råttor och fladdermöss.
Som sagt dessa marknader är det fräschaste man kan vara i, Kineser har 6000 år kultur och vet att det bästa sättet är att djuren förvaras levande, det ger bäst hygien, smak och bäst för djurens värlfärd med.
Medan man där äter kött som nyss slaktats och är genomstekt och utsökt äter svennebanan kött som legat och jäst i flera dagar på närmaste ica disk. Tror ni att det är renligare än något som slaktats samma dag? Nej det är det inte.
Därför tror mina Kinesiska kontakter att när Sverige får kommer det spridas inte för att myndigheterna tramsar om frivilliga karantäner, utan för att vi inte har lärt oss vad hygien är då vi knappt haft någon kultur värd namnet.
Så ja, jag tror som sagt att jag har större chans att slippa undan viruset om jag flyger till Xinjang eller annan provins och är där ett tag än i Sverige.
Sen har vi Italiernana där det sprids extremt snabbt, italierna tror väl säkert man kan döda smittan genom att värma lite pizza i en pizza ugn i 150 celsius och snabbt dricka sin espresso innan den hinner kallna.
Så ja det är bara att börja bunkra upp och vara hemma eller köra hemmakontor ni som kan.
Lär er även tvätta händer och sprita!