2020-02-23, 13:14
Medlem
Aktibilagan med H*anna och Stefans chatt om kaninburen (?) och bråket som efterföljer detta (minns inte vilken det var så kan inte hänvisa till den, sorry) är bland det värsta jag läst. Hur är det möjligt att två vuxna människor kan kommunicera så med varandra via chatt? Stefan som känslomässigt beter sig som en tolvåring och H*anna som inte verkar ha vett nog i sin roll som förälder och mamma att säga åt Stefan på skarpen? Tafatta försök från hennes sida att få Stefan att ändra sig och Stefan... jag vet inte vad han vill. Han verkar ha noll tanke på att faktiskt hitta en gemensam lösning och verkar sådär äckligt auktoritär i sin föräldraroll som bara en riktigt dysfunktionell människa kan vara. Oavsett hur rättegången går hoppas jag att döttrarna får läsa detta i framtiden och kan känna sig starka i att inget barn är tvingad att ha en relation med en förälder bara för att den råkat sätta en till världen. Är äcklad.
Senast redigerad av Plorpis 2020-02-23 kl. 13:22.
Citera
2020-02-23, 13:24
Medlem
Mycket spänd på att få läsa förhörsdelen, bland annat med JG som ju av alla chattar att döma förnekat in i det sista att SD skulle kunna ha något som helst med mordet att göra... undra om polletten börjat trilla ner ännu?
Senast redigerad av Plorpis 2020-02-23 kl. 13:40.
Citera
2020-02-23, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plorpis
Aktibilagan med H*anna och Stefans chatt om kaninburen (?) och bråket som efterföljer detta (minns inte vilken det var så kan inte hänvisa till den, sorry) är bland det värsta jag läst. Hur är det möjligt att två vuxna människor kan kommunicera så med varandra via chatt? Stefan som känslomässigt beter sig som en tolvåring och H*anna som inte verkar ha vett nog i sin roll som förälder och mamma att säga åt Stefan på skarpen? Tafatta försök från hennes sida att få Stefan att ändra sig och Stefan... jag vet inte vad han vill. Han verkar ha noll tanke på att faktiskt hitta en gemensam lösning och verkar sådär äckligt auktoritär i sin föräldraroll som bara en riktigt dysfunktionell människa kan vara. Oavsett hur rättegången går hoppas jag att döttrarna får läsa detta i framtiden och kan känna sig starka i att inget barn är tvingad att ha en relation med en förälder bara för att den råkat sätta en till världen. Är äcklad.
Aktbilaga 163, del 1 och framåt.

Håller med Dig i ovanstående... det är sån sjuk läsning knappt man tror det är sant.
SD skriver också till HD och klagar över att flickan inte håller sina skärmtider (när hon är hos honom).. vilket föredöme han verkar vara med tanke på skärmtid.

En del ska uppenbarligen inte skaffa barn.
Senast redigerad av Tufsankatt 2020-02-23 kl. 13:33.
Citera
2020-02-23, 13:31
Medlem
Sid 48 längst ner. Trekant K*rin, H*nna och SD Aktbil 164 del 1.
Citera
2020-02-23, 13:31
Medlem
Hej tråden,
först och främst - tack till alla inblandade skribenter för en fantastiskt intressant tråd. Har följt den med skräckblandad förtjusning sedan start. Anledningen till att jag tar bladet från munnen först nu (efter ca 15 års tystnad på flashback) är dock inte för att bidra med ytterligare spekulationer, utan den är av en mer praktisk natur, se nedan.

För det andra - ett minst lika stort tack till Puttenot, Picasso2, Krmkr och T34Panzer för den gemensamma insatsen att få ut förundersökningsprotokollet, enastående teamwork!

Av rent egoistiska skäl ville jag, för läsningens skull, ordna till fup-dokumenthögen en smula. Eftersom underlaget var så eminent inscannat och likaså levererat, har det gått relativt snabbt att slå samman de olika delarna, rotera några liggande sidor, komprimera filstorlekar och slutligen OCR-scanna alltsammans så att all text är sökbar/redigerbar för den som önskar. Även text i pratbubblor och bilder går att söka i, med vissa slumpmässiga undantag. Jag har även låst sidnumreringen så den stämmer med innehållsförteckningarna. Med detta vill jag inte trampa någon på tårna, utan bara här i tråden lägga upp filerna jag städat i för min egen skull. Helt säkert har jag dessutom klantat till det någonstans…

Under städandet har jag snabbläst igenom det vi hittills har fått:

Den del som temporärt kallats ”Aktbilaga 100” visar sig vara sidorna 2673-4043 i Aktbilaga 168, vilket än så länge lämnar ett glapp på ca 1600 sidor mitt i Aktbilaga 168. Detta glapp täcker Facebook Messenger-konversationerna mellan Lena Wesström och i sin tur J*nny Cl*ar/F*ley, J*mmy H*lmqvist, J*akim Sj*berg samt J*nas D*hlin. Glappet överlappar också konversationerna med H*nrik Åhm*n (saknas ca 48 sidor) och med K*nneth J*hansson (saknas ca 345 sidor). Jag har valt att ta bort även dessa två helt, de lär väl dyka upp i nästa leverans och kan då kompletteras tillsammans med de andra.

I övrigt saknas sidorna 100-138 i Aktbilaga 163 (vilket nog inte är någon större förlust, ett evigt trasslande vuxna emellan om ”Nattis”, Stefans toalettvanor och tänkvärda garage-snabbisar, modell trasig skiva) samt sidan 533 i Aktbilaga 165 (trasig skiva även där, ett jämmerligt erotiktrevande Sillen-Hanna).

För den som undrar över maskningar, verkar det smått godtyckligt applicerat. En hel del skämskudde-taffligt snusk har slunkit igenom, men inte överallt, dock censureras sådant som gäller barn och sjukdomstillstånd av privat natur. Den spännande och totala maskningen av Lenas konversationer med en P*ntus G., som omfattar många sidor, rör antagligen själavård (om än via chat). Karln är präst. Således gäller Svenska Kyrkans absoluta tystnadsplikt, lagstadgad sådan t o m. Inte sexigare än så tyvärr.

Filerna väger mellan 13-87 MB styck och är i förekommande fall uppdelade så det passar innehållsförteckningarna i respektive aktbilaga. Om någon vill lägga dem på annat ställe än minfil.com, typ på nonadas share, går det såklart alldeles utmärkt.

Ha en trevlig fortsatt läsningssöndag (även efter denna wall of text)!

B2705-18 Aktbilaga 163 (p. 1-514) – Stefans chat- och mailhistorik
B2705-18 Aktbilaga 163 (p. 515-893) – se ovan

B2705-18 Aktbilaga 164 (p. 1-99, 139-305) – Lenas chat- och mailhistorik
B2705-18 Aktbilaga 164 (p. 306-1060) – se ovan
B2705-18 Aktbilaga 164 (p. 1061-1567) – se ovan

B2705-18 Aktbilaga 165 (p. 1-393) – Övriga inblandades enheter, t ex Hannas och Jerrys
B2705-18 Aktbilaga 165 (p. 394-532, 534-777) – se ovan
B2705-18 Aktbilaga 165 (p. 778-1130) – se ovan

B2705-18 Aktbilaga 166 (p. 1-93) – Viss teknisk undersökning, brottsplats, förhör med grannar

B2705-18 Aktbilaga 167 (p. 1-174) – Sammanfattning vissa förhör Stefan, ytterligare IT-forensik

B2705-18 Aktbilaga 168 (p. 1-1060) – Lenas Facebook Messenger med diverse löst folk
*** sidorna 1161-2672 saknas ännu så länge ***
B2705-18 Aktbilaga 168 (p. 2673-3411) – Lenas Facebook Messenger med några till
B2705-18 Aktbilaga 168 (p. 3412-4043) – Lena och Stefan, över Facebook Messenger
Senast redigerad av Zache 2020-02-23 kl. 13:46.
Citera
2020-02-23, 13:35
Medlem
notknapparens avatar
Läser i Aktbilaga 163 del 1 och 2.

Man kan se att SD "vakar" över HD. Detta är bara tio dagar innan mordet.
Funder på när SD var med mugglarkvinnan? Hette hon inte också A-K? Var hon kusin eller skolkompis?

Ex del 1, sid 38 (36)
(min fetning)

4 maj- 18:

"HD: Är i Västerås på IKEA
SD: Högt D
SD: Lunch med Anna-Karin nu
HD: Kusin AK?
SD: Ja.
SD: Vad gör du i Vås?
HD: IKEA"
SD: Vad?
HD: En hylla som inte fanns i Örebro.
SD: Jag ska dit i morgon som du vet.
SD: Så frågan kvarstår.
HD: Jag vet det men loggade lite och åkte dit. En utflykt typ.
HD: Hur kommer det sig att du lunchar med AK?
SD: ok, coolt. Du är stark.
SD: Hon hörde av sig. Vi chattar. Blir fler luncher.
"
Citera
2020-02-23, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt

Håller med Dig i ovanstående... det är sån sjuk läsning knappt man tror det är sant.
SD skriver också till HD och klagar över att flickan inte håller sina skärmtider (när hon är hos honom).. vilket föredöme han verkar vara med tanke på skärmtid.

Får kalla kårar längs ryggraden när jag tänker på att H*anna haft problem med psyket. Hade hon verkligen det eller var det Stefan som fick henne att tro det?
Citera
2020-02-23, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja, HD förefaller mig vara den mest mogna och vettiga av parterna i triangeldramat. Förstår fullkomligt att SD valde henne att leva resten av sitt liv med. Lena och han verkar båda omogna och egoistiska rent ut sagt. Det hade inte fungerat i längden mellan dem.

HD är mer van vid SD efter långt äktenskap och också haft visst avstånd under den långa tid hon varit sjuk. Fått distans. Ändå fick hon hålla på och diskutera länge och när hon blev arg, lägger han helt sonika på luren.

HD ringer inte upp.

Den rutinen/erfarenheten hade inte LW. Inte heller JG som också "tigger" efter SDs bekräftelse i mening efter mening, men möts kallsinnigt av SD som njuter av sin egen makt och att se "masken på kroken vrida sig i plågor".
Sadism.

Det är inte offrens fel, felet är psykopatens. Han väljer med omsorg människor som han ser har en öm punkt/svaghet han kan utnyttja till sin fördel. Dom satsar han överdådig charm, smicker, beröm och tid på under viss tid. Innan han långsamt börjar hala in sitt byte och visa sina andra mindre vackra sidor som han balanserar elegant med ursäkter, djup ånger som genast kompenseras med gentjänster eller presenter. Han leker med sina utvalda offer där endast han känner till spelplanen.
Citera
2020-02-23, 13:40
Medlem
En teori! Tror ni det utlovade försvaret förra veckan skulle kunna ha uteblivit för att Stefan bestämde sig för att erkänna? Och att de lagt all tid på att förbereda material kring det?
Citera
2020-02-23, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt

En del skall uppenbarligen överhuvudtaget inte interagera med normala människor. Alla i hans omgivning blir ju totalt skruvade - om de inte varit det innan. Han manipulerar med HDs och LWs psyken. Livsfarlig.
Citera
2020-02-23, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Ni har gjort ett fantastiskt jobb men synd att minfil ger virusvarningar hela tiden. Är det bara i mobilen? Använder inte dator.

Stäng av javascript i telefonen när du ska gå in på minifil så slipper du problemen.
Citera
2020-02-23, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plorpis
En teori! Tror ni det utlovade försvaret förra veckan skulle kunna ha uteblivit för att Stefan bestämde sig för att erkänna? Och att de lagt all tid på att förbereda material kring det?
Var det inte så att försvaret skulle visa alibit vid förhandlingen som börjar på onsdag? Nej, jag tror inte han erkänt. Man kan läsa överallt att han anser sig ha rätt. Aldrig någonsin har han fel. Han kräver, han ber inte. Kvinnorna skall lyda - det skriver han själv flera gånger i aktbil 163 sid 53. Han skräder verkligen inte orden. Jag fattar faktiskt inte hur han höll dessa kvinnor i sitt grepp så stenhårt. Han är ju ett fullblodssvin och egoist. Jag kan tro att han anser att detta är helt LWs fel att han sitter där han sitter. Han har aldrig tagit eget ansvar själv att relationer ballar ur. Det är andras fel. Som ett småbarn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in