2020-02-23, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag minns det också.
Ja, det var extremt varmt, och han verkar ju ha cyklat (hjälm i handen) så inte blev det mindre varmt av det...

Svarta kläder i solhetta, inte smart.
Citera
2020-02-23, 12:27
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Jag har bara läst lite chat, och kan hålla med om att de båda verkade fast i något sorts missbruksbeteende. De verkade absolut inte vara lyckliga. Att de hade ett destruktivt förhållande är uppenbart. Hur orkar de tjafsa hela dagarna?

Jag vet inte. Jag orkade inte läsa mer chattar och har tagit ett break. Det är mycket samma tjafs som återkommer om och om igen. 🤮
Väldigt tragisk situation. I vilket fall som helst var SD galen som trodde han kan lösa problem genom att döda.
Citera
2020-02-23, 12:27
Medlem
nonadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Godmorgon alla.
Jag vet att alla kämpade på lite olika sätt när filerna skulle tankas ner, och jag vill bara säga att ingen förstörde tråden med gnäll.

Ja, det blev lite segt och trögt, men det funkade. Och när man nu i efterhand fick hjälp av "nonada" så har ju resultatt blivit Skitbra.
Tack "nonada"
Det roliga är att jag själv har en jättestor share-point som vi borde ha använt... Ha ha ha ha.
Den kör vi på nästa gång, eller så använder vi självklart "nonada"

Om någon undrar så kommer dokumenten i den ordningen som polisen har placerat dom, så att datum på chattloggar hoppar lite fram o tillbaka beror på att protokollet är satt så.

En annan rolig sak.... Scannade in 6-7000 sidor men har inte läst en enda sida själv.... Ha ha ha. Det kommer bli söndagsnöjet, så just nu kan jag inte kommentera nåt av det som står i FUP.

Nu har vi den andra smaskiga halvan kvar, där alla förhör och brottsplats undersökningar finns. Det som är riktigt spännande och det som vi egentligen vill läsa.
Självklart hade domstolen kunnat lämna ut hela FUP, men jag tror att dom medvetet håller på det tills rättegången börjar den 26:e.
Finns säkert en tanke med det, och kanske att ingen skall dömas innan det har prövats. Tingsrätten vill nog att Alla skall ha "tomma hjärnor" när rättegången börjar annars finns det nog en risk att vittnen med mera kan påverkas. Därför håller dom nog på det smaskiga tills rättegången har börjat. Finns ju en risk att sociala medier dömer honom för tidigt annars.

Ja ja. Nu skall jag läsa på vad vi har fått ta del av så även jag kan hoppa in i konversationerna.

//Krmkr

Tack själv för ditt slit du gjorde med inskanningen!

Citat:
Det roliga är att jag själv har en jättestor share-point som vi borde ha använt... Ha ha ha ha.
Den kör vi på nästa gång, eller så använder vi självklart "nonada"
Släng upp på sharepointen också, det blir skitbra. Jag kommer lägga upp allt på min cloud oavsett för egen del. Så jag kan lika gärna dela med den till er andra också.

Ta dig själv lite egentid nu och njut av dom fantastiska sidorna du har skannat in!
Citera
2020-02-23, 12:29
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Godmorgon alla.
Jag vet att alla kämpade på lite olika sätt när filerna skulle tankas ner, och jag vill bara säga att ingen förstörde tråden med gnäll.

Ja, det blev lite segt och trögt, men det funkade. Och när man nu i efterhand fick hjälp av "nonada" så har ju resultatt blivit Skitbra.
Tack "nonada"

//Krmkr

Tack för ett fantastiskt jobb!

Mvh
/FS
Citera
2020-02-23, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Jag har bara läst lite chat, och kan hålla med om att de båda verkade fast i något sorts missbruksbeteende. De verkade absolut inte vara lyckliga. Att de hade ett destruktivt förhållande är uppenbart. Hur orkar de tjafsa hela dagarna?

Har följt chat mellan SD/HD och det är SD som gång på gång försöker dra ner partnern på barnslig tjafs nivå eller drar på sig offerkoftan. HD har ju 20 års erfarenhet och försöker bemöta honom på vuxennivå, men SD är ändå ovillig att axla den manteln. Vuxen innebär ansvar och det skyr han som pesten. Hans döttrar är mer mogna än honom. SUCK!

Fy vilken jobbig människa.
Citera
2020-02-23, 12:53
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
https://minfil.com/xa9bdec7o5/Aktbilaga_163_del_1_pdf

https://minfil.com/df9dd4c8ob/Aktbilaga_163_del_2_pdf

https://minfil.com/FaC7dec5o5/Aktbilaga_163_del_3_pdf

https://minfil.com/z9E2d3c1o2/Aktbilaga_163_del_4_pdf

Har ej haft tid att läsa allt som lagts upp ännu, men i första länken så får man en god inblick i hur lättkränkt denna SD är, och att han försökt kuva både HD och sina barn. Vilken obehaglig människa SD är.
Citera
2020-02-23, 12:56
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Har följt chat mellan SD/HD och det är SD som gång på gång försöker dra ner partnern på barnslig tjafs nivå eller drar på sig offerkoftan. HD har ju 20 års erfarenhet och försöker bemöta honom på vuxennivå, men SD är ändå ovillig att axla den manteln. Vuxen innebär ansvar och det skyr han som pesten. Hans döttrar är mer mogna än honom. SUCK!

Fy vilken jobbig människa.

Ja, HD förefaller mig vara den mest mogna och vettiga av parterna i triangeldramat. Förstår fullkomligt att SD valde henne att leva resten av sitt liv med. Lena och han verkar båda omogna och egoistiska rent ut sagt. Det hade inte fungerat i längden mellan dem.
Citera
2020-02-23, 13:03
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Citerar dig igen.

Ytterligare ett märkligt uttalande från SD till J. Oikarinen:
18/5 "Hon är värd mer"

Han vet ju inte vad som har hänt (han vet ju, men borde låtsas vara orolig och fråga sig VAD som har hänt)

Spännande sedan att se när det kan ha varit uppenbart för SD inte bara att det är L*ena som har hittats, utan även när. Det är en punkt som åklagaren har på satämningsansökan.

L*ena hittades 19 maj. Enligt SD är han inte hemma utan på "annat ställe".
Han kan då inte själv ha sett aktiviteten som var i området.

16.23 skriver SD: att det är bekräftat att det är L*ena

16.30 frågar J.O "Hur vet du att det är L*ena, står ingenstans"

16.34 skriver SD: "Du ska inte skriva det någonstans nu"...

16.35 skriver SD: "Polisen sa så till tg"

DET ska bli intressant om det var så det gick till.

I tråden tror jag att detta var det första inlägget om att det hittats en död person. Då är klockan 15.41 när inlägget läggs in.

16.23 skriver alltså SD att hon är hittad.

Jag minns också ett nyhetsinslag med en reporter på plats, som rapporterar om fallet. Just som han står där, bakom honom börjar det bli aktivitet. Och han blir den reporter som av en slump är mitt i händelsernas centrum när detta händer. Kanske man kan hitta det inslaget (om man nu hinner).
Undrar vad klockan är då?

19 maj- 19:

Om jag bara får spekulera fritt, så borde hon alltså ha hittats en tid innan polisen går ut med att död person har hittats.

Skriver SD till någon sedan mer exakt var?

Han snackar ju för mycket hela tiden (bra för utredningen). Gör bort sig.

Ja, SD gräver sin egen grav vid upprepade tillfällen, exempelvis vid cykelrekonstruktionen. Om det är något man ska undvika så är det att ändra på sin historia löpande. Då är det bättre att vara tyst helt och hållet.
Citera
2020-02-23, 13:08
Medlem
Kallixs avatar
Om jag har förstått slutsatserna rätt av analysen av SDs dator, angående spår i webhistoriken vid tiden 23.34 den 14/5-18, så går det inte att avgöra om spåren är pga en aktiv handling av en användare eller pga en synkronisering till eller från datorn (Google Drive)?

(Aktbilaga 163, del 11, s. 547-548)
Citera
2020-02-23, 13:11
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Om jag har förstått slutsatserna rätt av analysen av SDs dator, angående spår i webhistoriken vid tiden 23.34 den 14/5-18, så går det inte att avgöra om spåren är pga en aktiv handling av en användare eller pga en synkronisering till eller från datorn (Google Drive)?

(Aktbilaga 163, del 11, s. 547-548)

Så åklagaren kan varken bekräfta eller dementera om SD påstår sig ha suttit framför datorn vid 23.30 när mordet begicks?

Det var ju illa.
Citera
2020-02-23, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Har ej haft tid att läsa allt som lagts upp ännu, men i första länken så får man en god inblick i hur lättkränkt denna SD är, och att han försökt kuva både HD och sina barn. Vilken obehaglig människa SD är.
Jag håller med. Han är så otroligt lättkränkt. Men han väljer bort sina barn för att han vill vara ute och ränna på kvällar och nätter. Han vill inte ha dom. Han är en vidrig s k människa och jag begriper inte hur han lyckats dupera ett helt grannskap och catche-vänner under så många år. Men masken har fallit. Jag är faktiskt tacksam att alla som vill och kan, nu kan läsa hans meddelanden till olika människor. Ögonen kommer öppnas på dom som ännu tror han är en bra person.
Citera
2020-02-23, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nonada
Tack själv för ditt slit du gjorde med inskanningen!

Släng upp på sharepointen också, det blir skitbra. Jag kommer lägga upp allt på min cloud oavsett för egen del. Så jag kan lika gärna dela med den till er andra också.

Ta dig själv lite egentid nu och njut av dom fantastiska sidorna du har skannat in!

Tack för att du lägger upp på din egen resurs, och förmodligen är det bara jag som är fullständigt pantad ... men hur gör jag för att läsa enskilda dokument från en iPhone?

Tycker att jag tryckt lite överallt, men får bara upp den suddiga översiktsbilden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in