Citat:
Ursprungligen postat av
Boonk
Städ på schemat nu eller? Inget nämnvärt som togs upp på mötet? Besviken på att ingen sammanfattat stormötet ännu, bättre kan ni mina kära kollegor!
Blåvalen och Glasman ordförande som vanligt?
De pratade om:
* Mjölk, inte häva i sig se till att det räcker till alla, spara havremjölken till Alex och matlagning eftersom han inte kan dricka vanlig mjölk.
* Alkoholen, ingen ska hamstra, den ska fördelas och de som bara dricker en sort ska tas hänsyn till. När den kommer in ska alla samlas och den delas ut. Ingen ska få gömma. Lisa vill att de ska ta hänsyn till varandra, inte bara tänka jag, jag jag..
* Mat - laga till 13 personer så det alltid blir lite över. Lennie vill inte att man tar mer än man äter upp för INGEN mat ska kastas. Mergim oroar sig för om han inte tar mycket finns det ingen mat kvar om han vill ta mer och då kanske han tar för mycket.
Ha matlag och att de som vill i första hand ska få vara med. Sami är glad så länge han slipper.
* Städning - alla killar ska se till att kissa sittande om de inte klarar av att träffa toan, eller kolla golv och väggar (!) när de kissat och torka om de spillt. Alex fyllde i med att man ska lämna som man vill komma till.
* Diskussioner om hur de ska tvätta, tänka på handdukar. Missnöje med att maskinen är liten och att programmen är flera timmar långa.
* Be BB om krokar så de kan hänga upp handdukarna och se till att var och en har koll på sin.
Andra får gärna komplettera.
Glömde: Alex var ordförande