2020-02-23, 11:44
Medlem
SD försöker skämta till det under under rekontruktionen av cyklingstur under mordkvällen:
Citat:
Kan vi även få inspelat att de har enda julstjärnan kvar i kvarteret.
Hans totala oförmåga till känsla för en situations allvar tycker jag talar starkt för en empatistörning av rang.
Citera
2020-02-23, 11:44
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Har precis börjat läsa FUP. Hur gamla var SD o HDs barn i april 2018? Jag läser SD och HD chatt, där SD inte vill att barnen bor hos honom längre...

Aktbilaga 163, del 1.

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Gode Gud, detta var ingen trevlig läsning...

Barnen födda -04 och 06.

Det SD skriver i den här chatten är så jävla vidrigt... Om barnen inte löser ett problem på exakt hans sätt så vill han inte ha dem. Han är otroligt manipulativ och iskall.
Citera
2020-02-23, 11:45
Medlem
notknapparens avatar
Aktbilaga 163, del 1 sid 8.

28 april-18:

HD:"Har varit inne på ditt GC konto. När jag öppnar via länk i telefonen öppnas det i ditt konto. Vet inte varför och vet inte jag ska ändra..."

Har SD varit inne och meckat på hennes mobil?
Citera
2020-02-23, 11:48
Bannlyst
Godmorgon alla.
Jag vet att alla kämpade på lite olika sätt när filerna skulle tankas ner, och jag vill bara säga att ingen förstörde tråden med gnäll.

Ja, det blev lite segt och trögt, men det funkade. Och när man nu i efterhand fick hjälp av "nonada" så har ju resultatt blivit Skitbra.
Tack "nonada"
Det roliga är att jag själv har en jättestor share-point som vi borde ha använt... Ha ha ha ha.
Den kör vi på nästa gång, eller så använder vi självklart "nonada"

Om någon undrar så kommer dokumenten i den ordningen som polisen har placerat dom, så att datum på chattloggar hoppar lite fram o tillbaka beror på att protokollet är satt så.

En annan rolig sak.... Scannade in 6-7000 sidor men har inte läst en enda sida själv.... Ha ha ha. Det kommer bli söndagsnöjet, så just nu kan jag inte kommentera nåt av det som står i FUP.

Nu har vi den andra smaskiga halvan kvar, där alla förhör och brottsplats undersökningar finns. Det som är riktigt spännande och det som vi egentligen vill läsa.
Självklart hade domstolen kunnat lämna ut hela FUP, men jag tror att dom medvetet håller på det tills rättegången börjar den 26:e.
Finns säkert en tanke med det, och kanske att ingen skall dömas innan det har prövats. Tingsrätten vill nog att Alla skall ha "tomma hjärnor" när rättegången börjar annars finns det nog en risk att vittnen med mera kan påverkas. Därför håller dom nog på det smaskiga tills rättegången har börjat. Finns ju en risk att sociala medier dömer honom för tidigt annars.

Ja ja. Nu skall jag läsa på vad vi har fått ta del av så även jag kan hoppa in i konversationerna.

//Krmkr
Citera
2020-02-23, 11:49
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag har skrivit 15 siffror (inga mellanslag eller -tecken. Får ta kontakt med banken... igen!

Tack alla som försökt hjälpa!

Testa en gång till,

DanskeBank har en bra sida (som även länkas av wikipedia)

Där står det:
Swedbank, clearingnummerserie 7000-7999
När du gör överföringar eller skickar lön till Swedbanks konton, som börjar på 7, kan du välja mellan att skriva in hela kontonumret (elva siffror) eller att skriva in tre nollor mellan clearingnummer (de första fyra siffrorna) och kontonummet

Swedbank och fristående Sparbanker, clearinnummer: 8000-8999
Det förekommer att Swedbank har en femte siffra i clearingnummer som börjar på 8, t ex 8327-9.
Den femte siffran ska inte registreras i din hembank.
När du gör en överföring till Swedbank ska kontonummer som börjar på 8 alltid bestå av sammanlagt fjorton siffror. Om det innehåller färre siffror ska du fylla ut med nollor mellan clearingnumret (de första fyra siffrorna) och resterande siffror i kontonumret.

Här ser du: https://www.danskebank.se/sv-se/eBanking-content/text-pages/Pages/Bankliste2.aspx
Citera
2020-02-23, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Testa en gång till,

DanskeBank har en bra sida (som även länkas av wikipedia)

Där står det:
Swedbank, clearingnummerserie 7000-7999
När du gör överföringar eller skickar lön till Swedbanks konton, som börjar på 7, kan du välja mellan att skriva in hela kontonumret (elva siffror) eller att skriva in tre nollor mellan clearingnummer (de första fyra siffrorna) och kontonummet

Swedbank och fristående Sparbanker, clearinnummer: 8000-8999
Det förekommer att Swedbank har en femte siffra i clearingnummer som börjar på 8, t ex 8327-9.
Den femte siffran ska inte registreras i din hembank.
När du gör en överföring till Swedbank ska kontonummer som börjar på 8 alltid bestå av sammanlagt fjorton siffror. Om det innehåller färre siffror ska du fylla ut med nollor mellan clearingnumret (de första fyra siffrorna) och resterande siffror i kontonumret.

Här ser du: https://www.danskebank.se/sv-se/eBanking-content/text-pages/Pages/Bankliste2.aspx
Kan lova Dig att jag har försök alla varianter... både innan jag ringde banken och även när jag hade dem i telefon.

Jag ska ringa lite senare under dagen till banken igen.
Citera
2020-02-23, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Helt suveränt!
Slipper virus (minifil snodde mitt lösenord!!! när jag trotsade varningarna) och så otroligt snabbt!

TACK!

Jag lyckades få min kalender kapad, med ständiga påpekande att jag vunnit . Men det berodde på att jag klickade vilt när filerna inte gick att ladda ner igår kväll.
Citera
2020-02-23, 12:06
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Kan lova Dig att jag har försök alla varianter... både innan jag ringde banken och även när jag hade dem i telefon.

Jag ska ringa lite senare under dagen till banken igen.

Öppna ett nytt bankkonto online på några minuter om du har BankId?
Citera
2020-02-23, 12:11
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Jag lyckades få min kalender kapad, med ständiga påpekande att jag vunnit . Men det berodde på att jag klickade vilt när filerna inte gick att ladda ner igår kväll.

Jag var inte den enda som var otålig och ville få FUP snabbt och börja läsa alltså
Citera
2020-02-23, 12:16
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Vill minnas att man beslagtog en "pikétröja" hos SD? Skulle i så fall kunna vara en annan än den "svarta t-shirten" som han har på sig på ICA. Kan ju noteras att det var varma majdagar, vilket lett till att han kan ga bytt tröja senare under dagen.

Jag minns det också.
Ja, det var extremt varmt, och han verkar ju ha cyklat (hjälm i handen) så inte blev det mindre varmt av det...
Citera
2020-02-23, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Öppna ett nytt bankkonto online på några minuter om du har BankId?
Jag vet inte hur fort psykologer ger upp men jag har en bank och dom ska få hjälpa mig att fixa detta!
Citera
2020-02-23, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nu har jag läst Aktbilaga 164 del 1 och 2.

Bara att konstatera att Snor-Johan hade rätt i att Lena hotade och inte lämnade SD och tg (=HD) ifred efter han valde henne.

När SD ber henne lämna dem ifred säger Lena "men ni får flytta härifrån då!"
Hon kräver av SD att han ska träffa henne, inte köpa dyra presenter till Hanna.
Va? De är ju gifta. Varför skulle han inte köpa presenter till sin fru liksom?

Lena stör sig på att SD spenderat 5000 kr extra för att han och HD stannat till extra någonstans under en resa. Återigen va? Vad har Lena med det att göra? SD är återförenad med sin fru och om han vill skämma bort henne så får han göra det utan att Lena ska försöka kontrollera och vara svartsjuk på det.

Ja mycket hot av Lena mot SD att hon ska förstöra återföreningen mellan honom och hustrun.

Läs den aktbilagan.

Jag har bara läst lite chat, och kan hålla med om att de båda verkade fast i något sorts missbruksbeteende. De verkade absolut inte vara lyckliga. Att de hade ett destruktivt förhållande är uppenbart. Hur orkar de tjafsa hela dagarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in