2020-02-23, 07:56
Medlem
Hej! jag vet inte om frågan hör hemma här men jag hittade inte bättre forum.

grejen är att fjärrnyckel för min volvo c30 slutade fungerar efter en varning om att byta batteriet. jag gick och köpte batteri till båda nycklarana och bytte de, men de fungerar fortfarande inte. jag kollade på instruktionsboken men där stod inget om det. larmet går inte och jag kan varken låsa eller låsa upp bilen med fjärren. dioden lyser inte eller blinker för info och spegeln brukar har kompass den visar inte heller riktningar längre utan annan sympol. jag kan starta bilen och kör som vanligt utan probelm, det är bara larmsystemet som inte i gång.
är de nån som vet lösningen innan jag tar det till verkstaden och kolla det och kosta pengar, det är fustrerande.
Citera
2020-02-23, 08:02
Medlem
Det blir nog verkstan ändå och räkna med att hosta upp några tusenlappar..
Citera
2020-02-23, 08:22
Medlem
Skriver du ur erfarenhet eller gissar du bara? För att jag hoppas att det inte är sant.
Citera
2020-02-23, 09:02
Medlem
welcometorealitys avatar
Har du lagt batterierna rätt vänt?
Citera
2020-02-23, 09:07
Medlem
Ju självklart, som i skiss under de.
Citera
2020-02-23, 11:15
Medlem
Om du inte hade klappat en katt precis innan du bytte batteriet så är chansen att du skadat nyckel typ 0

Är det rätt batteri ska vara CR 2450.
Var det helt nytt?
Citera
2020-02-23, 11:33
Medlem
Jajamänsan energizer 3v precis som i instruktionsboken
Citera
2020-02-23, 12:10
Medlem
Har du stått vid bilen och testat trycka en massa gånger? Ibland vet jag man måste få bilen att återkoppla till nyckeln när man bytt batterier
Citera
2020-02-23, 12:14
Medlem
Hittade något om att du får ha nyckeln i tändningslåset med tändningen på. Sedan sitta och trycka på knapparna tills den återkopplar med bilen. Vilken årsmodell har du? Är det något liv alls i nyckeln? Vilken sorts nyckel är det?
Citera
2020-02-23, 12:32
Medlem
duden83s avatar
vet att jag läste i min bils instruktionsbok (som inte är volvo, men bör vara samma) att nyckeln kan tappa syncen med bilen. då måste man göra en viss procedur för att synca nyckeln. se i instruktionsboken. händer bl.a. om nyckelns batteri är urplockad för länge.
Citera
2020-02-23, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sam13
Skriver du ur erfarenhet eller gissar du bara? För att jag hoppas att det inte är sant.
Här lär du inte bli hjälpt , som du ser av svaren hittills..
Nä, mitt råd är att sätta igång sedelpressen, för tusenlappar kommer det att kosta för den okunnige..
Kommer du undan med 2 laxar så ska jag be att få gratulera..
Senast redigerad av makumba 2020-02-23 kl. 12:37.
Citera
2020-02-23, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inf3cted
Hittade något om att du får ha nyckeln i tändningslåset med tändningen på. Sedan sitta och trycka på knapparna tills den återkopplar med bilen. Vilken årsmodell har du? Är det något liv alls i nyckeln? Vilken sorts nyckel är det?

Jag testade denna metod men utan resultat. Det är c30 2008 d 2.0. Det tog tid för mig att byta batterierna för att jag tog ut de först från dosan och sen gick jag och köpte nya åkte hem och bytte. Kan det beror på det att det dröjde så att nyckeln tappade sync med bilen? Det är alls i nyckeln
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in