2020-02-23, 10:52
Medlem
Smhfs avatar
Jag har inte pm:at picasso, han/hon hade lagt ut kontonr+bank i går, i detta fallet var det Swebank, jag lade in 15 nr utan-<< vilket fungerade utmärkt.
Senast redigerad av Smhf 2020-02-23 kl. 10:57.
Citera
2020-02-23, 10:54
Medlem
notknapparens avatar
SDs klädsel 14 maj-18 kl 14.05

SDs klädsel 14 maj kl 14.05 på ICA Supermarket kan beskådas i Aktbilaga 166, del 1 sid 42-44.

Jeansshorts, svart t-shirt, mörka sneakers/jumpaskor med ljusare kant vid ankeln.
Citera
2020-02-23, 10:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Man kan ju fråga sig hur skildringarna i hela detta FUP inverkar på de vittnen som kommer att delta i rättegången. Betänk att dessa personer hittills inte har fått möjlighet att se hela bilden, och så en vecka innan förhandlingen kanske deras syn och tankar mycket väl kan påverkas av förundersökningsinnehållet.

I synnerhet i detta mål, eftersom en stor del av vittnena är bekanta, vänner, kollegor som vittnar om BO och MGM ur ett personligt perspektiv (snarare än tekniska, konkreta mordplatsvittnesmål eller dylikt).

För hur väl dessa vittnen än må ha känt målets två huvudpersoner, så blir de nog varse hur mycket som de inte har känt till om deras personligheter och agerande. Vilket i sin tur onekligen kan färga av sig på vittnesmålen framöver. Dvs inte att vittnena nödvändigtvis tar tillbaka eller lägger till utsagor jämfört med sina tidigare polisförhör, men däremot kanske tonar ner eller omformulerar vissa tidigare utsagor. Ska bli ytterst intressant att höra.

Borde det inte vara så att de inte får ta del av FUP före rättegången? För att inte bli påverkade av de intryck och minnesbilder de har och ska vittna om?

Frågar, vet ej.
Citera
2020-02-23, 11:01
Medlem
Kallixs avatar
Har precis börjat läsa FUP. Hur gamla var SD o HDs barn i april 2018? Jag läser SD och HD chatt, där SD inte vill att barnen bor hos honom längre...

Aktbilaga 163, del 1.
Citera
2020-02-23, 11:02
Medlem
Jag har inte tillgång till bankkontot men om jag går efter alla er som via PM bett om bankkontonummer och några som fick det i tråden, då är med all säkerhet en stor del av fupen betald också! Det kommer ta några dagar innan vi ser vad som kommit in. Vilken jävla uppslutning i den här tråden! Även undertecknad har lagt en slant naturligtvis.

Detta är imponerande. Mycket imponerande.
Citera
2020-02-23, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
LÖSNINGEN PÅ SWEDBANKÖVERFÖRINGSPROBLEMET:

När du ska föra över pengar till Swedbank anger du inga streck (-) eller punkter.

Om clearingnumret börjar på 7: ange totalt 11 siffror.

Om clearingnumret börjar på 8: ange totalt 15 siffror (det femsiffriga clearingnumret och därefter kontonummer).
Om kontonumret har färre än 15 siffror fyller du på med nollor mellan clearingnumret och kontonumret.
Jag har skrivit 15 siffror (inga mellanslag eller -tecken. Får ta kontakt med banken... igen!

Tack alla som försökt hjälpa!
Citera
2020-02-23, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja jag har också tänkt så. Det här var nog en av anledningarna till att lagmannen beslutade att FUP inte skulle släppas digitalt. Beslutet är preliminärt för att han kanske tänker att efter rättegången kan det ändra sig?
Enl lagmannen, som jag haft kontakt med personligen, så var den formuleringen "preliminärt" skriven innan fupen var klar. Men den står sig. Som jag förstod av honom så kommer den överhuvudtaget inte ges ut digitalt.

Edit: Så här skrev han till mig:

Hej XX,

När den formuleringen skrevs hade åklagaren ännu inte väckt åtal och domstolen således inte tillgång till förundersökningen.

Nu när åtal väckts och vi kunnat granska materialet så har jag fattat beslut att materialet inte lämnas ut i digitalform, vilket hänger samman med innehållets känsliga natur.

Med vänlig hälsning
Senast redigerad av Picasso2 2020-02-23 kl. 11:13. Anledning: Edit
Citera
2020-02-23, 11:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonada
Nu tror jag alla ska vara på plats!

Helt suveränt!
Slipper virus (minifil snodde mitt lösenord!!! när jag trotsade varningarna) och så otroligt snabbt!

TACK!
Citera
2020-02-23, 11:11
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
SDs klädsel 14 maj kl 14.05 på ICA Supermarket kan beskådas i Aktbilaga 166, del 1 sid 42-44.

Jeansshorts, svart t-shirt, mörka sneakers/jumpaskor med ljusare kant vid ankeln.

Om det var planerat har SD säkert bytt kläder innan mordet. Förhoppningsvis har därför polisen tagit i beslag fler plagg än endast det som syns på ICA. Har inte gått igenom beslagsprotokollen än.
Citera
2020-02-23, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Var i dokumenten hittar man detta om dottern? Har så ont om tid idag så hinner bara läsa utvalda delar och detta lät ju så sjukt så man bara måste läsa...

I nonada FUP Aktbilaga 163 del 2
https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_147b81f53932b34a 59b705c23d0f7bcb7e5/list/@@147:73f3a9b7fa075be6384dde14fbf51f26
Citera
2020-02-23, 11:17
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nu har jag läst Aktbilaga 164 del 1 och 2.
/../
Ja mycket hot av Lena mot SD att hon ska förstöra återföreningen mellan honom och hustrun.

Läs den aktbilagan.

Kanske ömsom hot, ömsom lockelser. Hos mig uppstod nämligen även en tanke om alla dessa kladdkakor, semlor, donuts, kanelbullar etc som LW regelbundet bjöd SD på - redan av deras geologgar reagerade jag på hur ofta detta skedde. Och utifrån FUP framkommer det ännu mer hur mycket LW bjöd (eller åtminstone ville bjuda) SD på allehanda bakverk.

En fundering är att - förutom en av SD's döttrar - så verkar även HD vara glutenallergiker, vilket tycks framgå av flertalet geologgar för pizzaevent, semmel-event etc. HD har nämligen ofta i sin loggtext skrivit specifikt att hon beställt glutenfria matalternativ. Och med två glutenintoleranta familjemedlemmar kanske man inte direkt är storkonsument av allehanda godfika i hemmet.

Så här kanske LW såg sin chans att med hjälp av allehanda bakverk övertala sweet-tooth SD att komma in på fikastunder, fira med FTF-fika etc.
Citera
2020-02-23, 11:18
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag har Nordea och dom protesterade inte.

Swedbank till Swedbank var heller inga problem. Men det borde ju också vara självklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in