2020-02-22, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shishio
Plato hade rätt redan för över 2000 år sedan om kvinnor! De kan inte tänka rationellt! De borde inte få ha någon rösträtt. De röstar bara på vad som är "inne" just nu. Kolla under nazi Tyskland, där älskade kvinnorna Hitler! Men nu älskar kvinnorna afrikaner och araber för att det är "inne och häftigt". Fy fan säger jag bara.

Männen älskade väl hitler minst lika mycket? Stod och heilade i grupp och mördade för honom, slet upp judiska familjer ur deras sängar mitt i natten och körde dem till dödsläger.

Så patetiskt med allt snack här om rationella män. Samtidigt som hela Flashback formligen DRYPER av känsloinlägg av sagda män. Inte minst RÄDSLA.
Citera
2020-02-22, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gakka
Männen älskade väl hitler minst lika mycket? Stod och heilade i grupp och mördade för honom, slet upp judiska familjer ur deras sängar mitt i natten och körde dem till dödsläger.

Så patetiskt med allt snack här om rationella män. Samtidigt som hela Flashback formligen DRYPER av känsloinlägg av sagda män. Inte minst RÄDSLA.

Hitler, till skillnad från Greta, var en mycket bra man med sunda värderingar. Därför var de männen som stödde honom också rationella. Därför har du fel. Med tanke på att du reagerade så här känslomässigt, låt mig gissa: din pojkvän är afrikan eller arab och går på bidrag och du tycker Greta är det bästa som hänt världen?
Citera
2020-02-22, 22:39
Medlem
Arneweisskorrvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SergeantCortez
Tjejer är mer naiva och hjärntvättade jämfört med pojkar i samma ålder. En tjej i 18 års åldern har samma allmänbildning som pojkar i 5:e klass. Vad tjejers förståelse om historia, både om svensk men också andra länder, förståelse över ekonomi, psykologi, konsekvens tänk har jag inga undersökningar om, men det behövs inte för min anekdotiska erfarenhet säger mig att dessa är betydligt lägre än vad de borde ligga på.

Tjejer är mindre intresserade av sånt som inte ger direkt vinst. Så läsa om Romersk historia är inte lika lockande som dricka vin och äta choklad, shoppa o.s.v.

Att shoppa dricka vin och skvallra är kvinnligt beteende.
Att vara ointresserad av allmänbildning är också kvinnligt.

Därför förstår jag inte varför dom har rösträtt överhuvudtaget, för kvinnor är partitillhörighet bara rena modegrejer.

Om jag som man är ointresserad av smink och hår, så ska jag ju inte förvänta mig att få jobb på Glitter.
Citera
2020-02-22, 22:53
Medlem
Hans Jensevik förklarar hur en nyttig idiot skapas. En nyttig idiot förleds av politikers känsloargument utan att söka förnuft. Totalitära ledares dröm. https://www.youtube.com/watch?v=LlRAqqaVhZU

Kvinnor har lättare att bli nyttiga idioter i och med att de har lättare för att tycka än att tänka. Och de tycker gärna som andra utan eget ifrågasättande.

Män har å andra sidan lättare att glida åt andra hållet och bli "överförnuftiga" och helt släppa empatin, typ Breivik.
Citera
2020-02-23, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Vad får den här polariseringen för konsekvenser? Mindre barnafödande? Det här är ju inte direkt unikt i Sverige utan vi ser det i hela västvärlden.

Att vänstersnubbar får ligga mer än SD-snubbar.

Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Tjejen vill inte bli tillsammans med en ”rasist” medan männen inte vill bli tillsammans med en feminazi. Vem viker hädan först?

Snubben såklart eftersom att han inte kan välja partner med dagens demografi. Vill du långsiktigt ha ett mer konservativt samhälle så MÅSTE du lagstifta om prenatal könsselektion så att det föds färre söner inom den egna gruppen. Kommer tweedhögern att fatta det här? Naturligtvis inte. "Öh vi behöver fler riktiga män..."
Senast redigerad av oshin.cantwell 2020-02-23 kl. 00:18.
Citera
2020-02-23, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Japp, på 1960-talet var det långt ifrån alla som tog gymnasieexamen, fast det ändrar inte på dilemmat med SD:s valboskap, att det rör sig övervägande om misslyckade män (återigen borgerlig syn).
De unga kvinnorna är mer drivna att satsa på sig själva än att prioritera männens behov och lustar, emancipationen från spisen har gett nya möjligheter till självförverkligande, samtidigt innebär samma frigörelse att en grupp av männen står utanför.
SD har ett starkt stöd från 25 åringar och upp utan yrkesutbildning, långt ifrån alla är incels, har dålig ekonomi, men att de ligger i bakvattnet råder det ingen tvekan om.

Rimligen borde man, som sverigedemokrat, vara konsekvent och säga som det är: ja, jag saknar en fin utbildning, jag har inte en massa pengar, jag hankar mig fram med jobben, därför röstar jag på SD fast de kommer att ruinera mig ekonomiskt och socialt (brännmärkas som WT).

Röstar kvinnor på S för att dom vet att dom är beroende av ett starkt socialt skyddsnät
bekostat av hög skatt när männen inte längre vill vara familje försörjare.

Enligt nya rön är det en myt att färre lågutbildade män blir fäder.
Fler lågutbildade män blir fäder än på 70talet.
Färre lågutblidade kvinnor blir mödrar då dagens män inte vill försörja kvinnor
utan utbildning och arbeten.
Förr kunde kvinnor som var förlorare på arbetsmarknaden bli hemmafruar.
Kvinnor med låg inkomst blir ratade och är förlorare när män bildar familj.

Johanna Rickne professor från ca 08.00

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7382780
Citera
2020-02-23, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Gratulerar om det skulle vara så.

Om jag ser på kvinnorna i mitt liv, även ytligt bekanta, så har vi en mycket kraftig slagsida åt vänster. Som jag skrev i går kan jag inte heller se att någon av dem förändrats i positiv riktning efter att ha fått barn. Det hade varit mer logiskt och förutsägbart så, men icke. Någon har som sagt BLIVIT vänster för att hon vill "minsta spänningarna" i landet (min tolkning) nu när hennes barn ska växa upp. Det reser ju en del spännande frågor om deras syn på både SD och på vänstern. SD jävlas för att det är kul och vänstern är det givna valet om man vill att folk bara ska vara snälla med varandra? Eller?

Har de här kvinnorna barn i skolålder? Min erfarenhet är att det är då de börjar få upp ögonen för hur illa det står till.
Citera
2020-02-23, 00:56
Medlem
Raxbahns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
"Är man inte vänster när man är ung har man inget hjärta och är man inte höger när man är vuxen har man ingen hjärna". Ungdomar och unga vuxna är naiva och borde inte få rösta överhuvudtaget, varför skall människor utan erfarenhet eller fullt utvecklad hjärna få avgöra en nations framtid? Skitsamma om killarna röstar SD och tjejerna V, alla är för dumma. Åldern för när man får rösta borde höjas till 30 år.
Tycker som du.
Citera
2020-02-23, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Fråga SCB, här har du källan: Partisympatier 201911

Luska du nu lite, gnugga geniknölarna så kan vi andra diskutera ämnet.

Det var rimligtvis du, inte SCB, som framförde de siffrorna.
Citera
2020-02-23, 01:23
Medlem
Jag har tyvärr inte orkat läsa igenom hela tråden, så jag ber om ursäkt om det här har redan besvarats i tråden: har de statliga propagandakanalerna SR och SVT ännu problematiserat det faktum att en enorm mängd arga unga kvinnor röstar på totalitära partier?
Citera
2020-02-23, 02:50
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Hela gruppen baseras på att bensinskatten ska ha ökat vilket inte stämmer. Kan det bli mer tydligt?

Vad är det som har ökat då?
Citera
2020-02-23, 03:43
Medlem
Konsekvensen? Konsekvensen är att kvinnor som tillåts diktera politiken, tar död på samhället.

Å andra sidan kan man anta att samhällen som tillåter kvinnor att ta över politiken är döende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in