2020-02-22, 23:16
Medlem
Vet vi säkert att SE var tillbaka inne på Skandia kl 23:40, eller t.o.m. tidigare?
Någon stängde en larmad dörr på Skandia kl 23:22.
Fanns det flera dörrar in till Skandiahuset från olika gator och i så fall vilka gator?
Citera
2020-02-22, 23:17
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ngK4mm/skandiamannen-pekas-ut-som-mojlig-palmemordare-exfrun-till-nytt-forh

Första bilden i bildspelet. Vadderade axlar, v-formad rock. Bredaxlad är inte per automatik motsatsen till sluttande axkar.

Ja, på den bilden är han mer bredaxlad. Men klädd i samma kläder på omslaget till TP:s bok är han inte det. Vittnena såg honom ur olika vinklar.

Påfallande bredaxlad, snygg kropp...jag är skeptisk som han i Lorry uttryckte saken.

GM beskrevs som en man 35-45 år som var bredaxlad och hade snygg kropp.

Jag kopplar en sådan beskrivning till någon helt annan än en man med SE:s utseende. Gör inte du det?

Det här med selektiv perception är förstås svårt. Vi kanske inte uppfattar personer på samma sätt?
Citera
2020-02-22, 23:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
23 civila poliser kring åsen med vapen som kan vara mordvapnet, kommunikatipn och både fordon, dolda positioner, möjligheter att aktivt vilseleda utredningen skall vi tydligen släppa för att Filters uppgiftslämnare lämnar en story som inte håller ihop och bygger kedjor spm är långsökta.

Nej varken KP eller folkflertaöet kommer att köpa det.
Du menar att Sten Flygare och hans sydafrikaspår är byggt på luftslott. Vad menar du med det?
Citera
2020-02-22, 23:22
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Ja, på den bilden är han mer bredaxlad. Men klädd i samma kläder på omslaget till TP:s bok är han inte det. Vittnena såg honom ur olika vinklar.

Påfallande bredaxlad, snygg kropp...jag är skeptisk som han i Lorry uttryckte saken.

GM beskrevs som en man 35-45 år som var bredaxlad och hade snygg kropp.

Jag kopplar en sådan beskrivning till någon helt annan än en man med SE:s utseende. Gör inte du det?

Det här med selektiv perception är förstås svårt. Vi kanske inte uppfattar personer på samma sätt?

SE verkade gilla dra åt midjan, det ger lite mer v-form jämfört med de flesta andras vinterklädstil 1986. Hängande rockar, täckjackor, vida kläder.

Men visst, han har inte en simmarkropp.

Men SE har bättre kropp än man kan döma från hans ansikte. Många som inte sett klippen på SE tror han är en fetknopp

Jag har haft tankar på att han kan ha överdoserat sin kortison efter mordet för att plufsa till ansiktet. Han ser fräschare ut både 1982 och i slutet av 80talet. Men jag bara yrar.
Citera
2020-02-22, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strommingen
Hur menar du? Ifrågasätter du uppgifterna om att polisen klantade sig så att skandiamannen kom undan.
Ja det är rakt igenom demagogiskt TRAMS helt utan faktaunderlag.

Istället för attt leda i bevis brister man ut i fria fantasier...
Citera
2020-02-22, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Lyssna på boboslacke om du är orolig för att PU ska presentera SE som gärningsman.
Det är enorm skillnad på de gala PUs sätt att jobba och nuvarande. Man kan förstå att det finns misstro givet historien med de har helt enkelt inget val längre. I det stund de slog in på systematikens och förnuftets väg fanns ingen återvändo.
Citera
2020-02-22, 23:27
Medlem
Nu ska det tydligen produceras komedi på temat privatspanare.

https://mitti.se/nyheter/hjalten-hagersten-mordet/?omrade=liljeholmenalvsjo
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Många tror

Ja, du bland andra.
Citera
Medlem
Lars Larsson skrev en bok som heter Nationens fiende där han pekar ut Skandiamannen som gm, men det var först med tidningen Filters utpekande av Skandiamannen som gm maj 2018 som den stora haussen kom.
Filter hävdade då också att mordvapnet skulle komma från en vapensamlare i Täby.
Sedan verkar det ha uppstått någon sorts etablerad sanning att Skandiamannen med automatik skulle haft tillgång till en 357 magnumrevolver.
Jämför med Christer P där menar ju en del att CP hämtade en revolver på Sigge C:s hatthylla.
Det är ju givetvis svårt att få ned någon på mordplatsen och ännu svårare att sättta en revolver i handen på densamme.

Hann gm se att paret Palme saknade livvakter?
Jag vet att OP gick en hel del utan livvakter, men hur många skulle ha chansat på att han var utan livvakter kl 23 en fredag kväll ute på stan?

Skandiamannen var ingen tokstolle , var han verkligen beredd att sitta x antal år i fängelse för att mörda OP?
Om man fortsätte att jämföra med CP så hade nog Skandiamannen bättre impulskontroll än en uppretad CP.

Man kan ju också fundera på LP.s utpekande av Christer P, jag ser inga likheter mellan Skandiamannen och CP

Jag undrar vilka kontakter Mattias Göransson,Thomas Pettersson och tidningen Filter har.
Jag har sett en artikel Filter har gjort där man statkt ifrågasätter de svenska ubåtsjakterna på 80-90 talet
Senast redigerad av Sumer 2020-02-22 kl. 23:31.
Citera
2020-02-22, 23:31
Medlem
Citat:
Det är enorm skillnad på de gala PUs sätt att jobba och nuvarande. Man kan förstå att det finns misstro givet historien med de har helt enkelt inget val längre. I det stund de slog in på systematikens och förnuftets väg fanns ingen återvändo.

Jag har inga problem med det du skriver utan tror att det är riktigt, så mig behöver du inte övertyga.
Citera
2020-02-22, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Inte lika konstigt som att du mellan raderna kan läsa det du skriver i första stycket.

Som sagt, om du inte hade så hård ton hela tiden så kanske folk hade lyssnat
Ja du. Googla du lite så skall du finna bekräftelse men trollen kommer att framhärda ändå och personargument som du försöker med är ogiltiga.

Inse att efter 10 års kamp har alla troll som kört alla fula trix som finns gått i väggen. Vem som visat sig ha på fötterna är klarlagt. Det är jag. När pu kan följa upp aktivt finns inga möjligheter att det skall spåra ur.
Citera
2020-02-22, 23:35
Medlem
Citat:
23 civila poliser kring åsen med vapen som kan vara mordvapnet, kommunikatipn och både fordon, dolda positioner, möjligheter att aktivt vilseleda utredningen skall vi tydligen släppa för att Filters uppgiftslämnare lämnar en story som inte håller ihop och bygger kedjor spm är långsökta.

Nej varken KP eller folkflertaöet kommer att köpa det.
Menar du å att KP kommer presentera en annan GM/lösning än SE? isf stämmer det med "förhandstipsen" i media att GM är avliden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in