Citat:
Man klipper och klistrar lite i förhören och lyfter fram endast såna förhör som kan kopplas till Billy? Ok.
Måste ju finnas förhör med HOL innan och efter Billy blev gripen.
Jag har sen förstått det som att en förundersökning ska innehålla alla uppgifter som även talar mot att den åtalade är skyldig. Det får polisen inte undanhålla fupen om det nu inte är helt irrelevanta saker som då hamnar i slasken.
Man kan anta att väldigt stor del av förhören med HOL behandlar hans och KL:s konflikt. Blir intressant att se hur/om det kommer med i fupen.
Samtidigt måste ju polisen i och med fupen blotta sig och öppna upp vad man vet om gärningen så då får ju en anstiftare och medhjälpare nys om en del. T.ex om nån snackar eller hur den tekniska biten ser ut.
Sen menade jag förhör med HOL:s vänner och inte med KL:s som du skrev.
Måste ju finnas förhör med HOL innan och efter Billy blev gripen.
Jag har sen förstått det som att en förundersökning ska innehålla alla uppgifter som även talar mot att den åtalade är skyldig. Det får polisen inte undanhålla fupen om det nu inte är helt irrelevanta saker som då hamnar i slasken.
Man kan anta att väldigt stor del av förhören med HOL behandlar hans och KL:s konflikt. Blir intressant att se hur/om det kommer med i fupen.
Samtidigt måste ju polisen i och med fupen blotta sig och öppna upp vad man vet om gärningen så då får ju en anstiftare och medhjälpare nys om en del. T.ex om nån snackar eller hur den tekniska biten ser ut.
Sen menade jag förhör med HOL:s vänner och inte med KL:s som du skrev.
I förhören så klipper och klistrar man inte. Det som nämns där är såklart med.
Det jag menar är att man lägger inte in förhör som inte har med saken att göra om de tex har en vag relevans. HOL och KL förhör är säkert med, i dess helhet. Det jag menade med vad som är med är att eftersom det verkar som att KL inte åtalas så kommer det inte läggas vikt på att bevisa något mot henne eller knyta in henne i en indiciekedja.
Polisen ska ju förhålla sig objektiv men objektiviteten kan ju ifrågasättas både ifrån polis och åklagare historiskt sett så det ska man nog inte ta för gott att de alltid är objektiva. Att de alltid redovisar sådant som talar för någons oskuld är ju långt ifrån sant.
Det blir intressant som du säger vad de presterar för de kommer ju såklart behöva ”visa korten” nu när det blir åtal.