Citat:
Det ser knepigt ut. Kanske är en svampinfektion? (Kan man få som biverkning efter att ha blivit behandlad med antibiotika som tex. penicillin.)
Oavsett, så kan du testa Nyodex att skölja och gurgla munnen med. Innehåller jod som verksam substans. Jod tar kål på de flesta mikroorganismer. Nyodex finns receptfritt på apotek och kostar ca. 75:- per flaska. (På Kronans apotek, jag länkade till statens apotek). Hjälper det, så hjälper det, oavsett så gör det ingen skada. (Man kan dock få bruna tänder efter långvarigt bruk av jod i munhålan).
Du kanske svarat förut, men är det enbart du som upplever att du har dålig andedräkt, eller gör även andra det? (Som du pratar med exempelvis).
Oavsett, så kan du testa Nyodex att skölja och gurgla munnen med. Innehåller jod som verksam substans. Jod tar kål på de flesta mikroorganismer. Nyodex finns receptfritt på apotek och kostar ca. 75:- per flaska. (På Kronans apotek, jag länkade till statens apotek). Hjälper det, så hjälper det, oavsett så gör det ingen skada. (Man kan dock få bruna tänder efter långvarigt bruk av jod i munhålan).
Du kanske svarat förut, men är det enbart du som upplever att du har dålig andedräkt, eller gör även andra det? (Som du pratar med exempelvis).
Misstänkte att jag hade en svampinfektion.Träffade en läkare på vårdcentralen förklarade detta och sa att jag ville ha antibiotika mot svampinfektionen. Så fick detta. Kuren varade i runt 2 månader. Men den hjälpte inget. Tror att den även förvärrade andedräkten.
Kan testa Nyodex. Tack för tipset.
ALLA i min omgivning märker att jag har dålig andedräkt. Folk bokstavligen springer ifrån mig. Folk i min närvaro t.ex. i möten så håller de för näsan/kliar sig i näsan eller hostar bort när jag pratar med dem.
Har förklarat mycket angående detta i tidigare inlägg i tråden. Tror jag har världens äckligaste och starkaste andedräkt. Förstört mitt liv totalt! Kan inte beskriva med ord vad jag gått igenom de senaste 15 åren.