2020-02-17, 23:18
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asinya
Det inlägget var det jag som stod för - och jag måste stå fast vid det.

Sedan är det ju som bekant inte ovanligt att vänner och bekanta blir chockade och förvånade när någon de känner mördar/våldtar/rånar/knarkar/whatever. Det kommer även jag bli om det här visar sig vara sant.

Men jag har givit den bild av honom som jag upplevt.
Misstankarna har ju stärkt sen du sist var inne i tråden och det är bara att gilla läget. Poliserna har varit ovanligt noggranna denna gång vilket bådar gott. Han är rökt och skulle varit släppt annars.
Senast redigerad av Zoom008 2020-02-17 kl. 23:51.
Citera
2020-02-19, 13:56
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
-Har ni någon tes kring hur mannen dött?

Dödsorsaken är inte fastställd eftersom Rättsmedicinalverket som sagt inte fått svar på alla sina prover. Sedan kan man ha ett tes efter vad man kan se med blotta ögat, men det uttalar vi oss inte om innan vi har alla fakta, säger Fredrik Norman.

– Vi har en mordutredning här och RMV har många fler mordutredningar. Alla tycker att deras utredning borde vara prioriterad, men de jobbar efter en turordningsprincip.
https://www.helagotland.se/blaljus/mordutredningen-dodsorsak-ar-inte-faststalld-15746330.aspx
Citera
2020-02-19, 14:30
Medlem
Zoom008s avatar
Om det är sant att afghanen har bitit någon tidigare i ansiktet så tror jag att han tuggat sönder Håkans . Därav ryktet om att huvudet var borta. Verkligheten har kommit till ön och rån av maskerade "män" ökar. Antar att batikhäxorna aldrig skulle tro om sina gullponkar att dom skulle kunna göra nåt liknande. Afghanerna är ett avskum och dom kommer nog få in både vapen och "mediciner" vad det lider av sina broschor. Postgången fungerar än så länge och naiva Gotland borde vara drömplatsen av samma orsak . Få tror att det är gotländska ungdomar som maskerar sig och rånar. Inte heller mördar som i detta fall.
Senast redigerad av Zoom008 2020-02-19 kl. 14:34.
Citera
2020-02-20, 07:35
Medlem
HeckeHackspetts avatar
minnes stunden har varit för Håkan och folk som vart där har sagt att huvodet var kvar.

men ska rättegången vara 3 mars? el missuppfattade ja detta..
Citera
2020-02-20, 07:51
Medlem
ronnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeckeHackspett
minnes stunden har varit för Håkan och folk som vart där har sagt att huvodet var kvar.

Har väldigt svårt att tänka mig att kroppen skulle vara vara med på en minnesstund.
Kanske i avskedsrummet där dom närmaste kan ta farväl av den avlidne.
Jag kan ha fel, men inte varit med om det iaf.
Citera
2020-02-20, 07:58
Medlem
HeckeHackspetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ronna
Har väldigt svårt att tänka mig att kroppen skulle vara vara med på en minnesstund.
Kanske i avskedsrummet där dom närmaste kan ta farväl av den avlidne.
Jag kan ha fel, men inte varit med om det iaf.

sry jag menade avskedsrummet, nått av de var de iallafall ...
Senast redigerad av HeckeHackspett 2020-02-20 kl. 08:20.
Citera
2020-02-20, 16:32
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeckeHackspett

Huvudet satt nog kvar om inte afghanen käka upp det. Nej, han ska omhäktas den 3 mars då bevisen hopar sig enligt polisen. Sen utreder dom om det kan vara flera inblandade eventuellt. Kommer nog ta tid innan det blir rättegång då det är mycket kvar att utreda enligt lokaltidningen. Vore ett nederlag om dom inte löste detta med tanke på det ouppklarade hotellmordet. Ser gärna att flera döms och utvisas då det vimlar nu av rånare och mördare på ön.
Senast redigerad av Zoom008 2020-02-20 kl. 16:53.
Citera
2020-02-21, 10:10
Medlem
Pratade med Tingsrätten igår.Det blir inga nya häktningsförhandlingar fram till åtal som ska vara väckt den 3 mars som sagt. Vill man se kaosblattarna bära sig åt får man vänta till rättegången..ska poppa popcornen då .
Citera
2020-02-21, 13:50
Medlem
Zoom008s avatar
Då måste dom ha fått alla provsvar och utredningen är klar. Gissar att det fanns dna som heter duga.
Citera
2020-02-22, 11:30
Medlem
Rättsväsendet och politikerna har stor del i att gotlänningen dog. Utlänningen har väl visat upp sin brottsliga bana under längre tid men gått fri tack vare att han är invandrare. Så fungerar det och ju grövre brott, desto mer synd om gärningsmannen. Mamman kanske i alla fall slutar att rösta på Sossarna hädanefter. Måttet är rågat nu och sånt här kan skrämma bort turister. Kan någon berätta mer om hur det gick till när han bet en person i ansiktet? Vore mycket intressant att få ta del av.
Citera
2020-02-22, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Rättsväsendet och politikerna har stor del i att gotlänningen dog. Utlänningen har väl visat upp sin brottsliga bana under längre tid men gått fri tack vare att han är invandrare. Så fungerar det och ju grövre brott, desto mer synd om gärningsmannen. Mamman kanske i alla fall slutar att rösta på Sossarna hädanefter. Måttet är rågat nu och sånt här kan skrämma bort turister. Kan någon berätta mer om hur det gick till när han bet en person i ansiktet? Vore mycket intressant att få ta del av.
Ja det måste blivit nån notis i helagotland när mördaren bet en krögare? Vem blev utsatt av pensionsräddaren?
Citera
2020-02-22, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torspjesku
Ja det måste blivit nån notis i helagotland när mördaren bet en krögare? Vem blev utsatt av pensionsräddaren?
Det var ju det jag skrev. Utlänningar beskyddas av både rättsväsendet, media och batikhäxor. Vem fan biter folk i ansiktet om man inte är en idiot? Ut med packet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in