2020-02-13, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biomatec
gassarn1 och Enydrion. Grymma usernames som gör att man inte kan låta bli att testa reklamen ibland.
Överraskande kl 5 i tisdags morse så bara rasade trepoängsreklamen för två konstiga SUVar in på datan.
Annars brukar det bara vara på leksakstelefonen man kan fånga reklamen.
åfasen,,klickar på hela dagen,,så får nog ställa kl på 04.00
Citera
2020-02-17, 10:40
Medlem
Enydrions avatar
Sådär, påfyllt igen med 300p, blev några 40p från wifog och några få filmer och resten 1p...
Citera
2020-02-20, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Sådär, påfyllt igen med 300p, blev några 40p från wifog och några få filmer och resten 1p...
nu är det snålt igen,,30 P per dag ,,,
Citera
2020-02-20, 12:52
Medlem
o nu har dom börjat med captcha,,,vill dom gå i KK ?,,,
Citera
2020-02-20, 13:44
Medlem
Stoegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gassarn1
o nu har dom börjat med captcha,,,vill dom gå i KK ?,,,

Det är ju snarare så att dom hellre vill att användare tröttnar på att klicka ihjäl sig, och istället köper poäng för pengar.
Wifog är ingen välgörenhet, dom vill ha pengar, grejen med gratispoäng för reklamklickandet är ju bara en "honey pot" för att lura in folk i det bizarra reklamklickarmasochistspelet, dom tjänar på att jävlas med reklamen och hitta på krångligheter och dumheter som försvårar att få upp reklam, då många tröttnar på skiten tillslut och köper poäng/abbonemang för pengar.
Citera
2020-02-20, 15:39
Medlem
Grisbrottarens avatar
Det har kommit ett mejl till användarna nu om just de saker som tas upp ovan.
Citat:
Ursprungligen postat av Wifog
Tillgången till reklamfilmer varit väldigt låg under 2020. Detta beror dels på att det är lägre omsättning på annonsmarknaden men även på att vi tyvärr valts bort av vissa annonsörer. Anledningen är framförallt att vi genererat dålig trafik mot annonsleverantörer.

Som flera av er redan märkt av har vi nu påbörjat ett arbete med att motverka detta där det flest reagerat på självklart är captchan. Det vi vill uppnå med det här är att kunna leverera fler reklamfilmer till er under kommande tid.
Det låter nästan lite som den uppmaning man kan få på andra sajter, om att klicka på reklamlänkarna så att den som äger hemsidan får lite klirr i kassan från annonserna.
Citera
2020-02-20, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoeger
Det är ju snarare så att dom hellre vill att användare tröttnar på att klicka ihjäl sig, och istället köper poäng för pengar.
Wifog är ingen välgörenhet, dom vill ha pengar, grejen med gratispoäng för reklamklickandet är ju bara en "honey pot" för att lura in folk i det bizarra reklamklickarmasochistspelet, dom tjänar på att jävlas med reklamen och hitta på krångligheter och dumheter som försvårar att få upp reklam, då många tröttnar på skiten tillslut och köper poäng/abbonemang för pengar.
då väljer man nog hallon eller något annat stabilare lågprisbolag,,,
Citera
2020-02-21, 00:24
Medlem
Funderar lite över uttalandet i mailet från Wifog.
" men även på att vi tyvärr valts bort av vissa annonsörer. Anledningen är framförallt att vi genererat dålig trafik mot annonsleverantörer."
Är det någon som vet vad som menas med "dålig trafik mot annonsleverantörer"?
Har de som beställt reklamen inte fått tillräckligt intresse för sina produkter och klick på sin hemsida, typ? Eller handlar det om sajterna som visar själva filmen? Något som liknar en överbelastningsattack för att folk sitter och klickar hela tiden (eftersom det ju inte finns filmer...)?

Funderar också över captchan. Den kom bara upp första gången jag skulle kolla reklamfilm idag och sedan rullade det på (nåja... ynka 60 p... ) utan någon mer captcha. Jag vill minnas att den återkom lite då och då förr. Men då var det iofs AVSEVÄRT fler filmer också!
Men ska man bara bekräfta första gången för dagen man loggar in nu?

Och för att knyta ihop diskussionerna, så menar ju Wifog att captcha införs för att generera fler reklamfilmer. Kan man då utgå ifrån att "dålig trafik mot annonsleverantörer" handlar om att det klickas för mycket så att "leverantörerna" uppfattar det som typ bot-program som autoklickar? Det är ju ganska enkelt att bara sitta och toktrycka på "Försök igen-knappen" nu till skillnad från hur det funkade innan.
Citera
2020-02-22, 04:21
Medlem
Konstigt, jag har inte fått något mail med sådan information. Är det tänkt att alla användare ska få mailet? I så fall har de uppenbarligen missat mig. Jag vet att det har hänt att endast aktieägare har fått vissa mail, är det vad som har hänt nu också?

Kan någon publicera mailet i sin helhet? Eller är det som grisbrottaren skrev tidigare mailet i sin helhet (i princip)?
Citera
2020-02-22, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koiho
Konstigt, jag har inte fått något mail med sådan information. Är det tänkt att alla användare ska få mailet? I så fall har de uppenbarligen missat mig. Jag vet att det har hänt att endast aktieägare har fått vissa mail, är det vad som har hänt nu också?

Kan någon publicera mailet i sin helhet? Eller är det som grisbrottaren skrev tidigare mailet i sin helhet (i princip)?

Det kan inte vara så enkelt att du bytt mail sedan du reggade dig eller så? Får du de utskick som kommer ibland i vanliga fall? Alla i deras adressregister borde rimligen ha fått det här.
Grisbrottaren publicerade hela mailet, så när som på "Hej" och "Med vänliga hälsningar, Teamet på Wifog"...
Citera
2020-02-22, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gissa vem
Det kan inte vara så enkelt att du bytt mail sedan du reggade dig eller så? Får du de utskick som kommer ibland i vanliga fall? Alla i deras adressregister borde rimligen ha fått det här.
Grisbrottaren publicerade hela mailet, så när som på "Hej" och "Med vänliga hälsningar, Teamet på Wifog"...

Jag vet inte om jag får utskicken som de skickar i vanliga fall. Tror inte det. Vet att jag flera gånger har mailat och frågat, då andra har fått mail. Har då fått svaret att dessa mail egentligen bara är till för de Wifoganvändare som är aktieägare. Men detta var ju innan Transiro kom in i bilden, så vet inte hur det är nu.

Jag har haft samma emailadress hela tiden, har inte bytt. Den emailadress som finns registrerad på Wifog stämmer. Har kollat skräpposten och borttagna meddelanden också, men inte fått något.

Får väl kontakta Supporten, men den är ju usel. Skickade ett meddelande 5 januari, står att det fortfarande är oläst.
Citera
2020-02-22, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koiho
Jag vet inte om jag får utskicken som de skickar i vanliga fall. Tror inte det. Vet att jag flera gånger har mailat och frågat, då andra har fått mail. Har då fått svaret att dessa mail egentligen bara är till för de Wifoganvändare som är aktieägare.

Det måste ju vara någon form av missförstånd. De här mailen vi pratar om kommer då och då med ojämna mellanrum till WIFOGANVÄNDARE! Det är så oerhört få av dem som är AKTIEÄGARE också att det kan bara inte vara så de menar! Jag kan ju börja med att konstatera att jag absolut inte är aktieägare i Wifog och får mailen ändå..., och ni andra kan ju fylla på om Koiho fortfarande inte är övertygad!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in