2020-02-22, 17:08
Bannlyst
Det pågår ett försök till en gigantisk mörkläggning här i tråden - den om barnens ena mördare. Alla bevis pekar i denna riktning och är dessutom polisens slutsats efter nästan ett års FU. Ändå försöker en liten grupp frenetiskt mörklägga Hannas illvilliga och mordiska handlingar och sudda ut det faktum att det finns digitala bevis om att Hanna planerade och genomdrev en planering om att mörda sina barn, att Hanna författat och förmått sig själv och sin man att skriva ett testamente som förutsatte att barnen var döda, att Hanna rått gjort Fam L illa genom att dra in dem i charaden, att Hanna författat den beryktade inledningen "Till den de berör" där hon berättade hur de hade tänkt för att sedan även se till att O skrev under brevid hennes egen namnteckning. Allt detta ligger tillgängligt som stenhård bevisning och fakta samtidigt som Hanna La La-gruppen gör allt för att förvanska och mörka allt som hon bevisligen gjort

Tråden är kapad av förvillande mörkläggare som genom ett gigantiskt hemlighetsmakeri söker sprida trådsanningar och villfarelser i ett brott mot två helt oskyldiga barn. Det är så skamlöst att man baxnar, men jag har lärt mig med åren att bottenskrapet av mänskligheten har svårt att nå några högre moraliska nivåer.
Citera
2020-02-22, 17:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej, det är snarare förvånande att påstå att sekretess är det samma som mörkläggning.
Att ignorera medgärningsmannaskap.
Att fullständigt strunta i Hannas dokumenterade och signerade önskan, vilja och uppsåt:
Att hon vill dö och döda sina barn ihop med sin man.

Att med andra ord vilja fria en av barnens mördare.

Bortom allt som skaver, som melodramatiskt beskrivs i termer från allt till utomjordingar till helt obegripligt - så kvarstår följande:

- Vem eller vilka står bakom det stora hemlighetsmakeriet?

- Varför har det skett? Vad är vitsen och vinstvinningen?

- Hur har man lyckats med konststycket att det inte läcker ut nåt om att Hanna är oskyldig med tanke på ett stort antal inblandade aktörer med insyn i rättsfallet?
För övrigt är det ingen kamp att tro på en förundersöknings slutresultat.
Du med flera blir helt enkelt ifrågasatta på en debattsida - för att argumenten inte håller.
Att du sen överdriver och påtalar hot eller gör dig till offer är snarare tecken på extremt låg debattnivå.
Skärp dig.

Du kommer gissningsvis inte få några svar på dina frågor. Man kommer att fortsätta att ducka för dem och påstå att de är uttryck för mobbing och elakheter. Martyrskapet är det enda försvar man har kvar. Skulle man nämligen försöka sig på att svara på dem, rasar konspirationsteorierna som ett korthus och förlusten skulle bli allt för smärtsam. Bättre då att fortsätta att sticka huvudet i sanden och låtsas som att de inte ställts 50 gånger i tråden.
Citera
2020-02-22, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Det pågår ett försök till en gigantisk mörkläggning här i tråden - den om barnens ena mördare. Alla bevis pekar i denna riktning och är dessutom polisens slutsats efter nästan ett års FU. Ändå försöker en liten grupp frenetiskt mörklägga Hannas illvilliga och mordiska handlingar och sudda ut det faktum att det finns digitala bevis om att Hanna planerade och genomdrev en planering om att mörda sina barn, att Hanna författat och förmått sig själv och sin man att skriva ett testamente som förutsatte att barnen var döda, att Hanna rått gjort Fam L illa genom att dra in dem i charaden, att Hanna författat den beryktade inledningen "Till den de berör" där hon berättade hur de hade tänkt för att sedan även se till att O skrev under brevid hennes egen namnteckning. Allt detta ligger tillgängligt som stenhård bevisning och fakta samtidigt som Hanna La La-gruppen gör allt för att förvanska och mörka allt som hon bevisligen gjort

Tråden är kapad av förvillande mörkläggare som genom ett gigantiskt hemlighetsmakeri söker sprida trådsanningar och villfarelser i ett brott mot två helt oskyldiga barn. Det är så skamlöst att man baxnar, men jag har lärt mig med åren att bottenskrapet av mänskligheten har svårt att nå några högre moraliska nivåer.
Det låter nästan som om du kände Hanna och har ett personligt agg emot henne, eller fått höra beskrivningar av henne i verkliga livet utanför tråden.
Citera
2020-02-22, 17:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av likor
Det låter nästan som om du kände Hanna och har ett personligt agg emot henne, eller fått höra beskrivningar av henne i verkliga livet utanför tråden.
Personligt nej. Jag känner bara till en som fortfarande är kvar i tråden som är jävig, nämligen Solglittret. Tidigare har vi även haft Ellie oc Missan som valde att skylla allt på varsin mördare. Men du har rätt i att jag är kritisk till människor som dödar sina barn.
Citera
2020-02-22, 17:33
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Tittade på Skavlan i fredags där en skrattforskare berättade att psykopater inte skrattar.

Stämmer bra med min tidigare teori om Oskar.

Man kan nästan tro att du kände O eftersom du vet att han aldrig skrattade.
Citera
2020-02-22, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Man kan nästan tro att du kände O eftersom du vet att han aldrig skrattade.
Måste göra dig besviken, nej jag kände inte Oskar.
Uppgiften att han aldrig skrattade fick jag som svar på min fråga (som du citerar) från en annan skribent i tråden. Som du ser skrev jag teori.
Citera
2020-02-22, 17:52
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Måste göra dig besviken, nej jag kände inte Oskar.
Uppgiften att han aldrig skrattade fick jag som svar på min fråga (som du citerar) från en annan skribent i tråden. Som du ser skrev jag teori.

Missan27 såg aldrig O skratta. Alltså är han psykopat.
Citera
2020-02-22, 17:53
Medlem
Höglund skriver idag en debattartikel där hon skriver om att hon var en av de första som skrev om att de apatiska flyktingbarnen simulerade.
Hon har kanske rätt i att det är något lurt med Bjärredsfallet också.
Citera
2020-02-22, 18:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Coolo79
Höglund skriver idag en debattartikel där hon skriver om att hon var en av de första som skrev om att de apatiska flyktingbarnen simulerade.

Simulerade A och M?
Citera
2020-02-22, 18:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coolo79
Självklart var Höglund först. Hon har ett högmod av sällan skådat slag, flirtar desperat med populism för att få uppmärksamhet. Det framgår med all tydlighet på ålderns höst via bloggen.
När en stjärna brinner ut så blir all uppmärksamhet bra i den eviga jakten på att synas.

Nej, hon har inte rätt överhuvudtaget om Bjärred. Inte ens boken lyckades framställa barnen på annat vis hur gärna hon än önskade och det är överläkare på barnkliniken som ställt diagnoserna.
Citera
2020-02-22, 19:25
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Simulerade A och M?

Agnes och Moa fick en diagnos som sattes i brist på några sjukliga fynd överhuvudtaget.
Det är själva definitionen av diagnosen ME - man kan inte hitta ett enda sjukligt prov, undersökningsfynd, röntgenfynd eller avvikande testresultat.

ME bygger helt och hållet självupplevda besvär som den sjuke berättar om.

Vilken genesen är till dessa besvär är vet vi inte.
Idag är man inne på att sk ”uppgivenhetssyndrom” hos barn bygger på en störd dynamik i familjesituationen. Många barn blir nämligen bättre av hemmiljöombyte och separation från föräldrarna. Detsamma gällde för de apatiska flyktingbarnen. De behövde få chansen att slippa sina föräldrars inflytande, då tillfrisknade de raskt.

Hur stora möjligheter Agnes och Moa haft att vistas i en ny hemmiljö över tiden vet vi inte.
Uppenbarligen hade deras föräldrar inte sökt varken assistanshjälp, stödperson eller avlastningsboende från kommunen.

Enbart föräldrarna själva verkar ha tagit hand de sjuka barnen.
Det är också en märklig omständighet att man inte uttömmer alla möjligheter till hjälp och stöd innan man ger upp. Eller ens provar någon hjälp utifrån genom kommunens försorg.

Återigen : ingen tror att A eller M inte led av någonting.

Beteckningen för när man inte hittat en verifierbar sjukdom som förklaring till olika diffusa trötthets och orkeslöshets besvär kallas idag för ME.
Sannolikt kommer vi i framtiden upptäcka att beteckningen ME kanske egentligen är flera olika sjukdomar, sjukdomar som vi då kan hitta prover eller undersökningsfynd på.

Nej Agnes och Moa simulerade sannolikt inte. De mådde uppenbarligen inte bra.

De mådde som framgått redan dåligt före den period på flera månader som de levde tillsammans med de/den person som hade bestämt sig för att de skulle strypas och kvävas ihjäl.
Under dessa månader behöver rimligen ingen ifrågasätta om barnen simulerade sitt dåliga mående.
Finns det överhuvudtaget någon varelse som inte skulle må riktigt dåligt i en sådan hemmiljö?
Senast redigerad av Solglittret 2020-02-22 kl. 19:27.
Citera
2020-02-22, 19:39
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det här var väl iaf inte svårt att svara på;
" Vad tror du att hennes offer, Agnes och Moa, skulle säga om de som beskriver deras mörderska som snäll, vacker och ljuv.

Hur hade du själv känt det om dina mördade släktingars banekvinna kläddes i rosa och behandlades som sammet. "

Tror du mordoffren barnen i samband med mördandet verkligen fick klart för sig att den förälder som inte handgripligen ströp och kvävde ihjäl dem också var med på det?

Jag tror inte det. Har, som alla tecken pekar på, enbart en förälder genomfört morden på bägge barnen - har barnen sannolikt inte uppfattat den andre föräldern som mördare.

Oskar har varit fullt kapabel att strypa ihjäl en annan människa, det vet vi.
Hur stora är oddsen att Hanna också hade denna mycket ovanliga morbida förmåga?
En kvinna som ni andra vill hävda inte ens var kapabel att ta sitt eget liv??

Nej sannolikt har Oskar varit den ende handgriplige mördaren i villan i Bjärred. Med eller utan Hannas godkännande. Det mesta talar för att barnen därför nog bara uppfattade en riktigt ond förälder.
Senast redigerad av Solglittret 2020-02-22 kl. 19:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in