2020-02-22, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaosligan
Sammanfattning:

Bosniska systrarna får ett samtal under natten, Det är deras vän somlisk tjej som "mår dåligt" som behöver "akut" hjälp. Systrarna hoppar in i bilen (Audi A1), åker in till stan för att plocka upp tjejen och hennes kusin abshir grabben som hans bror sitter inne för livstid för vårväders morden i biskopgården. Väl på plats så sätter sig abshir i förarsätet. Antagligen för att tjejerna kanske behöver pratas vid eller dylikt. Väl på påfarten in mot motorvägen så finns en lång acceleration sträcka ca 300m med nedförsbacke med dubbla filer (antar att han gasar för att se vad bilen går för) som sedan öppnar upp sig mot 4 filer, 100m in på 4 filers sträckan kommer en svag vänster sväng. Anar att man då är uppe i 120-140kmh räknat på att man kör en 1.4 liters turbo 125hk, sedan direkt efter kommer en svag höger sväng med en vänster lutning på vägen som får bilen att kränga som i sin tur med lite blött kan få däcken att släppa, bilen glider långsamt sidled och slår i räcket frontalt, bilen flippar 90 grader och åker med taket rakt in i betong pelaren, alla 4 dör omedelbart.

min teori om mannen som filmade, han blev säkert omkörd och han har säkert svurit i sin bil "jävla idioter som kör så fort" ni kommer säkert krocka... sekunder efter hade han rätt.. han gick ut och filmade och menade på att kolla "jag hade rätt".. mer än så tänkte han inte... sen hur man tolkar det nu i efterhand det är upp till var och en.
mannen som blev omkörd tänkte nog walla bruschan - jag ska fan köra fortare.... Boom - audio kraschar. Bruschn i bilen bakom hoppar ut - walla jag ska fan sälja filmen till aftonbladet och tjäna tio susen jävla bruscha, jag vinner. Nu köpte in Aftonbladet filmen utan en somaliskt TV-kanala gav 500 för den.

Om mannen tänks som du menar hade det varit en förnuftig människa so stannat och ringt 112. Och väntat tills dessa att räddningstjänsten kom, vittnat, och han hade inte filmat och sedan försökt kränga filmen.
Citera
2020-02-22, 16:21
Medlem
NamnlosBarns avatar
Någon som vet när begravningen är?
Citera
2020-02-22, 16:31
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z0xn4m
Tycker det är mer mysko att ni aldrig hört talas om vattenplaning, hög hastighet och dessvärre oerfaren förare. Så enkelt kan det tyvärr vara. Hon hade inte haft körkortet länge. Ännu sorgligare att ni aldrig hört om att hjälpa en vän. Vännen kan behövt komma bort från festen snabbt och då ställer man upp för varandra. Jag har bett vänner om skjuts ifall dom är vakna, dom har bett mig. Inga konstigheter med det. Ang. 112 - inte alltid dom tycker det är värt (eller har möjligheten) att åka ut.

Tror nog de flesta här känner till riskerna med vattenplaning, och det var just det jag skrev. Att man alltid måste anpassa hastigheten efter väglaget. Är det fullt med vatten på vägbanan så går det inte att gasa på i 190 för då förlorar bilen garanterat styrförmågan.

Om tjejerna hade kört 50 istället så hade de garanterat levt idag, suttit och sminkat sig och tagit en massa selfies, för att senare festa med zoomalierna.

Dessutom så skrev ju en vän/släkting till tjejerna att personen som behövde skjuts ville till akuten. Detta var ingen polare som ville ha skjuts hem från en fest på morgonkvisten utan en person som var akut sjuk, och då hade väl ambulans varit ett mycket bättre val?
Citera
2020-02-22, 16:35
Medlem
Det verkar som om vi fortfarande lever med osäkerhet om vem som körde....det finns stensäkra uttalanden om dels Bosnier-systern, dels somaliehannen, vad gäller???

För min del är jag kluven, tjejer brukar inte utmana med höga hastigheter ( men om det var riktigt bråttom till sjukhus, obekräftat, kan säkert en tjej gasa på i farter hon inte behärskar), unga killar kan gasa på i de flesta situationer....vad gäller??? Någon som VET?
Citera
2020-02-22, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Du såg uppenbarligen slitsarna intakta när du var där, förutsätter jag......för annars har hela rampen deformerat ( förlåt, men du skrev inte att du sett det....).
Du verkar vara ordentligt trög du. Har du inte läst vad jag skrivit och tittat på bilderna eller kan din hjärna inte lägga ihop det?

Här är en bild från idag. https://i.imgur.com/ZXf4Q0Z.jpg Zoomar du ser du att endast den första sektionen tryckts ihop. Samt några centimeter på nr 4 och 5. Här ser man att det inte alls fungerat som det ska. Hade alla sektioner tryckts ihop helt, som du nu ponerat tre gånger, så hade hela avskiljaren varit hälften så lång, vilket den inte är. En inte allt för utvecklad hjärna klarar av att processa den informationen.
Citera
2020-02-22, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Det verkar som om vi fortfarande lever med osäkerhet om vem som körde....det finns stensäkra uttalanden om dels Bosnier-systern, dels somaliehannen, vad gäller???
....vad gäller??? Någon som VET?
Jag vet, bosnier-systern och det var deras bil. Dom var inte ute innan heller utan åkte hemifrån.
Citera
2020-02-22, 17:54
Medlem
Jag har inte hört något om att skjutsa till akuten, av någon vän? En gemensam vän och tjejernas mamma sa samt skrev bara att dom ville hjälpa sin tjejkompis. Många här skriver om att dom var på sin väg till akuten, källa?
Citera
2020-02-22, 18:50
Medlem
Citat:
Jag vet, bosnier-systern och det var deras bil. Dom var inte ute innan heller utan åkte hemifrån.
Det är också flera som säger sig veta att det var killen som körde.
Citera
2020-02-22, 18:55
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NamnlosBarn
Någon som vet när begravningen är?

Igår fredag tydligen. Osäker på om det var samtliga fyra olycksoffer som begravdes samma dag.
Citera
2020-02-22, 18:56
Medlem
Citat:
Jag har inte hört något om att skjutsa till akuten, av någon vän? En gemensam vän och tjejernas mamma sa samt skrev bara att dom ville hjälpa sin tjejkompis. Många här skriver om att dom var på sin väg till akuten, källa?
(FB) Fyra döda efter bilolycka i Göteborg 20-02-15
Mammans kompis skrivit på fb tydligen.
Citera
2020-02-22, 20:00
Medlem
Var förbi minnesplatsen idag. Som jag väntat mig var alla bilder och kort tillägnade systrarna. Snokade såklart inte och läste alla lappar, men det man kunde se från håll. Lite anmärkningsvärt ändå, somalierna borde ju rimligtvis ha några tusen släktingar här.
Citera
2020-02-22, 20:20
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:

Har bara detta inlägg som källa. Hittar inte originalinlägget på Facebook (någon annan?), men jag har svårt att tro att någon skulle ljuga om detta.

(FB) Fyra döda efter bilolycka i Göteborg 20-02-15
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in