Citat:
Ursprungligen postat av
Netherworld
SD mördade knappast LW för något som hon avslöjat långt bak i tiden. Jag funderar mer och mer på att motivet är tvådelat: Främst det gamla vanliga; maktlöshet, kontrollbehov, svartsjuka osv; kryddat med att SD förstod att han ej skulle kunna hålla sig ifrån LW och därför också ej få möjlighet att kunna få tillbaks sin fd. fru och ingå i det familjeliv de haft i många år.
Jag tror inte heller det. Lägg till kränkt. För en sån som Stefan så passar det inte in med någon som ger "svar på tal", hotar själv/tillbaka, inte svarar på samtal, meddelanden när han förväntar sig det, "ljuger" som han själv säger till henne när han kommer på Lena att ha besök hemma som hon inte talat om. Han kunde inte kontrollera henne fullt ut och om det är så att hon själv svängde med samma mynt, blandade hot med kärleksfulla medd och dessutom visade sig självständig i vissa sammanhang det var inte han van vid. Han var van vid såna som Hanna (spekulerar förstås) och det var lika mycket så att han ville få Lena till att bli så som han ville ha henne lika väl som jag antar att Lena många stunder trodde att hon skulle vara den bästa partnern för honom.
Vi har tappat lite GC betydelse och vi får väl se om det kommer beröras i FUP men jag tror det finns saker att hämta där också. Till exempel att Lena som vi förstått, inte ville fuska.