2020-02-22, 08:08
Medlem
Kungen84s avatar
Ja då är IPTV tjänsten nere.... Vi är 3st mig veterligen som har problem.
Nå mer som har samma strul?
2020-02-22, 08:18
Medlem
ImBurnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungen84
Ja då är IPTV tjänsten nere.... Vi är 3st mig veterligen som har problem.
Nå mer som har samma strul?

Ja, tyvärr.
2020-02-22, 08:22
Medlem
Kungen84s avatar
Antar du har samma leverantör som mig då. Har du kontaktat dom?
2020-02-22, 09:03
Medlem
Kungen84s avatar
nu funkar det igen här..
2020-02-22, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Aha.. Långt kvar på abonnemanget?
Ca 6 mån... Trodde att länken skulle sluta funka när de försvann, men icke. Förstår nu att återförsäljare egentligen inte har hand om nånting vad gäller själva leveransen, utan lägger bara upp kund i en databas som sköter prenumeration och allt annat...
Det är så klart en nackdel när man tex vill rensa i kanallistor. Men då funkar en m3u-editor utmärkt, fast man kanske ska försöka hitta en mer välkänd editor som man betalar för. Inte så dyrt ändå, och om de som utvecklar editorn vill fortsätta sälja licenser så kanske de inte har så stort intresse av att sno namn och lösen av folk?
2020-02-22, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av somenboll
Ca 6 mån... Trodde att länken skulle sluta funka när de försvann, men icke. Förstår nu att återförsäljare egentligen inte har hand om nånting vad gäller själva leveransen, utan lägger bara upp kund i en databas som sköter prenumeration och allt annat...
Det är så klart en nackdel när man tex vill rensa i kanallistor. Men då funkar en m3u-editor utmärkt, fast man kanske ska försöka hitta en mer välkänd editor som man betalar för. Inte så dyrt ändå, och om de som utvecklar editorn vill fortsätta sälja licenser så kanske de inte har så stort intresse av att sno namn och lösen av folk?

Vilken app kör du?
2020-02-22, 12:48
Medlem
Citat:
Vilken app kör du?
Just nu SIPTV i tv:n och Smarters i mobilen. Eller om du menar Editor? Iptveditor....
2020-02-22, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av somenboll
Just nu SIPTV i tv:n och Smarters i mobilen. Eller om du menar Editor? Iptveditor....

Menade appar som du använder för att spela upp iptv.

Vissa appar har ju möjligheterna att välja vilka kategorier du vill ska synas.
2020-02-22, 14:49
Medlem
Citat:
Menade appar som du använder för att spela upp iptv.

Vissa appar har ju möjligheterna att välja vilka kategorier du vill ska synas.

Ok.. Nej, Siptv har inte den möjligheten. SSIPTV har däremot en mini editor som man kan använda på deras hemsida. Du får en kod i tv:n som du anger på hemsidan, kan sedan förra egna spellistor som sparas till tv:n. Rätt behändigt...
Editorn jag använder är dock mycket mer avancerad. Kan enkelt ordna listor och byta namn i bulk. Tex ta bort alla SE i kanalnamnen med ett tryck, och en massa andra funktioner. Det bästa är dock att jag kan söka logo till alla kanaler och serier/ filmer. Även autosöka epg funkar bra. Har logo och epg till alla svenska kanaler nu. Siptv tillåter ju också att ladda upp egen spellista + egen epg som editorn producerat. Funkar kanonbra!
2020-02-22, 17:34
Medlem
MIBRs avatar
Vad är det här EPG alla pratar om? Jag har "text" på de flesta av mina kanaler, men har jag 3 kanaler som är samma. En S, en HD och en FHD så är det bara S som har text vad det är för program.. går det fixa så även FHD-kanalerna har så det står vilken match det är t.ex? Kör via smart iptv.
2020-02-22, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MIBR
Vad är det här EPG alla pratar om? Jag har "text" på de flesta av mina kanaler, men har jag 3 kanaler som är samma. En S, en HD och en FHD så är det bara S som har text vad det är för program.. går det fixa så även FHD-kanalerna har så det står vilken match det är t.ex? Kör via smart iptv.

Nu kör jag inte med den appen men på alla mina enheter så har jag programinfo på alla kanaler.
Formuler Z8
Apple TV med appen iPlaytv
Nvidia Shield med appen IPTV Extreme Pro
2020-02-22, 17:52
Avslutad
Sugen på att unna mig en box till löning men vill inte den ska stå framme på TV-bänken, precis som min Xbox vill jag ha den i skåpet brevid TV'n.

- Formuler Z8, har den blåtand och kan hantera flera m3u filer?
- TVIP 605 - har den blåtand och kan hantera flera m3u filer?

Antar jag kan Googla såklart men ni vet ju bäst! Därför forumet finns
Må bäst alla

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in