Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-21, 20:52
Bannlyst
Om det skulle va skandiamannen.
Så skulle den nya bevisningen kunna bestå av nån taxichaufför som skjutsade hem honom från stan, för lokaltrafiken till hans bostad hade slutat gå mordnatten.
Eller så har dom hittat delar av den ammunition som användes vid mordet hemma hos skandiamannen lr nån annan misstänkt!
Citera
2020-02-21, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NotoriousBIGGIE
Nån som vet hur SE dog? Jag vill minnas att han tog sig själv av daga? Kan han kanske skjutit sig själv och de utrett vapnet nu isåfall och kunnat koppla det till palmerevolvern?

Om SE är GM så tror jag att han är den personligheten som skulle sparat revolvern som en trofé?

Är jag långsökt nu?

alkohol+tabletter
Citera
2020-02-21, 20:57
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotoriousBIGGIE
Nån som vet hur SE dog? Jag vill minnas att han tog sig själv av daga? Kan han kanske skjutit sig själv och de utrett vapnet nu isåfall och kunnat koppla det till palmerevolvern?

Om SE är GM så tror jag att han är den personligheten som skulle sparat revolvern som en trofé?

Är jag långsökt nu?

Du kunde alltid googlat och sett att han tog livet av sig med piller
Citera
2020-02-21, 20:58
Medlem
Vad skulle krävas av KP för att övertyga alla er som inte tror på SE som gärningsman?

Räcker ett mordvapen med DNA från SE på t ex kolv eller trumma?

Rent generellt så räcker det ju inte att knyta ett mordvapen till en person. Han kan ju lämnat dna spåret vid ett helt annat tillfälle.
Citera
2020-02-21, 21:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Du kunde alltid googlat och sett att han tog livet av sig med piller
[förmodligen] tog livet av sig ...
Citera
2020-02-21, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Anstiftaren i min teori har i första hand agerat utifrån personliga preferenser. Korten på bordet måste komma via polisiära och diplomatiska kontakter på svenskt initiativ.

Har jag rätt om jag gissar att du har ANF, PKK eller CIA som anstiftare?

Vore mycket intressant att se dig utveckla dina resonemang.
Citera
2020-02-21, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl1950
Just det. Notera att vår nuvarande statsminister reser till.. Sydafrika om knappa 3 veckor.

Oj, det kom ju lägligt. Reser han ofta dit? Vad ska han göra där? Vart kan jag läsa mer om detta?
Citera
2020-02-21, 21:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Om det skulle va skandiamannen.
Så skulle den nya bevisningen kunna bestå av nån taxichaufför som skjutsade hem honom från stan, för lokaltrafiken till hans bostad hade slutat gå mordnatten.
Eller så har dom hittat delar av den ammunition som användes vid mordet hemma hos skandiamannen lr nån annan misstänkt!
Eller så har ... osv ... osv ... det är nog bara att vänta och se. OM det var SE så är det intressanta om han var ensam GM eller om han ingick i något större.

Som det ser ut nu så lutar det i så fall åt att han var ensam och grep tillfället i flykten.

Det mörkblå/bruna Palmehatet mördade Palme i form av SE?
Citera
2020-02-21, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSilverdufva
Har jag rätt om jag gissar att du har ANF, PKK eller CIA som anstiftare?

Vore mycket intressant att se dig utveckla dina resonemang.
Ingen av de nämnda. Vem som höll i vapnet har jag ingen aning om (kan mkt väl vara en lejd mördare hämtad ur elefantjägarkretsar). Betr anstiftaren så avvaktar jag åklagarens utläggning.
Citera
2020-02-21, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Kan det finnas utrymme för samtal om MOP på agendan?

Löfven till Sydafrika: ”Högsta nivå” - Svd 2020-02-14

Källa: https://www.svd.se/lofven-till-sydafrika-hogsta-niva

Citat:
Ursprungligen postat av DrSilverdufva
Oj, det kom ju lägligt. Reser han ofta dit? Vad ska han göra där? Vart kan jag läsa mer om detta?

Varsågod.
Citera
2020-02-21, 21:12
Medlem
Är LP är en del av konspirationen? Hon kan ha varit den som gav inside info om att de skulle på bio utan livvakt, de korsade gatan för att LP ville se i något skyltfönster (på samma sida GM väntande), hon valde att gå framför OP precis vid dekorama, hon sägs ha haft ögonkontakt med GM och ändå angav CP vilket uppenbarligen var fel. Sedan har hon agerat tvivelaktigt i andra sammanhang som tidigare nämnts. Vad ska man tro?
Citera
2020-02-21, 21:21
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
Ja så var det säkert.Jag tittar in i tråden ibland och ser samma återkommande frågeställningar som vi hade under några år.Ibland fastnar tråden vid tider och tidsangivelser etc.jag ler lite åt det.Ingen orkar väl läsa tråden från sida ett och framåt.

Jag gjorde det innan jag började skriva.Då tog det ett år att läsa.Nu tar det säkert minst det dubbla.

Ja. Den har sprungit iväg totalt nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in