Citat:
Det jag kan tänka mig är faktiskt att han varit nervös över att ha haft span på sig (vilket han med stor sannolik haft) fr.o.m. den 15 maj, och att han under mordnatten dumpat mordvapnet innan han anlänt hemmet, och därav inte dumpat skorna, antingen för att han inte hade några extra med sig och ville inte förflytta sig utan skor, eller att han inte fann något bra dumpningsställe för dessa. Inget av dessa scenarion är dock byggda på smarta beslut alls. Hur tänkte han egentligen? Om mordet var planerat, varför inte skaffa ett par skor någonstans ifrån ett tag innan, som han gör sig av med ordentlig efter mordet. Då saknas heller inga av hans kända skor när polisen utreder den frågan ordentligt.
PS: Men kanske dessa skor han hade på sig vid mordtillfället ändå inte var ett par som var kända? De hittades väl på en helt annan adress än hans? (Hans svärföräldrars stuga?) Det kanske var hans plan. Ta ett par därifrån, tvätta rent dom och återplacera dom där för att inte HD och hennes föräldrar skulle ana misstankar. Dock också en dålig plan.
Nej, jag ger lite upp här. Jag vet för lite, jag har för lite insyn i fu för det här..
PS: Men kanske dessa skor han hade på sig vid mordtillfället ändå inte var ett par som var kända? De hittades väl på en helt annan adress än hans? (Hans svärföräldrars stuga?) Det kanske var hans plan. Ta ett par därifrån, tvätta rent dom och återplacera dom där för att inte HD och hennes föräldrar skulle ana misstankar. Dock också en dålig plan.
Nej, jag ger lite upp här. Jag vet för lite, jag har för lite insyn i fu för det här..
Ja, har varit inne på det tidigare att han efter att det blev känt att LW försvunnit nog varit något nervös avs att befatta sig med något som haft med mordet att göra; att det skulle ses som graverande om något par skor som han brukade ha plötsligt försvunnit.
Vill också minnas att de tagna skorna fanns ute i bygden, på nåt som slutade på -torp.
Hur han tänkte lär vi aldrig få klarhet i. Frågan är om någon klarhet alls kring skorna lär infinna sig.
Citat:
Om det fanns en planering så borde han ju bara ha kunnat ta med sig en rygga med extra skor/ombyte. Och mordvapen.
Han har ju uppgett att han var ute och cyklade till/från träning så det blir inget märkligt i sammanhanget.
Kanske?
.