2020-02-21, 18:50
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Att skydda Lena W:s rykte har under snart två års tid varit av allra högsta prioritet för dem som i tråden ondgjort sig över de Lena-kritiska inlägg som postats här. Ideliga och obefogade anmälningar för att försöka framkalla avstängningar.
Nu, i och med stämningsansökan, har 'The two faces of Eve' (läs: Lena Wesström) blivit offentligt material. Det går inte längre att sopa Lenas katastrofala omdömeslöshet under mattan.

Ang ditt avslutande stycke: Det var ju inte en gift man vilken som helst som Lena hade en sexuell relation med. Det var en man hon själv hade vigt! Det är ett oerhört brott mot kyrkans fundament och det vet alla kristna. Att trådens Örebroare hellre ville skuldbelägga SD (för att han var otrogen iom att han var gift), visar hur viktigt man ansåg det vara att försöka upprätthålla chimären av att Lena var Örebros välmenande lilla ängel. Nu har bubblan spruckit och det är nog ingen alltför djärv gissning att mer av illaluktande material kommer att sippra fram.

Kontot Schazz har visat sig vara på rätt sida om Sanningen.
Det är bra att det nu har tydliggjorts.
Vältaligt, Tack .
Då materialet vi fått hittills bygger på LWs uppfattning om sina överskattade privilegier är jag övertygad att även det som några lagt misstänkt mycket energi på att dölja kommer vädras ut.

Det finns en hel del som vi kommer ha anledning att återkomma till.
Citera
2020-02-21, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Ja just det helt rätt, geocache var det som skickades. Jag antar att jag inte riktigt fattat vad som är konstigt med chattloggen, orkar du förklara?

Jag finner inget konstigt med den.
Han har haft tid på sig att mörda LW och ta sig hem igen till chatten där han skriver till henne igen.
Citera
2020-02-21, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det är lätt att ryckas med dom som finner njutning i äcklandet och förbise att scenariot de facto förutsätter en sexualmasochist.

Även brottsoffret har i hög grad spelat med och njutit av förnedringen då hon med hjälp av hot-hullingarna fick honom ohjälpligt fast i sadist-knulladet av henne.

Men Johan, kolla Lenas sista chatt med Stefan innan hennes död. Hon bjöd in honom och hade bakat kaka till honom. Hon hade skickat ett hjärta åt honom. Hon var kär i Stefan, fortfarande efter 6-7 år. Hon visste enligt polisanteckningar att han hade psykopatbeteende, men inget lyckades när hon skulle frigöra sig från honom.

Hon kanske var hans slav för hon bar en på en inre känslomässig korruption som antagligen förtärde henne inuti. Kanske hyste hon en dröm och förhoppning om att just hon en dag skulle lyckas reparera honom? Hjälpa, rädda och hela honom? Bara hon inte gav upp honom? Hon skulle i så fall inte vara den första kvinnan i historien att attraheras av en trasig människa. Kanske fanns det saker inom henne själv, trasiga partier som gjorde att hon identifierade sig med honom?

Så ja, hon kanske förväxlade maschosism med kärlek, men det kanske var hennes sätt att vara av betydelse, och ett slags hjälp till självhjälps- försök i hennes eget liv? Att hon undermedvetet försöker finna en utväg ur egna trauman och sår?
Citera
2020-02-21, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Enligt FUP lämnar LW bostaden 23:20ngt.

Förresten, det där MV skrev om att SD väntade utanför LWs hus. Det kan förstås varit typ 23:02 till 23:23, men det kan också varit så att spår av honom kommit till under tidigare fotograferingsräder. Kanske tidigare samma dag. Nog har vi sett det i FUP redan eller?

Det ska ju finnas ett vittne som sett en person i närheten av brottsplatsen.
Förmodligen stog han redan och väntade på att att hon skulle komma ut.
Citera
2020-02-21, 18:55
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Jag finner inget konstigt med den.
Han har haft tid på sig att mörda LW och ta sig hem igen till chatten där han skriver till henne igen.

Ok då är vi överens, blev lite fundersam efter att ha läst ett antal personer i tråden fundera kring loggen men det finns väl ingen direkt anledning att tro att den manipulerats av SD. Allt stämmer med honom som rökridåutläggande mördare.
Citera
2020-02-21, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Hon kanske inte visste att han var en
psykopat?

Det är dessutom en väldig skillnad på
att leva med en psykopat och att bara
träffa honom ibland när man själv
väljer. LW hade gott om tid för
reflektion och eftertanke mellan
kontakterna. För att behålla makten
över någon som är hjärntvättad så får
man aldrig släppa dem så länge att de
hinner börja tänka själva.
HD levde med honom 24/7 och var
säkert beroende av honom när hon
var sjuk. Hon fick aldrig någon tid till
att avprogrammeras. Det går inte att
jämföra med LW som hade ett eget liv
med egna vänner och barn och ett eget
nätverk.

Naivt, tycker jag.
När nån mördar, som annars levt ett fungerande liv i alla år, vill alla så gärna distansera sig från det, man vill inte tro att en ”vanlig” människa kan göra nåt sånt.
Jag tror att denna SD var säkert som de flesta människor är, små brister men inga allvarliga och definitivt inga som utsatts för yttre press. Men människor kan genomgå personlighetsförändringar, det finns inga garantier i livet. Han kanske var för van vid ett normalt och stilla liv där allt är rakt och aldrig några överraskningar som drar bort mattan under fötterna, hade kanske innan fruns sjukdom aldrig upplevt och hanterat några speciella svårigheter i livet. Tänk på det, innan ni tar för givet att ni är så annorlunda från den här människan.
Citera
2020-02-21, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Ok då är vi överens, blev lite fundersam efter att ha läst ett antal personer i tråden fundera kring loggen men det finns väl ingen direkt anledning att tro att den manipulerats av SD. Allt stämmer med honom som rökridåutläggande mördare.

Nej precis, men han är lurig,
Låtsas och undrar om hon har somnat som hon gjort tidigare.
Citera
2020-02-21, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Men Johan, kolla Lenas sista chatt med Stefan innan hennes död. Hon bjöd in honom och hade bakat kaka till honom. Hon hade skickat ett hjärta åt honom. Hon var kär i Stefan, fortfarande efter 6-7 år. Hon visste enligt polisanteckningar att han hade psykopatbeteende, men inget lyckades när hon skulle frigöra sig från honom.

Hon kanske var hans slav för hon bar en på en inre känslomässig korruption som antagligen förtärde henne inuti. Kanske hyste hon en dröm och förhoppning om att just hon en dag skulle lyckas reparera honom? Hjälpa, rädda och hela honom? Bara hon inte gav upp honom? Hon skulle i så fall inte vara den första kvinnan i historien att attraheras av en trasig människa. Kanske fanns det saker inom henne själv, trasiga partier som gjorde att hon identifierade sig med honom?

Så ja, hon kanske förväxlade maschosism med kärlek, men det kanske var hennes sätt att vara av betydelse, och ett slags hjälp till självhjälps- försök i hennes eget liv? Att hon undermedvetet försöker finna en utväg ur egna trauman och sår?

Nej, hon skickade en emoji i form av en kaka som hade hjärtform.
Citera
2020-02-21, 19:05
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coche
Naivt, tycker jag.
När nån mördar, som annars levt ett fungerande liv i alla år, vill alla så gärna distansera sig från det, man vill inte tro att en ”vanlig” människa kan göra nåt sånt.
Jag tror att denna SD var säkert som de flesta människor är, små brister men inga allvarliga och definitivt inga som utsatts för yttre press. Men människor kan genomgå personlighetsförändringar, det finns inga garantier i livet. Han kanske var för van vid ett normalt och stilla liv där allt är rakt och aldrig några överraskningar som drar bort mattan under fötterna, hade kanske innan fruns sjukdom aldrig upplevt och hanterat några speciella svårigheter i livet. Tänk på det, innan ni tar för givet att ni är så annorlunda från den här människan.
Har du läst de papper från förundersökningen som har publicerats här i tråden?
Du kan väl läsa dem och sedan berätta om du verkligen tycker att hans beteende mot sina närmaste var normalt.
Citera
2020-02-21, 19:10
Medlem
Fasiken.
SD har nog haft fullt upp strax innan mordet och efter mordet.
Jag kan se framför mig hur han har förberett sig.
Han har sedan haft hela natten på sig att göra sig av med mordvapnet, tvätta kläder,
eventuellt varit till jobbet på morgonkröken, och loggat in på LWs mail. Men först skickade han iväg ett meddelade till LW.

Har man kollat under hans sk pool?
Han har kanske gömt mordvapnet där.
Citera
2020-02-21, 19:10
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coche
Naivt, tycker jag.

Har du läst hans GC-loggar?
Har du läst hans digitala kommunikation
med LW, HD och JG?
Har du läst förhören med honom?

”Van vid ett normalt och stilla liv”?
Det säger mig att du inte vet mycket om
honom.
Citera
2020-02-21, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Nej, hon skickade en emoji i form av en kaka som hade hjärtform.

Lena sänder hjärtformad kaka står det i loggen och tre rader nedanför står att hon sänder emoji hjärta. Så du har fel enligt Aftonbladets artikel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in