2020-02-21, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Jag sitter och funderar på en fråga som stör mej.Om vi nu går ut i från att LW blev mördad för att hon hotade med att avslöja förhållandet hon och SD hade.Varför lät han då HD leva när hon ville skiljas?.Om nu SD är den psykopat han framträder som och att man aldrig ska hota en psykopat om man inte vill dö.Så måste väl en skilsmässa uppfattas som ett hot av det grövre slaget.Och i SDs värld så måste väl det hotet vara det mest kränkande hot han vill uppleva.

Det verkar inte bättre än att HD höll på att eventuellt stryka med för egen del när hon 2010 mådde sämre psykiskt. När hon våren 2018 fick kännedom om otroheten så menar uppgiftslämnare i tråden att Stefan skulle få en ny chans av Hanna? Om han bröt all kontakt med Lena. Nu lyckades inte detta och kanske fick Hanna nys om detta genom Lena?

Kanske därför att han svek löftet till Hanna fick hon fri passage till skilsmässa och frihet? Lena kanske rådde för skilsmässan enligt Stefans matematik, och passerat en gräns och därför måste bestraffas som slutgiltig hämnd. Lena kanske symboliserade den som gjort uppror mot regelverket och måste slutgiltigt underordna sig maktapparaten? Att hon blev mosad och krossad speglar att han vill ha sista ordet och en markering att hon aldrig lyckades få övertaget och besegra honom.
Citera
2020-02-21, 15:45
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Det står att han tolkade det som en inbjudan.

Hur skulle han annars tolka det?
Citera
2020-02-21, 15:45
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Jag tolkar det som att han är i Viken och att hon reagerar på detta eftersom klockan är så mycket - "oj, vad sent du är där ute".

När hon sedan sänder en geocachelogg så är det kanske den hon strax ska sätta upp som åsyftas, dvs den vid planket. Då är det ju möjligt att han förstår att hon ska dit och rigga upp den. Särskilt om de kanske pratat om att göra det vid något tidigare tillfälle?

Du har nog rätt.
Visserligen inte så långt till Viken och hem igen, men LW förstår alltså att han inte är på väg hemåt.

Känns ändå som att eftersom det verkar finnas inslag av planering i mordet med ev en generalrepetition före, kan idén med cahen från början kommit från SD.

Hans kyla redan efter några timmar; gå in på mailen med inloggning, skriva mess, låtas vara orolig...

"Han vet om han är skyldig", klingar i mitt huvud.
Citera
2020-02-21, 15:47
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bravegirl
Efter mordet höll de dock ihop i vått och torrt. De skulle ju också åkt till USA. Så det är något som inte stämmer här.

Tänk 20 års kontrollerande äktenskap...och säkert en del hot under tiden.
Citera
2020-02-21, 15:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenrasande1
Har du anmält?

Nej.
Jag tyckte inte att det var något att anmäla. Inga hot, bara väldigt obehagliga, otydliga och obegripliga anklagelser som jag aldrig begrep.
När jag senare fick höra att andra drabbats så mycket värre, kändes det inte aktuellt. Jag var kanske mest rädd att min pm- box hade kapats och att min identitet hade avslöjats.

Nu när jag fick syn på mitt inlägg, tycker jag att det blir mer begripligt.
Jag tror att det finns samband med de andra hoten.

Nu sitter han där han sitter och han kan inte göra något.
Och jag hoppas att han åker dit.

Han är en samhällsfara!
HD och barnen borde flytta och skaffa ny identitet.
Citera
2020-02-21, 15:55
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alamos
Hennes blod fanns på insidan av hans skor vilket han inte kan förklara.
Det är ett tekniskt bevis som tillsammans med allt övrigt kan undanröja rimligt tvivel.

Det är inte heller det enda tekniska beviset och sammantaget ser det mörkt ut för honom även om varje bevis i sig inte är tillräckligt.

Mja, om inte Hiding kan tidsbestämma när blodet avsattes så vete fan om det har något större bevisvärde egentligen, de har ju haft ett krångligt förhållande och spenderat mycket tid tillsammans jagandes dessa eländiga cashar också så jag tror inte att det kan ses som ett egentligt "bevis" för att MGM har mördat henne om det inte går att knyta det i tid till mordet.

Backman lär väl hävda något sådant i alla fall.
Citera
2020-02-21, 15:57
Medlem
IWannaBeSedateds avatar
Har huvudförhandlinsplanen men pga teknikresistens klarar jag inte av att ladda filen...

Jag gör såhär istället:

Sakframställan ca 6 dagar

Målsägandeförhör ca 1 dag
Ulf 2 tim
Noa 40 min
Aron (video) 2 tim 20 min

Förhör med Stefan ca 3 dagar

Vittnesförhör ca 7 dagar
P*ontus H*ansson 30min
E*melie L*ammgårds 30 min
J*ohan D*ahl 30 min
M*ats Ö*hman 30 min
G*öran S*chwartz 2 tim plus syn
D*aniel W*iberg 1 tim
S*tefan N*yström 30 min
A*ndre J*ansson 1 tim
J*ohan E*riksson 1 tim
P*eter W*ickström 30 min
A*lexandra L*asarevic 2 tim
A*nneli W*atter 1 tim
R*oger S*amuelsson 1 tim 30 min
V*ivecka E*nander 1 tim 30 min
J*udit-K*ornelia Z*ascko 15 min
J*esper v*on S*chantz 30 min
J*enny F*oley 1 tim 30 min
K*arin H*elmrich 1 tim 30 min
F*redrik R*oos 2 tim
C*hristian v*on B*ennigsen-M*ackiewicz
1 tim 30 min
K*enneth J*ohansson 1 tim
A*nders L*indström 1 tim
G*erald G*ray J*r 2 tim
M*arika Ö*revall S*ernsköld 30 min
S*tefan A*lbinsson 1 tim
J*onas S*ahlén 1 tim
H*anna D*avidsson 15 min
A*nette S*tröm 30 min
H*elena Å*ström 1 tim 30 min
M*aria N*ilsson 30 min
K*enneth N*ilsson 30 min
J*immy H*olmquist 30 min
J*örgen J*ohansson 1 tim
M*ats L*arsson 1 tim 30 min
T*ommy T*heorén 30 min
J*oakim S*jöberg 30 min
T*herese B*oman 1 tim
E*mma E*kman 15 min
S*tefan R*amström 30 min
T*ina E*denvik 30 min
F*redrik H*endeberg 30 min
M*attias L*undell 15 min
A*ndreas M*arklund 1 tim
T*omas A*ro 15 min
R*ikard P*aulsson 15 min
P*er M*oritzen 1 tim

Försvarets vittnen 20 min/styck ca 1 dag

Plädering 2 dagar

Totalt: 20 dagar

Hälsningar från en läsande icke-postare. Meddela mig om jag gjort något fel!
Framförallt är jag rädd för att ha maskat fel, hoppas det är okej?
Citera
2020-02-21, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Är intressant vad du skriver om att skydda Lw:s rykte. Tidigare trodde jag H blev sjuk 2012, men nu syns det vara 2010, då LW fortfarande var gift med UW.

Stefan hävdar enligt Aftonbladets utdrag från Fup att de båda övade påtryckning och bedrev utpressning gentemot varandra. Om hon avslöjade affären för Hanna, skulle han avslöja för människor att pastor Lena haft ett sexuellt förhållande med en gift man. Detta symboliserade av att Stefan sagt något i stil med: Dör jag, så dör du med. Båda skulle dras med om hoten genomfördes.
Att skydda Lena W:s rykte har under snart två års tid varit av allra högsta prioritet för dem som i tråden ondgjort sig över de Lena-kritiska inlägg som postats här. Ideliga och obefogade anmälningar för att försöka framkalla avstängningar.
Nu, i och med stämningsansökan, har 'The two faces of Eve' (läs: Lena Wesström) blivit offentligt material. Det går inte längre att sopa Lenas katastrofala omdömeslöshet under mattan.

Ang ditt avslutande stycke: Det var ju inte en gift man vilken som helst som Lena hade en sexuell relation med. Det var en man hon själv hade vigt! Det är ett oerhört brott mot kyrkans fundament och det vet alla kristna. Att trådens Örebroare hellre ville skuldbelägga SD (för att han var otrogen iom att han var gift), visar hur viktigt man ansåg det vara att försöka upprätthålla chimären av att Lena var Örebros välmenande lilla ängel. Nu har bubblan spruckit och det är nog ingen alltför djärv gissning att mer av illaluktande material kommer att sippra fram.

Kontot Schazz har visat sig vara på rätt sida om Sanningen.
Det är bra att det nu har tydliggjorts.
Citera
2020-02-21, 16:00
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Jag ber så mycket om ursäkt för att jag är läsningsobegåvad.Jag rättar in mej i ledet.LW var en egoistisk jävla subba som hade bara en tanke i livet,Att få smaka på SDs supersalami.
Det skall bli spännande att se hur det eventuella motivet kommer att läggas fram, men jag tror nog att åklagarsidan kommer att försöka undvika i det längsta att misskreditera brottsoffret, även om ett sådant förfarande naturligtvis skulle kunna vara ett billigt sätt att nå framgång i domstolen. Ett karaktärsmord på SD kommer vi dock garanterat att få se, och man kan av det som redan har kommit ut från fupen ana att det kommer att kunna bli av episka proportioner. De två läkarna i da Costa-fallet kommer kanske att framstå som riktigt snälla och trevliga i jämförelse med den här grisögde lögnaren och potentielle barnamördaren SD. Ateist är han visst också.
Senast redigerad av Draifos 2020-02-21 kl. 16:15.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är inte jag som har råkat värst ut i denna tråd eller i detta brott!
Människor har blivit hotade, på riktigt!
Och en människa har fått pynta med sitt liv...

Visserligen gjorde jag mig inte varken förtjänt av det, eller mådde bra av det, men när man ser vilken enorm förödelse som en enda person har fört med sig, förutom allt som L*ena fått utstå och förlorad framtid, så känns det som en droppe i havet!

En vedervärdig människa har förstört så mycket runt om sig så det är ofattbart.

Jag trodde att det var "värre" än det framkommit i tråden fram tills @Puttenots inlägg med delade bilder från FUP.

Om inte bevisningen räcker till och han går fri, blir jag på riktigt väldigt orolig för alla, särskilt HD och barnen.
Måtte han bli fälld!

Men det är så mycket värre än jag ens kunnat föreställa mig.

Ok! Jag minns att jag var frånvarande ett par dagar bara och på de dagarna hade det hunnit hända väldigt mycket insåg jag. Det var raderade inlägg, hot och konstiga inlägg från nick jag inte kände igen så jag minns att det var turbulent, säkert fler gånger än en men jag förstod aldrig om ni pratade mer om vilka hot som förekom. Att det kan gå så långt övergår mitt förstånd. Och beklagar än en gång.
Citera
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Jag tror HD har levt under konstant hot, och tvingats till denna teater. För att skydda barnen. Hon har nog aldrig tvivlat på vem som mördat LW och inser att familjen svävar i livsfara. Hoppas att relationen med Sillen överlevt detta.

Tror exakt som du! Att hon sedan kanske uttryckt någon gång att hon önskat livet ur Lena när hon fått veta om affären kan man ju förstå. Hade nog jag också känt om jag blivit bedragen. Sedan menade inte HD att hon ville på riktigt att Lena skulle dö, men samtidigt förstår man ju att ÅK ville titta närmare på om HD var inblandad. Som jag skrev för länge sedan i tråden, HD har väntat på att SD skulle plockas in igen så hon kunde känna sig säker. Hon har givetvis misstänkt/vetat med sig att SD mördat Lena men varit rätt för sig och barnens liv och har inte vågat annat än spela med i SD:s spel så länge han var på fri fot! Så skönt det måste vara för Hanna nu, bara en fällande dom kvar!
Citera
2020-02-21, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Vad som är naivt är att tro att man kan
”vinna” mot en psykopat.
Eller att tro att man kan ändra på dem.

Det håller jag också med om. Det sistnämnda tror jag dock är rätt symtomatiskt för en förälskad kvinna som också är känslostyrd, empatisk och engagerad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in