2020-02-21, 14:02
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Inrikesminister Horst Seehofer säger nu i ett uttalande att det största hotet mot Tyskland är högerextremism, "rasism, antisemitism och högerextremism är det största hotet"

Även CDU-politikern och Kanslerkandidaten Armin Laschet utrycker tydligt var hotet kommer ifrån:"fienden står till höger"

Flera höga politiker från CDU, Socialademokraterna och Miljöpartiet ger också AfD en delaktig skuld för terrorattentatet.

Socialdemokrtaterna uttlade också idag att de kräver att det högerpopulistiska partiet AfD ska övervakas av säkerhetspolisen.

Imorgon är det för övrigt val i delstaten Hamburg, blir intressant att se.

Vad säger Greta om det? Jag trodde klimatet var det största hotet?
Citera
2020-02-21, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Då har du dålig läsförståelse och har knappast fördjupat dig i trådar. Tänker inte börja tjafsa med dig dock, för vad jag än säger kommer du vända emot mig med halmdocka på halmdocka på halmdocka.

Trött på allt nu. Det räcker med att jag stångats med inavlade nazist-CP:n hitintills i tråden. Orkar inte ens börja med er vänsterblivna.

Det är inget fel på min läsförståelse. Jag har bara inte sett det. Antar att du gärna hae kommit med exempel ifall det var så vanligt förekommande som du vill ge sken av.
Citera
2020-02-21, 14:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Det är inget fel på min läsförståelse. Jag har bara inte sett det. Antar att du gärna hae kommit med exempel ifall det var så vanligt förekommande som du vill ge sken av.

Nej jag känner bara helt enkelt inte för att skumma igenom buntvis med trådar bara för att fortsätta baita dig. Så jag lämnar walk over till dig denna gång. Kan du inte nöja dig med det?

För jag vet ju även att ni vänsterblivna ÄLSKAR när sådana här attentat av incels och dylikt inträffar. Får ni martyrer och något att fortsätta hålla emot era meningsmotståndare. Gaslighta sönder andra med. Det här älskar ni. Ljug inte. Påstå inget annat. Jag å andra sidan har mått värre än piss senaste dagarna sedan detta inträffade. Jag lider med både offren och alla tyskar som nu trycks ner ännu djupare av sin regim i kollektiv skuld och skam och självhat på grund av en enda psykstörd jävla dåre som aldrig skulle ha fått ha vapenlicens till att börja med. Är inte det empatiskt av mig tycker du? Eller tror du jag låtsas? Jag vet att ni låtsas med erat godhetssignalerande och krokodiltårar över offrena vars lik ni tjänar billiga politiska poänger på. Kan läsa er som en öppen bok. Högerextrema på flashback gör samma sak när det är vänster eller islamisk terrorism säger du? Ja. Det gör dem. Har ni tänkt på att ni vänsterblivna och högerpuckon har mer gemensamt med varandra än ni någonsin kommer att kunna erkänna för er själva eller varandra?

Jag tycker ni alla kan sätta er ner och ta en funderare.
Senast redigerad av torstenferdinand 2020-02-21 kl. 14:20.
Citera
2020-02-21, 14:09
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Vad säger Greta om det? Jag trodde klimatet var det största hotet?

Greta är i Hamburg idag och ska hålla ett tal till folket senare idag.
Det är val imorgon i Hamburg till delstatsparlamentet.

Stor klimatdemonstration pågår just nu också, stora delar av stadens gator är avspärrade.
Citera
2020-02-21, 15:09
Medlem
Svampbob-Patriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Kan du referera detta till sidnummer och dokumentets namn? Den är ju på tyska så lite svårt att copy+paste söka på ditt citat. Jag betvivlar inte att det kan vara ifrån GM, men är det taget ur sitt sammanhang, är det baserat i skevheter från början osv. - lutar mer åt rasism än högerextremistiskt. Givetvis har han rätt dock, och överetablering av avel är högre i vissa kulturer (nämnda) än andra - så där har han rätt. Hans ståndpunkt är inte att dessa är lägre stående till hudfärg eller ras, dock. Lite svårt att tyda men jag vill inte förringa hans motiv, syfte och mål bara för att han tycker "fel" enligt PKister.

Här har du dokumentet på tyska:
https://minfil.com/h0t4L5b5oc/Skript_mit_Bilder_pdf

Samma dokument översatt till svenska:
https://minfil.com/J9v7Labbo4/Skript_mit_Bilder_svenska_pdf
Citera
2020-02-21, 15:13
Medlem
SoCos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
På vilket sätt har kurderna i Tyskland betett sig förjävligt? Kan du länka något?

Håller med, ut med dig. Seså schas!
Annars får du väl motionera i sametinget om hur den inhemska befolkningen ska räddas ...

Då vet jag att du var en äcklig liten lappjävel och svennhatande förrädare.
Citera
2020-02-21, 15:40
Medlem
Vart tog alla rasister och nazister vägen som gapade om muslimer och MENA i början av tråden?
Citera
2020-02-21, 15:42
Medlem
Citat:
Men jag vill fortfarande ha ett svar på min fråga. Vad blir bättre av sånt här? Vad? Exakt vad?

Inte ett jävla dugg är svaret så slipper ni svara mig.
Sitt du på läktaren o vänta tills blattarna står utanför ditt hem o kräver dig på pengar, våldtar, mördar m.m.
Då kommer även du att ändra åsikt!

Vad blir bättre av att bara låta dessa människor begå brott efter brott mot vita med minimala straffvärden? Hårt måste mötas med hårt...
Citera
2020-02-21, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katbalou
Vart tog alla rasister och nazister vägen som gapade om muslimer och MENA i början av tråden?
Här har du en vad du kallar ”rasist”!
Vad hade du på hjärtat neger?
Citera
2020-02-21, 15:45
Medlem
SneakyBeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katbalou
Vi drog på smilbanden när vi fick reda på att det var kolonisatörer som strök med varpå vi fortsatte med våra liv i väntan på nästa incident.
Citera
2020-02-21, 15:52
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svampbob-Patrik
Här har du dokumentet på tyska:
https://minfil.com/h0t4L5b5oc/Skript_mit_Bilder_pdf

Samma dokument översatt till svenska:
https://minfil.com/J9v7Labbo4/Skript_mit_Bilder_svenska_pdf
Ja. Som jag skrev är det i högre grad ett verk av en paranoid schizofren än en högerextremist. Han såg nog snarare en organisk struktur än andra människor och snarare sig själv som ett virus/parasit än som en människa.

I övrigt gällande översättningen så är det en del felsyftningar.

Edit/note: med andra ord är motivet näppeligen högerextremt. Visst är det extremism när man väljer att avrätta flera personer för ett syfte - och lämnar efter sig förklarande kompendium. Men så mycket höger såsom vänster, såsom miljöpartistiskt är det inte, blott ett verk av en ensam galning möjligtvis.
Senast redigerad av GoUoD 2020-02-21 kl. 15:57.
Citera
2020-02-21, 16:25
Medlem
GM paranoid schizofren högerextremist, GoUoD.
Paranoid schizofren extremist, dålig kombo.

Citat:
Ursprungligen postat av Blazaren
Citat:
Men jag vill fortfarande ha ett svar på min fråga. Vad blir bättre av sånt här? Vad? Exakt vad?

Inte ett jävla dugg är svaret så slipper ni svara mig.
Sitt du på läktaren o vänta tills blattarna står utanför ditt hem o kräver dig på pengar, våldtar, mördar m.m.
Då kommer även du att ändra åsikt!

Vad blir bättre av att bara låta dessa människor begå brott efter brott mot vita med minimala straffvärden? Hårt måste mötas med hårt...
Jag ser att du inte har läst vad torstenferdinand tycker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in