2020-02-21, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Om man följer konversationen mellan SD och LW från ab, känns det som att det fattas en del repliker.

T ex hur kommer sig att hon går ut, utan att någon har bestämt träff med henne? Även "Oj sent" hänger i luften.
Eller chattar de via andra kanaler samtidigt?

Kan han ha raderat här?
Via inloggningar han har haft?

Kanske. Kan också vara så att de pratat om cachen förut så när hon går ut vet SD vart hon ska. De bestämmer inte att träffas men han vet om att han kan gå ut och möta upp henne. Och cachen skall placeras där bakom planket.
Citera
2020-02-21, 13:31
Medlem
Bravegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Nej. Fel av mig - det är troligen Sillen!

Tror jag också efter närmare eftertanke
Citera
2020-02-21, 13:34
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Om man följer konversationen mellan SD och LW från ab, känns det som att det fattas en del repliker.

T ex hur kommer sig att hon går ut, utan att någon har bestämt träff med henne? Även "Oj sent" hänger i luften.

Kan han ha raderat här?

Det finns ju tråduppgifter (MV) om att GM ska ha stått utanför hennes hus och väntat. Om det stämmer kan det vara så att kommunikationen slutade digitalt men fortsatte irl, för att inte lämna spår.

Edit: Stämmer ju även hyfsat bra ihop med kvällens cykelturer "på gatan intill mordplatsen".
Senast redigerad av ModestyBlaiser 2020-02-21 kl. 14:00.
Citera
2020-02-21, 13:37
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Med tanke på alla klumpiga förklaringar till saker och ting, skulle han väl kunnat förklara det med mensblod. Sex mao.

"Vårt vanliga sätt att hälsa"; hur bra är den förklaringen när man är ertappad med att stalka och fota LW genom hennes fönster när hon har besök?

Sjukt svar.

Han gör bort sig gång på gång i förhören. Om han vore smart så hade han varit mer tyst än han är i förhören. Att säga det var "vårt vanliga sätt att hälsa på" är rent av sagt jättekorkat (p7:an borde ha fastställt svagbegåvad istället), med tanke på att LW polisanmälde just det beteendet från SD.
Citera
2020-02-21, 13:38
Medlem
Bravegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Efter att HD flyttat från SD och begärt skilsmässa, troligen. Vid tiden för mordet var HD och SD inte ett par.

Efter mordet höll de dock ihop i vått och torrt. De skulle ju också åkt till USA. Så det är något som inte stämmer här.
Citera
2020-02-21, 13:38
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Kanske. Kan också vara så att de pratat om cachen förut så när hon går ut vet SD vart hon ska. De bestämmer inte att träffas men han vet om att han kan gå ut och möta upp henne. Och cachen skall placeras där bakom planket.

Eftersom han ”glömt” mobilen hemma så knackar han på hennes fönster och LW går ut, lämnar dörren öppen, hon vill att SD ska komma in och äta kaka. Istället går de iväg till planket tillsammans?? Spekulation.
Senast redigerad av sommarljum 2020-02-21 kl. 13:39. Anledning: Fråga
Citera
2020-02-21, 13:39
Medlem
Philomenas avatar
Citat:

Kan han ha raderat här?

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Citerar ur din spoiler:
Morgonen efter mordet.

05:51

MT (SD): Morrn. Vad händer? Somnade ifrån igen?

Var "någon" inte inne i hennes mail just då också, om jag minns rätt från förhören?

Citat:

Vad menas med "Du kom inte in."? Känns också aningen lösryckt.

Undrar också, kan han ha försökt locka ut henne någon annanstans först, t ex Viken, och sedan då hon inte kunde pga födelsedagsfixande, bestämde sig för plan B planket? Han lät då anvisning till Viken stå kvar men raderade andra meddelanden som visade att han lockade ut henne hemma istället?
Citera
2020-02-21, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Han ”löser problem”. Som Mirandamirage skrev i ett inlägg tidiagre idag: ” Han styr alla människor och hans idéer kring hur han löser problem påminner mig om Madsen. Hur gör man när man har ett problem? Ja, man delar problemet i mindre bitar.”

Ja det är Madsens egna ord, och vidriga i sitt sammanhang (styckningen av Kim Wall . Och precis som Madsen verkar Stefans inte förstå hur det hans snömos uppfattas av omvärlden. Mundiarré skulle jag vilja kalla det.

Ta bara märkligheterna i det 3:e förhöret. Han kan nog helt enkelt inte hjälpa sig, distanslös som han är. Han verkar inte inse hur hans ord och beteende uppfattas. Vilken normalt funtad person sitter och gör sådana utläggningar vid i ett polisförhör där man är huvudmisstänkt i ett mordfall...

”att han går igång på att spana på folk. Skulle helst vilja blivit polis. SO uppger också att han går i gång på tanken att bli en hjälte. Han ville ta syn på något som han kunde avvärja och därigenom bli en hjälte. Han har också haft tankar på andra hjälteinsatser. Han har en dröm om att få åka på en flight där båda piloterna dör eller blir sjuka så att han får lov att ingripa och rädda planet och bli en hjälte. ”

Uppstår ett litet problem med någon så löser han han det med mord och tycker han är smart och lyckad, sin egen hjälte. Problemlösaren Stefan ser inte att det är hans sätt att hantera sitt liv som är problemet.

Undrar vad förhörsledarna tänkte? Stefan sitter där misstänkt för mord och berättar att han vill bli uppmärksammad som hjälte😳

Går igång på att spana på folk... skulle vilja vara polis... skona oss från tanken😨
Senast redigerad av Meze 2020-02-21 kl. 13:44.
Citera
2020-02-21, 13:41
Medlem
Citat:

Kan han ha raderat här?

Jag tolkar det som att han är i Viken och att hon reagerar på detta eftersom klockan är så mycket - "oj, vad sent du är där ute".

När hon sedan sänder en geocachelogg så är det kanske den hon strax ska sätta upp som åsyftas, dvs den vid planket. Då är det ju möjligt att han förstår att hon ska dit och rigga upp den. Särskilt om de kanske pratat om att göra det vid något tidigare tillfälle?
Citera
2020-02-21, 13:43
Medlem
Citat:

Citerar mig själv för att visa vilket inlägg som fanns på JGs mobil.

Och nu klickar en till pusselbit ner.
Jag anar att detta kan på något sätt ha att göra med att jag fick mycket, mycket obehagliga pm förra julen.
Exakt hur det har gått till, vet jag inte. Men det har säkert gått i flera led. Några gånger har jag trott att mitt konto har blivit kapat.

Tyvärr har skuggor fallit över några tråddeltagare genom detta, då den obehagliga skribenten kastat ut anspelningar. Det kanske ingick i spelet, att skapa misstankar om andra skribenter som grävde?

Det är vad jag har kommit fram till hittills.

Och jag är mycket övertygad om att SD har ett finger med i det spelet!

Har du anmält?
Citera
2020-02-21, 13:54
Medlem
Bravegirls avatar
Citat:
Nej ditt på stående stämmer ju inte. Hon kan fortsatt ha avsett att lämna honom. Däremot håller jag med om att hon inte kommit riktigt så långt i den processen som jag tidigare trott. LW skulle dessutom ha kunnat erbjuda fika ändå.

Däremot låter det ju onekligen som att de stämmer träff för att sätta ut en cache.

Om det nu är en födelsedagsgömma till sonen så bör den vara registrerad för inskick eller redan inskickad till en reviewer för granskning och godkännande. Det går ju att kolla för dem som har inblick
Citera
2020-02-21, 13:55
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Jag tror att han försökte ställa sig in hos Springare, trodde kanske han skulle få sympatier om han sa att han ville vara polis och hjälte. Manipulativ Mr Nice.

Nu ligger jag svårt långt efter här ser jag. STORT TACK alla ni som fixar detta!!!

Och ovan här så tror jag "flashbackfollower"träffat fullständigt rätt. Enligt info från folk som känner honom, så stämmer det perfekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in