Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-21, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Att anmäla någon med falska uppgifter är ett brott. Hade du över huvud taget kontaktat dem så hade de informerat dig om det tämlighet omgående.

Det är ju polisens sak att kolla upp om tips är riktiga. O nä polisen informerar inte om sånt varken när man pratar med dom eller skriver till dom.
Citera
2020-02-21, 13:09
Medlem
Citat:
Det är inte det de menar alls. Alla drömmare tolkar in sina fantasier i sådant här.

Det är jag och andra som pekat på vilka saker man borde ha gjort tidigare direkt till PU. Problemet var att det satt folk i PU som vägrade som bet sig fast. PU gör presis drt jag propagerat för i 25 år oc fantiserar inte ihop sagor.

Ja, det är perfekt så de blir klara nån gång!
Citera
2020-02-21, 13:11
Medlem
RuneRusks avatar
SE avfördes på ett tidigt stadium både som GM och som vittne. Sannolikt kom han ut från porten efter att mordet hade skett. Han stämplade ut 23:19 och samtalade därefter med väktarna om sin kommande semester ett par minuter.
Hans vittnesmål stämmer inte heller. Han påstår sig bara höra ett skott när han kommer ut på Sveavägen, vilket är logiskt eftersom han bara ser en skjuten person. Han påstår att han hjälper till att vända OP i framstupa sidoläge. Därefter har han frågat åt vilket håll GM försvann och om signalement. Det är efter detta han säger att han ser en siluett stå och se mot Sveavägen (LJ) på fel sida om barackerna. Enligt SE har det då gått 15-20 sekunder efter att han hört skotten.
Bara att konstatera att han var en knäppgök som sökte uppmärksamhet och genast avfördes från utredningen.
Citera
2020-02-21, 13:17
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Men läs. Kollade du bara bilderna? Det står att han parkerade norr om korsningen.

FUP 294.Tredje stycket. Han säger det också i förhöret innan. Men då uttrycks det att han stannar "framför de två andra bilarna", vilket är norr om korsningen

Det är ju märkligt, för jag läser följande ur FUP 297:
"Jan-Åke Svensson körde Sveavägen norrut. Vid korsningen med Tunnelgatan stannade han för rött ljus, i det vänstra körfältet.
Svensson hörde ett skott och såg 3 personer på trottoaren vid den östra korsningen Sveavägen-Tunnelgatan. Ytterligare ett skott smällde..."

http://www.itdemokrati.nu/page36q.html
Senast redigerad av kato85 2020-02-21 kl. 13:20.
Citera
2020-02-21, 13:30
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Men snälla, din källa är ju ditt eget inlägg och det finns ingen källa där heller.

Du missförstår, MOPspanaren trodde inte att det fanns några nya tekniska bevis, när jag sa det till honom. Nu vet han att det är sant, eftersom KP bekräftar det.

källa: https://www.svd.se/palmeaklagaren-vi-borjade-fran-borjan
Citera
2020-02-21, 13:32
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 86spanare
I had another post with a question.

If PU received the S&W - and found that "efterlevande" had it for 34 years, holding it in secret.
Could they "efterlevande" be prosecuted?
Is that the "åtal" KP might be talking about?
Just curious if that is possible
Thanks for the reply

Nej du kan inte bli åtalad för mordet bara för att du haft GMs vapen i din ägo under åren.
Möjligt att man kan bli åtalad för skyddande av brottsling dock, beror på om man varit medveten om vapnets existens. Kan ju ha legat på vinden som man inte kollat på 34 år.
Citera
2020-02-21, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Man har förhört mannen på cypern som gjort bort sig.

Är det Bertil Wedin du syftar på och på vilket sätt har han gjort bort sig?
Citera
2020-02-21, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Lätt som en plätt

Åklagaren Peterson säger i princip bara en sak. Att han gått tillbaka till mordplatsen.
Och vem fanns där? Jo Stig Engström.
Stig var narcissist, palmehatare, aktiv pistolskytt, och moderat på den yttersta svartblå högerkanten.
Chansen att han med den profilen träffat likasinnade poliser är uppenbar.

Stig blev polisgruppens verktyg. Fick känna sig viktig, om än i en liten krets.
Poliskopplingen förklarar också att i princip allt gick fel i utredningen redan från de första minuterna.

Om jag ska förstå ditt resonemang så behöver jag fråga om du menar att det enbart är en slump att Palme skulle bli skjuten just utanför Skandiahuset (där Stig jobbade) och att Engström fått i uppdrag att skjuta Palme varhelst han än skulle få möjlighet?
För annars måste man ju fråga sig hur poliserna i förväg kunde veta att Palme skulle passera Skandiahuset den 28 februari.
Senast redigerad av Thatsnotmyname 2020-02-21 kl. 13:37. Anledning: felskrivning
Citera
2020-02-21, 13:43
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Läs mina läppar. Det är inte en person och CA är avskriven 100% för 15år sedan trots otaliga böcker av Den som själv kallar sig den store dansken med bakgrund att för skojs skull som experiment sprida desinformation.

Finns inte med på kartan.

Hur vet du att han är avskriven? Nej det vet du inte, du bara kommer med massa svammel som vanligt.
Annars får du bara ta och presentera denna uppgift på forumet. Men det kan du inte.
Senast redigerad av kato85 2020-02-21 kl. 13:47.
Citera
2020-02-21, 13:44
Medlem
Det allra största problemet med SE är väl ändå Lisbets vittnesmål. Att man inte kan vara hundraprocentigt säker på att det var CP hon såg är en sak.

Däremot bör man väl med mycket hög grad av säkerhet kunna utesluta att det var SE hon såg.

Det finns ju inga likheter alls mellan SE och CP.
Citera
2020-02-21, 13:49
Medlem
Citat:
Redan efter 25år hade jag mycket klart för mig. Framför allt vad ett kompetent PU skulle följa upp för att nå fram. Det satt hårt inne men med ett nytt team gjordes precis det jag och andra föreslagit. Jag var säker på att de skulle nå fram relativt snabbt med rätt fokus. Eftersom vi externa inte har tillgång till resultaten av de efterforskningar och kontroller de har makt att göra.

Utgår man från mordplatsen och iakttagelser av personer i ett område kring OP och en korrekt teknisk analys finns inte många möjliga resultat och det KP säger när han mumlar lite i skägget utan att vara för specifik överenstämmer helt med min uppfattning. Mindre konspiration av personer med enkel tillgång till specifika vapen och kommuikationsmedel som kunnat agera utan att aktivt stoppas både med övervakning och själva aktionen. Inte förvånad ön de har en stor hand med i att vilseleda utredningen och media. Detaljerna har nog PU bäst förutsättningar att delge och det är inte meningsfullt att spekulera utan mer på fötterna.
Intressant. Det vore verkligen sensationellt om det du säger stämmer. Men hur kan du ha en sådan insyn i PU?
Citera
2020-02-21, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Hur vet du att han är avskriven? Nej det vet du inte, du bara kommer med massa svammel som vanligt.
Annars får du bara ta och presentera denna uppgift på forumet. Men det kan du inte.

Med CA är det så att det var vapnet PU var intresserade av. Dag Andersson sa det till mig. O det kan jag inte bevisa såklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in