2020-02-21, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storm90
Har varit i Thailand många ggr och det där med skor inomhus samt att en del (40%??) går runt med munskydd är regel där. Men det ät alltså så att 100% gör det nu samt atr jag förbäntas göra det som turist? Om jag vad grundar du det på? Bor du där?😊

Cebu City. Faranger och Foreigners är ju obegripliga så de gör som de vill bara de betalar 🤣
Citera
2020-02-21, 10:06
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Ja, det minst troliga är att det inte rör sig om lik. Men för vissa här blir det minst troliga lätt en sanning, som man refererar till längre fram (i stil med "det har vi ju sett i tråden hundratals gånger för länge sedan, avklara, jag är ingen bibliotekarie som plockar fram länkar").

Din twitter-länk går till en tjej som rapporterar om bostadsbristen i Shenzhen.
Om vi tänker oss att hon stulit filmklippet och använder det för att rapportera om akut bostadsbrist, är det inte då underligt att hon väljer ett klipp från Wuhan, med döda på gatan?

Det mest troliga är helt enkelt att detta klipp visar inte lik på gatorna.
Citera
2020-02-21, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Irrelevant. Det är nämligen lättare för WHO och alla inblandade att göra på det sättet. Sådana som du skulle troligen inte kunna tolka informationen annars (det blir för abstrakt). Alla smittade med SARS-CoV-2 är presumtiva COVID-19 fall. Man behöver dessutom inte göra denna särskiljning (mellan smittade med SARS-CoV-2 och de med COVID-19) när det kommer till det statistiska underlaget. Har du fattat det eller inte?

Jag har fattat virusnamn och sjukdomsnamn ja men tydligen har du inte fattat sjkudomsdefinitionen. COVID-19 är sjukdomen och inkluderar de som insjuknat oavsett om det är hosta, feber eller lunginflammation. Sluta sprid lögner.
Senast redigerad av TAD2 2020-02-21 kl. 10:09.
Citera
2020-02-21, 10:09
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Inte sant

According to WHO, based on analysis of 44,000 cases of COVID-19 in Hubei province, around 80% of patients only have a mild form of the disease, 14% developed more severe disease such as pneumonia, 5% have critical disease, and 2% of cases are fatal. (http://weekly.chinacdc.cn/en/article/id/e53946e2-c6c4-41e9-9a9b-fea8db1a8f51) genom wiki.

Kan du vara vänlig och definiera begreppet sjukdom mer ingående för mig?
Citera
2020-02-21, 10:09
Medlem
Ett träffande inlägg som våra politiker borde ta till sig, alla uttalanden och beslut som kommer från våra myndigheter handlar i grund och botten bara om politik vilket är förödande i långa loppet.

"The problem the world faces is that we have BUREAUCRATS and POLITICIANS trying to solve this problem, not SCIENTISTS and DOCTORS, ie. EXPERTS"

https://www.reddit.com/r/Coronavirus/comments/f76llc/the_problem_the_world_faces_is_that_we_have/?utm_medium=android_app&utm_source=share
Citera
2020-02-21, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Den genomsnittliga ökningstakten för hela välden är nu nere på 1.6%/dag baserat på de senaste 5 dagarna.

För världen utanför Kina är ökningstakten på samma sätt 13.7%/dag.

Om trenden håller i sig så kommer det vara fler smittade utanför Kina än inom Kina redan i slutet av mars månad.

Matematiskt ohållbart att räkna procent på ökningstakten. När det fanns en smittad och han smittade tio personer samma dag var ökningstakten 1000 procent. När det finns 75 000 smittade och det tillkommer 10 smittade till under dagen blir ökningstakten 0,013% (om jag satt decimalkommat rätt).
Citera
2020-02-21, 10:13
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
https://www.youtube.com/watch?v=6o-JiIp15_k
Farligt enkelt att bygga en egen sanning.
Citera
2020-02-21, 10:17
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Här ovan har vi kanske den nya superspridaren. Du är väl medveten om att du kan känna dig helt frisk men ändå bära på viruset?
I så fall är även du smittad.
Krävs att man utsätts för smitta för att bli smittad.
Citera
2020-02-21, 10:18
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Farligt enkelt att bygga en egen sanning.

Ja. ursäkta för dubbelpost men jag klippte in fel i svaret till dig och för enkelhetens skull tar jag om det.

Källan- denna uppenbara dyngspridare på Youtube- hänvisads det som sagt till häri tråden i förrgår (då rörde det sig om krematorier).

Ja, så här enkelt är det att skapa falska nyheter.

https://www.youtube.com/watch?v=6o-JiIp15_k
Senast redigerad av farbror Sven 2020-02-21 kl. 10:23.
Citera
2020-02-21, 10:19
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Jag har fattat virusnamn och sjukdomsnamn ja men tydligen har du inte fattat sjkudomsdefinitionen. COVID-19 är sjukdomen och inkluderar de som insjuknat oavsett om det är hosta, feber eller lunginflammation. Sluta sprid lögner.

Sluta använd argumentationsfel, du framstår som enfaldig.
Citera
2020-02-21, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Denna video ser ut som män som dragit sig undan från sina familjer - för dom vill inte smitta ner sina familjer.
Nyligen i tråden var det om en man som begick självmord av den anledningen. Att han inte ville ligga och dö på gatan.
Så det här är alltså mycket troligt sådana män (och kvinnor) som bokstavligen ligger och dör på gatan.
För den som har svårt att förstå detta, kan jag tipsa om att se på alla videor m.m. där människor säger att dom inte kan få plats på sjukhuset, för det är fullt.

Det är utegångsförbud - och affärerna är stängda.

https://twitter.com/search?q=wuhan%20dead&src=typed_query

Tror inte detta är filmat i Wuhan utan i en annan stad utan utegångsförbud. I Asien sover många arbetstagare på gatan. De har inte bostad ännu.
Citera
2020-02-21, 10:21
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
I så fall är även du smittad.
Krävs att man utsätts för smitta för att bli smittad.

Hur vet du att du inte blivit utsatt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in