2020-02-20, 19:17
Medlem
Idpentzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Det sjuka är att idioten inte har fel om en del aspekter kring överstatligheten, singularitet och sådana där grejer. Men när man går ut och skjuter ihjäl tio helt oskyldiga människor så får det hans åsikter att se fula ut pga att det nu sammankopplas med terrorism.

Men det här får fan inte fortsätta. Det är just sånt här som leder till strängare lagar och förbud och övervakning. Dessa sjuka incels och andra psykopater måste stoppas. För ju mer det här händer desto mer överstatligt och övervakat kommer ju samhället bli. De han säger sig motverka är ju de enda som vinner på detta.

Så är det. Det är inte fel att vara kritiskt tänkande och ha intresse för konspirationsteorier så länge man kan ha kvar fötterna på jorden.

Likväl som jag tycker att rätten till privat vapenägande är en självklarhet och en grundpelare när det kommer till att kunna få försvara sig så kommer min åsikt ses ur ett mycket mer radikaliserat och extremt perspektiv när dårar med vapenlicens springer runt och skjuter folk.

Det drabbar oss alla negativt med mer överstatlighet och överförmynderi som vi inte behöver.
Citera
2020-02-20, 19:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Idpentz
Så är det. Det är inte fel att vara kritiskt tänkande och ha intresse för konspirationsteorier så länge man kan ha kvar fötterna på jorden.

Likväl som jag tycker att rätten till privat vapenägande är en självklarhet och en grundpelare när det kommer till att kunna få försvara sig så kommer min åsikt ses ur ett mycket mer radikaliserat och extremt perspektiv när dårar med vapenlicens springer runt och skjuter folk.

Det drabbar oss alla negativt med mer överstatlighet och överförmynderi som vi inte behöver.

Precis. Det är därför jag ser dessa terrorister som inget mer än nyttiga idioter åt staten. Allt de gör främjar bara det de påstår sig motverka.
Citera
2020-02-20, 19:24
Medlem
BAB7s avatar
Manifestationer mot rasism och främlingsfientlighet i över 50 städer runt om i hela tyskand i kväll

Mer än ett femtiotal manifestationer idag och under kvällen runt om i hela tyskland, i Hanau har förbundspresidenten hållit tal, i många andra städer runt om i landet, Berlin, Hamburg, Köln, Frankfurt, München och över 50 andra städer hålls också manifestationer för offren i terrorattentatet.

På riksdagshuset i Berlin vajar flaggorna på halv stång, och politiker har hållit tal vid Brandenburger Tor och människor har där bildat en människokejda som en symbol för kärlek och solidaritet och mot hat och rasism.
Runt om i Berlin har också flera andra manifestationer ägt rum till stöd för offren i terrorattenttet.
I Hamburg har det först hållits en manifestation, och under kvällen ska en större demonstration mot rasism dra igång, osv.
Senast redigerad av BAB7 2020-02-20 kl. 19:26.
Citera
2020-02-20, 19:26
Bannlyst
Citat:
Det sjuka är att idioten kanske inte ens har fel om en del aspekter kring överstatligheten, singularitet och sådana där grejer. Men när man går ut och skjuter ihjäl tio helt oskyldiga människor så får det hans åsikter att se fula ut pga att det nu sammankopplas med terrorism.

Men det här får fan inte fortsätta. Det är just sånt här som leder till strängare lagar och förbud och övervakning. Dessa sjuka incels och andra psykopater måste stoppas. För ju mer det här händer desto mer överstatligt och övervakat kommer ju samhället bli. De han säger sig motverka är ju de enda som vinner på detta.
Men för helvete. Det enda du gör är ju att raljera och kalla han för psykopat?

Anledningen till att han till slut fick en psykos beror på flera år av ensamhet och eremitliv. Verkar som att han inte varit med någon kvinna alls heller.

Nu när incels ökar i samhället så kommer sådana här typer av dåd bara att öka. Till slut slår det slint i skallen om man levt som en ensam grabb utan fitta.
Citera
2020-02-20, 19:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Manifestationer mot rasism och främlingsfientlighet i över 50 städer runt om i hela tyskand i kväll

Mer än ett femtiotal manifestationer idag och under kvällen runt om i hela tyskland, i Hanau har förbundspresidenten hållit tal, i många andra städer runt om i landet, Berlin, Hamburg, Köln, Frankfurt, München och över 50 andra städer hålls också manifestationer för offren i terrorattentatet.

På riksdagshuset i Berlin vajar flaggorna på halv stång, och politiker har hållit tal vid Brandenburger Tor och människor har där bildat en människokejda som en symbol för kärlek och solidaritet och mot hat och rasism.
Runt om i Berlin har också flera andra manifestationer ägt rum till stöd för offren i terrorattenttet.
I Hamburg har det först hållits en manifestation, och under kvällen ska en större demonstration mot rasism dra igång, osv.
Vad hjälper dessa manifestationer? De döda kommer knappast återuppstå och framtida dåd kommer inte bli ogjorda bara för man säger "thoughts and prayers" och bildar mänskliga mur.
Citera
2020-02-20, 19:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte
Men för helvete. Det enda du gör är ju att raljera och kalla han för psykopat?

Anledningen till att han till slut fick en psykos beror på flera år av ensamhet och eremitliv. Verkar som att han inte varit med någon kvinna alls heller.

Nu när incels ökar i samhället så kommer sådana här typer av dåd bara att öka. Till slut slår det slint i skallen om man levt som en ensam grabb utan fitta.

Jag är också "en ensam grabb utan fitta". Inte fan är det en ursäkt att skjuta ihjäl tio för mig helt okända, oskyldiga människor. Jag är också stundtals jävligt deprimerad och ensam och har snöat in mig på allt möjligt mellan himmel och jord online. Fortfarande ingen ursäkt.

Det han gjorde främjar bara de han såg som sina motståndare och sinkar bara de bland oss "foliehattar" som inte ser våld som en lösning.
Citera
2020-02-20, 19:32
Medlem
selvovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Akilov är ju inte jämförbart med det här dådet. Det är lite av poängen. Som flög dig helt förbi.

Poängen är att GW inte pratar om utländska terrorbrott i sina program, vilket gör din ursprungliga poäng helt orimlig. Att han dessutom sätter det mest jämförbara svenska brottet i just det perspektiv du hävdade saknades motbevisar ju din ursprungliga tes ytterligare.
Citera
2020-02-20, 19:32
Medlem
Svampbob-Patriks avatar
Här har ni hans tokerier på svenska: https://minfil.com/Dd218cb2od/Skript_mit_Bilder_svenska_pdf
Citera
2020-02-20, 19:33
Bannlyst
Citat:
Jag är också "en ensam grabb utan fitta". Inte fan är det en ursäkt att skjuta ihjäl tio för mig helt okända, oskyldiga människor. Jag är också stundtals jävligt deprimerad och ensam och har snöat in mig på allt möjligt mellan himmel och jord online. Fortfarande ingen ursäkt.

Det han gjorde främjar bara de han såg som sina motståndare och sinkar bara de bland oss "foliehattar" som inte ser våld som en lösning.
Klart det inte är en ursäkt. Däremot måste man ur objektiv mening se faran med att andelen incelpojkar bara ökar och ökar.
Citera
2020-02-20, 19:35
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:

Vad oväntat att vänstern ska samla politiska poäng på en tragisk händelse. Thats how they roll...
Citera
2020-02-20, 19:35
Medlem
islamcultofdeaths avatar
Citat:

Var är manifestationerna när svenskar urineras på och i munnen samt rånas, misshandlas under tortyr- och förnedringsmetoder?

Var är manifestationerna när muslimer dödar kristna och judar varenda dag ute i världen?

Vad har de dödade för ursprung, har det framkommit än?
Senast redigerad av islamcultofdeath 2020-02-20 kl. 19:38.
Citera
2020-02-20, 19:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte
Klart det inte är en ursäkt. Däremot måste man ur objektiv mening se faran med att andelen incelpojkar bara ökar och ökar.

Något för psykvården att ta tag i kanske? Men den monteras istället succesivt ned av någon sjuk anledning genom hela västvärlden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in